Gå til innhold

Laaaaange IDE-kabler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På grunn av signalene begrenser det seg hvor lange kabler som kan benyttes. Trenger du noe lengre må du gå over på usb2 eller firewire harddisker. Er ikke sikker på hvor lang kabel du kan ha på de, men 90% sikker på at du kan ha lengre en det du trenger.(over 1,5 meter)

En kan ikke bruke vanlige ide kabler som er over en viss lengde for signalene er ikke raskee nok til å takle lengder over et visst nivå. (Regner dette er 90 cm etter som dette er lengste som også jeg har funnet)

Skulle gjerne ha litt lengre, men får vente til seriel ata der det kanskje kan få lengre?

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-05-20 00:03 ]

Lenke til kommentar

eg skal bare ha en cd-rom på den kabelen... systenmet crashe vel ikke da... men men

hadde planer om en plextor 40/12/40 usb2.0 - brenner, men har bare usb1.1 på hk:(

finnes d billige adaptere som kan gi meg usb2.0?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 12:35, las^se skrev:

eg skal bare ha en cd-rom på den kabelen... systenmet crashe vel ikke da... men men

hadde planer om en plextor 40/12/40 usb2.0 - brenner, men har bare usb1.1 på hk:(

finnes d billige adaptere som kan gi meg usb2.0?

mener at den brenneren har støtte for USB1.1, bare at det går litt tregere med brenningen da... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 22:20, las^se skrev:

HEI

Noen som vet om det går an å lage lange IDE-kabler til CD-rom??

Trenger ca 150 cm minimum, men de lengste jeg har funnet er på 90 cm...

Hva gjør jeg??

Setter pris på svar :smile:)

Får jeg lov til å spørre om hva du skal med 1.5 meter lange IDE-kabler?

Du kan jo skjøte to 90 cm IDE-kaler ved å putte nåler ned i alle hullene (pinnene)...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 22:08, las^se skrev:

jeg skal lage meg eksternt kabinett..

til å begynne med tenkte jeg å ha en cd-rom... viss det funka bra også en floppy.... derfor trenger jeg lang ide-kabel

Et eksternt firewire eller USB 2.0 kabinett vil nok være bedre til slik bruk. De selger eksterne USB 2.0 kabinett bl.a. på Microplex og firewire kabinett selger de på Ihandel.no

[ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-05-24 02:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...