Gå til innhold

Er "HalfLife:source" HL1 med HL2 grafikkmotor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det får stå for din regning. Personlig har jeg ikke testet så mange LCD-skjermer, faktisk bare tre, min egen, en billig 15" og en dyr 15" Eizo. De to sistnevnte er eldre modeller og var ikke særlig ok til spill/film, min ImageQuest L70A (Hyundai) funker fint til spill/film, og den er langt i fra noen toppmodell. Jeg merker naturligvis forskjell på LCDen og CRTene jeg har hatt tidligere, men jeg synes fordelene med LCD oppveier de relativt små forskjellene det var mellom dem.

Edit: Det ble veldig OT dette, beklager. Etter å ha sett HL på 44 min elns, har jeg litt lyst til å teste ut mine egne trickjumping-skills. %)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Hm? FPS på LCD funker da fint som f det.

HL1:Source - 1280x1024 med 4xFSAA og 8xAF burde gå greit. :>

Spiller man f.eks q3 funker det ikke helt fint, uavhengig av hvilken maskin du har... Er et par skjermer som nå har kommet som fungerer "greit", men CRT er fortsatt klart best til FPS

Lenke til kommentar
I staden for å lage ein ny tråd så skyter eg inn her.

Blue Shift er ein tillegspakke med Single Player sant? Som fortsetter der det slapp i HL1, elller fyller den ut på eit vis? Mens Oposing Force ikkje legger til noko i SP delen.

Blue Shift og Oposing Force er tilleggspakker som skjer samtidig som Half Life. Du vil se glimt av Gordon Freeman gjennom begge spillene. Så dersom du har spilt gjennom Half Life så er det ganske arti å se ting fra spillet fra en annen vinkel.

Lenke til kommentar
Half Life Source er bare en nesten direkte port fra Quake motoren til Source.

Er jo ikke den orginale quake motoren *pirk pirk* Den er jo kraftig modifisert da...

Husker ikke navnet den fikk, men det kan være det samme...

stor lcd med nais ms, og oppløsning på 1200 x 1024

Anbefaler ingen å spille FPS med LCD, hvis ikke du har ekstremt mye penger da...

vel, jeg skreiv jo nais ms, det må jo telle litt ^^

Kjøpte meg en 17" (19" viewable) LCD med 12ms for en ukes tid siden, er meget fornøyd med gaming på den, selv om jeg var skeptisk når jeg starta den opp.

De koster heldigvis ikke så mye at du trenger å være "vanvittig rik" lenger :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes faktisk disse tilleggspakkene, ihertfall Opposing Force, var veldig bra. De hjalp til å utfylle historien, samt kvaliteten generelt var på høyde med Half Life selv. Morsomt å få en annen vinkling på det som TCi sier... Absolutt verdt et forsøk!

Gunman var phetest :D

Lenke til kommentar

Gunman er vel mer et eget spill enn en expansion til Half Life. (Men du legger merke til at det er samme grafikkmotor!

Husker godt første gangen jeg skulle spille Opposing force. Var nesten like spennt som når jeg skulle spilla Half Life for første gang. Lekker expansion-pack :)

Men uheldigvis var jeg veldig lei HL når Half-Life blueshift kom så jeg ble utrolig lei av det kjappt. Oppussingen var fin da :)

Gunman var også underholdene , tror faktisk det var "amatører" som startet hele gunman prosjektet, men så fikk Valve øye på denne modifikasjonen og tok over (det var kanskje gearbox forresten). Litt kult syns jeg :)

Lenke til kommentar
... kommer det ikke noe cs 2 da?

Det gikk noen rykter om at det jobbes med en "oppfølger", men først og fremst er det Team Fortress 2 det konsentreres om. Det vil komme mot våren en gang kanskje.

Det er helt utrolig kult at de endelig velger å utvikle Team Fortress 2. Husker vi satt og venta på det mens jeg gikk på vgs, dvs. i 1999, "alle" spilte Team Fortress for Quake på TG98 :)

Lenke til kommentar
CRT skjermer er bedre til spill hittil, bortsett fra 10000kr LCD skjermer.

Slik er det bare, men ettersom årene går vil LCD (eller annen lignende teknologi) dra ifra gamle gode CRT....

Har en HP pavilion f1703 LCD skjerm som jeg bruker til spilling. Etter min mening har jeg et mye klarere bilde enn de som har CRT skjermer.

Lenke til kommentar

Slik er det bare, men ettersom årene går vil LCD (eller annen lignende teknologi) dra ifra gamle gode CRT....

Har en HP pavilion f1703 LCD skjerm som jeg bruker til spilling. Etter min mening har jeg et mye klarere bilde enn de som har CRT skjermer.

Vel, etter objektive fakta har den ikke det når du roterer 360 grader på et brøkdels sekund i Q3.

Lenke til kommentar

Nåja... Jeg kan jo ikke bestride hva din mening og oppfatning er.

Men...

http://www.hardware.no/guider/skjermer/index2.html

At du har klarere bilde enn CRT tror jeg ikke på...

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=14

Denne skjermen er sannsynligvis et av de dårligste kjøpene du kan gjøre.

Øivind Dahle har talt... :cool:

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gunman er vel mer et eget spill enn en expansion til Half Life. (Men du legger merke til at det er samme grafikkmotor!

Jeg ville vel heller tro at du merker at det er samme spillmotor. Nyere grafikkmotorer er slett ikke nødvendigvis lette å skille fra hverandre på utseendet, og jeg tipper det ville være vrient å se det i Gunman om spillmekanikken fortsatt var identisk med HL, mens selve grafikken ble skapt med f.eks. LithTech-motoren.

Når det gjelder spilling på LCD, har jeg mest erfaring med en Samsung 172T, hvor min erfaring er at skarphet og kontrast overgår alt hva jeg har sett av CRT-skjermer. Det betyr selvfølgelig ikke nødvendigvis at fargegjengivelse og responstid kan måle seg, men slik jeg ser det har gode LCD-paneler altså klare fordeler jeg aldri har sett på noen CRT.

Lenke til kommentar
hvor min erfaring er at skarphet og kontrast overgår alt hva jeg har sett av CRT-skjermer

Dette har jeg også opplevd da jeg satt ved siden av en kamerat av meg. Jeg med min 15" LCD mens han med sin 19" CRT. Vi viste akkurat det samme bilde på begge skjermene og bilde på min skjerm var tydelig skarpere og fargene virket mer "livlig" på en måte. Om denne "livligheten" er mer riktig betviler jeg, da jeg mener å tro at en CRT gir et mer "fargeekte" bilde.

Men skarpheten på min LCD overgikk hans CRT.

Lenke til kommentar
hvor min erfaring er at skarphet og kontrast overgår alt hva jeg har sett av CRT-skjermer

Dette har jeg også opplevd da jeg satt ved siden av en kamerat av meg. Jeg med min 15" LCD mens han med sin 19" CRT. Vi viste akkurat det samme bilde på begge skjermene og bilde på min skjerm var tydelig skarpere og fargene virket mer "livlig" på en måte. Om denne "livligheten" er mer riktig betviler jeg, da jeg mener å tro at en CRT gir et mer "fargeekte" bilde.

Men skarpheten på min LCD overgikk hans CRT.

hvis du har samme oppløsning som han vil du jo selvfølgelig ha et skarpere bilde enn han siden du har 15"....

Lenke til kommentar
Vel, etter objektive fakta har den ikke det når du roterer 360 grader på et brøkdels sekund i Q3.

Av ren personlig nysgjerrighet: Hva skjer da? Jeg spiller en del RTCW:ET, men snur meg sjelden 360 grader. :)

Kjappe hel-omvendinger funker iallefall fint.

Lenke til kommentar

Nåja... Jeg kan jo ikke bestride hva din mening og oppfatning er.

Men...

http://www.hardware.no/guider/skjermer/index2.html

At du har klarere bilde enn CRT tror jeg ikke på...

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=14

Denne skjermen er sannsynligvis et av de dårligste kjøpene du kan gjøre.

Øivind Dahle har talt... :cool:

Finner ingen problemer med den skjermen, har skarpt bilde og har ingen problemer når jeg snur meg fort i noen spill, uansett type. Har også sett på skjermen til kameraten min når han spiller diverste spill, og etter min mening er det ikke mye forskjell på våre 2 skjermer.

Og foresten, har den derre Øyvind Dahle type skrevet at det er OK å henge seg, vil du ha gjort det? Hehe, bare spør ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...