Gå til innhold

Defekt Aspire PSU?

Anbefalte innlegg

Satt av alle ting og lasta ned java da pcen min PLUTSELIG ikke ville samarbeide lenger og slo seg kontant av. Kjører forøvrig en P4 Prescott 3,2 @ 4,2 på vapochill, og den meldingen som kom opp i chillcontrol-displayet da var E-020,dvs "insufficient powersupply,psu cannot sustain a voltage of 9,6 volt eller noe slikt. Noen andre som har vært borti lignende, at pcen bare slår seg kontant av og er helt livløs etterpå? Regner med det enten er hovedkortet eller psuen som har vandret til de skyggeløses dal, er vel stort sett bare de som kan gjøre at pc`en kneler totalt og slår seg slik av. Powersupplyen er forøvrig en Aspire 520 w Atx, denne skal greit kunne kjøre det systemet jeg har, og ja, trodde og den hadde alle mulige slags sikkerhetsprosedyrer for å hindre den gikk t H******. Answer? Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut hovedkontakten fra psu til hk og prøv med en jumpstart , dette gjør du ved å forbinde pinne 14 og 15 så ser du om den starter .

Er du usikker så skal det være en link med bilde av dette her på forumet .

Edit: Linken finner du øverst på denne siden . :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jepp, jeg regner med du mener å kortslutte grønn og svart ledning...Dette har jeg gjort, og psuen starter greit opp, viftene sviver greit. Men det er jo ingen garanti for at alle spenningene er ok, skal teste med et multimeter senere. MEN: Har du forslag til hva det ellers kunne være som gikk sundt, BORTSETT fra PSU eller MB? Kan ikke helt se hvordan eventuelt Ram,CPU,HDD,Skjermkort kan spille inn på dette, hadde noe av det røket så hadde det fått andre konsekvenser enn en brutal avslutning.

Hovedkortet er forøvrig et Abit IC7, spenningene i Hardware Monitor var stabile, og ingen unormalt høye temperaturer.Angående vapochill: denne får jo strøm til displayet sitt (Chill-control),syns dette er litt snålt dersom psuen er gåen(Derfor vil jeg sjekke spenningene).

Endret av SuperBonden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...