Gå til innhold

PDF printer, skriving til fil forskjellige arkform

crownjewel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett spørsmål her. Bruker Adobe pdf printer ganske ofte til å distribuere tegninger til plottefirmaer via pdf. Ofte mange tegninger og i forskjellige størrelser, så spørsmålet er; finnes det noen pdf printere som støtter skriving til pdf med forskjellige arkformater så jeg får alle tegningene inn på en fil? takk for svar

mvh

crownj....

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tvile... Plottene må jo uansett fristilles for montering i rip, man montere opp

slik at minst mulig papir går til spille.

Du kan selvsagt gjøre denne monteringen, bare finn ut format det plottes i

og deretter monter dette og kjør ut en pdf...

Det er akkurat dette som ikke går.

Bruker et plotteprogram med et publiserings alternativ hvor jeg sorterer tegningene i mapper etter arkstørrelser og fase av prosjektet, bruker adobe pdf printer og setter opp arkstørrelsene for mappene og trykker print. det som skjer er at hver gang pdf printern treffer ett nytt arkformat spør den om ett nytt filnavn, dvs. jeg får ikke alle arkene inn i ett dokument. man kan gjøre dette etterpå i acrobat pro ved å importere arkene fra de forskjellige dokumentene du har lagret ned, men dette er tungvint. hadde håpet på en pdf printer som kunne gjort dette for meg.

Når det gjelder papirsparing er dette egentlig ikke mitt problem, sålenge jeg får det tilbake fra trykkeriet i 100% og riktig arkformat, men vet også at acrobat og de fleste prlotterdrivere har automatisering av dette innebygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...