Gå til innhold

XP 1900+ klokking

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en xp1900+ som går greit nok men siden jeg har vannkjøling så vil jeg gjerne klokke den litt.

det jeg lurte på var om det er noen som har litt erfaring med dette. spesiellt dette med spenning på coren og greier. har klokket opp fsben så den er nå 1744mhz uten å gjøre noe med v-coren.

har ikke låst den opp enda men jeg kommer til å gjøre det snart.

er det best å klokke fsb eller multiplier??

PC-en min består av:

abit kr7a-raid

xp1900+

elsa gladiac 920 geforce 3)

soundblaster 5.1

vannkjøling (maze3, blackice, osv)

hvis det er noen som kan gi meg noen tips eller no så hadde det vært fint.

hilsen petter wøien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å overclocke FSB, da man får bedre ytelse på overclockingen. Og man slipper å låse opp CPUen :wink:

Og med et Abit KR7a har man et godt utgangspunkt for å kjøre opp FSB ganske høyt uten at det gir så mange problemer. Kommer jo litt an på det andre du har i maskina, blant annet RAM er viktig å ha bra kvalitet på for å kjøre opp FSB.

Lenke til kommentar

Den billigste er som regel den dårligste da men.. Har en kamerat som overclocker med den billigste 512MB-brikken fra komplett.no, han får til å klokke til 167Mhz på FSB, men da i CL2.5. Gå heller for noe kvalitets-minne så kan du nå en bedre FSB med CL2. :wink:

Men da spørs det om CPUen klarer å kjøre på den hastigheten på FSB ulåst da? RAMen taklet ikke noe slikt som ca.145FSB i CL2 heller da. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...