Juke Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (VDSL frarådes forresten på det sterkeste) Men hvorfor frarådes VDSL, er det nitreigt på PING eller noe sånt? Lenke til kommentar
olekri Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har kabel internett fra canal digital og må si jeg er overasket over hvor bra ping jeg får på forskjellige servere, selv med bare 750/150. 9-10 ms ftp.uninett.no 10-11 på www.vg.no Lenke til kommentar
SnoelK Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har rundt 60ms i ping til telenor.no med online adsl 1024/256 Lenke til kommentar
SuperDeformed Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Juke: med VDSL var det SJELDEN jeg fikk under 100 ping på et assortert utvalg cs servere. Hvis den først var under (helt nede i 90 *yay*) varte det ikke mange sekundene før den hoppet til 300, så til 100, så til 150... jeg spilte ikke i et halvt år pga. det, kanskje det forsåvidt var en god ting Det som var greit med VDSL var alle tv kanalene... jeg gikk fra cs-d00d til tv slave, bedøm selv hva som er best/verst ^^ Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Tele2 704/128 her: www.vg.no: 27ms ftp.uninett.no: 28ms Er forresten meget fornøyd med linja. God hastighet og null nedetid (ikke noe som jeg har merket i alle fall, er jo ikke på nett RIKTIG 24/7...). Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ADSL er bedre enn kabel, forutsatt at du har en ordentlig leverandør. Fikk ca. 15 ms average til ftp.uninett.no med Bluecom og Telenor. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 SuperDeformed: Skjønner, da er jeg nok litt skeptisk til VDSL ja... For min del har jeg jo mer lyst til å være cs-d00d enn tv-slave for tiden, for jeg kommer jo sikkert til å satse stort på sistnevnte når jeg blir gammel og grå likevel. :!: Jeg får forøvrig 22ms på de raskeste CS:Source-serverne jeg finner akkurat nå, så da går jeg vel ikke over til VDSL med det første i allefall, basert på det du har erfart. O.L.E: 10-11ms på www.vg.no med kabel internett fra Canal Digital er jo veldig bra! Bedre enn linjen min, eksempelvis. Da går det altså an å få en bra ping med tv-kabel også. Takker for alle svar så langt, folkens, det er interessant å se hvilke erfaringer dere har med de forskjellige abonnementene. Så langt ser det ut til at folket har best PING-erfaringer med ADSL, at internett over tv-kabel kan gi litt varierende resultater (bob-bob hos noen, men bra hos andre), mens VDSL rett og slett er helt forferdelig. Det virker også som om valg av leverandør er veldig viktig. Blir ikke det sånn ca riktig ut fra det som har blitt skrevet så langt da? Lenke til kommentar
zarion Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 27 ms med mot ftp.uninett.no med Tafjord Mimer / adsl.no 2000/500 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Har max 20 ping mot FoCo #2 serveren når jeg spiller... EDIT: Har CanalDigital Endret 19. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har max 20 ping mot FoCo #2 serveren når jeg spiller... EDIT: Har CanalDigital OT: Foco = noob-admins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå