iskalde Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hallo folkens Sjekk ut telepriser.no. Chess er på toppen igjen, delt førsteplass med mobilfabrikken. Det nye abonnementet heter Chess easy. Er vel bare å bytte nå? Dette ser jo råbra ut. Den eneste betingelsen er vel at du må ha epost faktura. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 hvorfor det? chess kontant har jo akurat samme pris..... jeg gidder ikke styre med regninger lenger... Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har Chess Connect nå! ingen tvil om at jeg skal bytte til Chess Easy! eneste minus er at jeg må betale innmeldingsavgift på nytt! (henvendte meg til Chess Kundeservice i dag angående dette) men slipper betale portering på nytt for å beholde mobilnummeret og greier! Beholder også samme simkort hvis du har Chess fra før av! Seff bytter jeg til Easy mvh Steinar Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er ikke lenge siden jeg byttet fra King til Move (august). Det var helt gratis. Nå ser jeg at Easy er 25 kr billigere pr mnd, og har samme prisene, men lavere for sms og dyrere for å ringe kundeservice. Move er altså kun billigere å ringe til kundeservice med. Ellers har Easy alle fordeler. Er det virkelig så mange som stadig ringer til kundservice? Vil det nå koste meg noe å bytte til Easy? Ser bare fordeler med det fremfor Move. Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hvis du leste forrige posten min, så må du uansett betale innmeldingsavgift kan godt referere til Kundeservice mail jeg fikk seinest i dag: "Forutsetningen for å endre til easy,er at du tegner e-post faktura, samt du blir fakturert kr 199,- for endringen. Du beholder samme simkort når du endrer til dette abonnementet." Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Joda, men jeg betalte jo ikke noe for å bytte King -> Move for bare 2 mnd siden. Inkonsekvent? Eller bare nye, dårlige regler? Begynner å bli en del irriterende momenter hos Chess for meg nå, vurderer å bytte etter å ha brukt dem ca 2 år til nå. Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dama som svarte meg fra Kundeservicen sa iaff det kan jo f.eks. si at du har lyst til å benytte en annen operatør hvis de ikke er fleksible på sånt! Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 hei Det stemmer at det koster 199kr å bytte til easy,de tar igjen for lave ringepriser og sms med å ta etableringsavgift selv for eksisterende kunder,så det er litt sleipt synes jeg..Har byttet allikevel Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) På chess sine vilkår om easy står: "Prisen for å ringe til kundeservice er kr 5,00 pr minutt. Easy forutsetter e-post faktura. ChessVoice kan fåes som tilleggstjeneste." (og det koster 15,-mnd)... Dette er bra det. Men ikke best. ...og Talkmore må da være et enda bedre alternativ om man tenker pris?Har også billigere sms/mms... Eksempelvis så fungerer Talkmore som et fullverdig abonnement over hele verden. Den har også en utrolig mye bedre "mine sider" løsning. Har erfaring med begge, da vi har både Chess og Talkmore her i huset. Endret 19. oktober 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har vært Chess-kunde lenge og har vært fornøyd. Dette er vel et tilbud for å lokke nye kunder. Easy-abonnementet er jo åpenbart det beste for alle som bruker både Connect og Busy. Årsaken til at man må betale gebyr, er vel at de vil unngå at alle med disse abonnementene bytter. For meg virker det som de vil trekke nye kunder, men ikke behandle sine eksisterende like godt. Slik har det ikke vært i Chess før. Man bør ihvertfall ikke klage over illojale mobilknunder når man ikke behandler sine eksisterende kunder like godt, eller bedre, enn nye. Uansett vurderer jeg å bytte. Jeg har Move nå, og det vil ta meg ganske lang tid å spare inn byttet med hensyn til månedsavgift. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg har også vært chess-kunde lenge, og har vært veldig fornøyd hele tiden. Vil også si at jeg syntes det nesten er lureri å ikke nevne noe om at det koster 199,- å bytte til Easy!! Jeg vet det står gjemt innunder kundeservice-deler på chess.no, men det burde absolutt stått som betingelser i prislisten også!! Virker som dette er for å kapre nye kunder ja... Men tror det vil bli mange misfornøyde eksisterende kunder som ikke har fått med seg at det koster 199,-, siden det er så dårlig opplyst på chess sine nettsider... [EDIT:] Litt omformuleringer... Endret 19. oktober 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 ingen som klager på at du må bestille bredbånd fra dem itillegg?? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 ingen som klager på at du må bestille bredbånd fra dem itillegg?? dette gjelder TOTAL abonnementet og ikke EASY Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Typisk Chess og legge inn lureavgifter!!! Derfor liker jeg dem ikke. Man vet aldri hva slags regninger man kan få i posten. Noe som er opplagt fratis hos Sense, Telenor og NC, kan fort koste dyrt hos Chess! Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dere slipper avgift for å bytte innen Chess sine abbo. så lenge dere ikkje bytter for 4. gang. Har selv byttet tre ganger gratis. Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dere slipper avgift for å bytte innen Chess sine abbo. så lenge dere ikkje bytter for 4. gang.Har selv byttet tre ganger gratis. DET er feil! Vilkåret for å bytte til EASY er å betale 199,- i innmelding, for ENDTE gang! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er nettopp det er så idiotisk og amatørmessig av chess. for i utgangspunkter er det jo gratis, men så kommer et bra abonnement, da koster det plutselig noe.... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dere slipper avgift for å bytte innen Chess sine abbo. så lenge dere ikkje bytter for 4. gang.Har selv byttet tre ganger gratis. DET er feil! Vilkåret for å bytte til EASY er å betale 199,- i innmelding, for ENDTE gang! Får eg liksom "spesial behandling" eg da??? Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dere slipper avgift for å bytte innen Chess sine abbo. så lenge dere ikkje bytter for 4. gang.Har selv byttet tre ganger gratis. DET er feil! Vilkåret for å bytte til EASY er å betale 199,- i innmelding, for ENDTE gang! Får eg liksom "spesial behandling" eg da??? NEI, du får ingen spesialbehandling! for siste gang: Du må også betale 199,- i innmelding for å bytte til Chess Easy, SELV OM du per dags dato har et annet Chess abonnement. Det er spesielt med akkurat DET abonnementet. Det koster f.eks. ikke å bytte til Move eller King hvis du har et et annet Chess abonnement etter det jeg har skjønt. Har bekreftelse fra Chess Kundeservice, sånn hvis du fortsatt ikke fatter poenget Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Skifta ut chess for lenge siden, synes de ble for grådige. Easy er ikke et bra tilbud i forhold til Talkmore. Virker som Chess gir F.. i kundene når de har blitt store nok.. EDIT:Skrivefeil Endret 22. oktober 2004 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå