Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, jeg skjønner ikke helt menyens punkt 4....

"Så leses en fil (”Lysregning.data”) fra Lysmegopp med forrige månedens strømforbruk og denne legges til husleien for de enkelte hyblene som har leietagere, med 2 kr per kilowatt-time. Her skal det til sist skrives ut på skjermen hvor mye som Gulbrand hadde i fortjeneste denne måneden.(= sum leieinntekter – 1000 kr for hver av hyblene, også de som ikke er leid ut. Regningen fra Lysoppmeg A/S må selvsagt også trekkes fra)."

og

"Lysmegopp A/S krever 80 øre per kilowatt-time, mens Gulbrand krever 2 kroner av studentene per kilowatt-time (noe må han jo ha igjen for strevet, og dessuten må Gulbrand selv dekke kostnadene til strøm i fellesarealene)."

der oppe står det at det skal legges til 2kr pr kWh, gjør det ikke? Eller bare jeg som misforstår. Og skal det så trekkes fra 80 øre når det skrives ut hva han hadde i fortjeneste? For det står jo også at han faktisk skal ha 2 kr i fortjeneste i det nederste sitatet. Eller skal vi legge 2,80 kr til husleia? *forvirret*

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt det skal studentene som bor i Utsyn betale 2 kr pr kWh. Så Du ganger bare kWh med 2 med andre ord.

Og når du skal skrive ut økonimirapport, så skal du skrive ut hvor mye han tjente per hybel, og da må du trekke fra utgifter (strøm) og de fast utgiftene som ligger på 1000.

edit: Du trenger ikke trekke fra noe etterpå, for han må dekke strøm i fellesarealet. Feks. Hvis han må betale 1200 i strømregninger og han får inn 1500 av studentene, så trekkes bare 1200, og det står igjen 300 i dette tilfellet. Bare å ordne javakoden din sånn at du slipper tenke på det. :thumbup:

Endret av Brandvold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...