Gå til innhold

Er "HalfLife:source" HL1 med HL2 grafikkmotor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok..så den generelle grafikken og modellene er helt like orginalen? Siden jeg har spilt orginalen for mange år siden regner jeg med det er unødvendig å spille source versjonen av HL1.

Modellene er de som er å finne i High Definition pakken som kom med Blue Shift utvidelsespakken.

Her er et bilde om du ønsker å se hvordan det ser ut

HL

1093618899_hls2.jpg

HL Source

1093618899_hls1.jpg

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn ser det ut som Half-Life 2 har en langt bedre grafikk en Half-Life Source ut i fra bildet. Men mange referer HL: Source som en "quick makeover", derfor er det mye som tyder på at grafikken ikke blir lik den som HL2 bruker.

HL:Source has:

- Almost all original textures (maybe a dozen or less new/updated)

- All original level geometry

- New water effects

- Some new lighting effects

- Source physics engine, however with original geometry there aren't likely to be many situations where it is terribly evident

- All of the high-definition models from the Blue Shift pack.

- Nothing specific is known about the sound effects, but probably again re-using Blue-Shift/OpFor/Original sounds with little or none coming from HL2

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
noen som vil vise meg noen før/etter bilder av creaturs?

Snakker om hl/blueshift

Det er ikke noen forksjell fra Hl1 til Blueshift.

"High Definition Pack" modellene som snakkes om er ting som at de har bytta ut MP5'n med en M16 og sånne ting.

Der tar du grundig feil. Alle modellene er oppdaterte, eneste som ikke er oppdaterte er bossene tror jeg.

Includes: Half-Life HD Pack. Automatically upgrade all your Half-Life weapons and characters with new high definition content.

Holder på å lete etter sammenligninger, editerer her dersom jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Som IceCone skriver så er den det. Men den er ikke like oppdatert som CS Source.

Det som er tatt fra HL2 motoren osv er:

- Fysikk

- vann effekter

- noen boss modeller er oppdaterte.

Ellers er spillet slik det var.

Det blir jo brukt hele Source motoren kjære deg. ALT blir bedre i Half-Life1: Source. Grunnen til at dere tror noe annet med å se på screenshots er at de bruker eldre texturer. Husk at texturer ofte lager halve spillet, men alt i alt, blir Half-Life1:Source mye penere en gode gamle klasikkeren. Å sammenligne Half-Life1 med Half-Life1:Source, blir som å sammenligne wienerpølser med ytrefilet. ;)

Bilder lyver også ofte. Se på tidligere trailere og screenshots fra spill dere spiller nå. Ofte ser de bedre ut, og noen ganger dårligere, mye som spiller inn.

Og mappingen i Source er og svært sofistikert, så det var nok ikke bare å slenge inn nye modeller samt å compilere maps på nytt, de har lagt grundig mye arbeid i det, for at folk skal bli mest mulig overrasket. Vel, det svaret får vi om ikke lenge nå ;)

Btw, Counter-Strike: Source er som flere sier, kun en videreutvikling av Counter-Strike 1.6 med den oppdaterte grafikkmotoren Source. Sier seg selv at de ikke lenger kan bruke den gode gamle motoren som er utvikla fra Quake til HL og deretter til en rotete CS grafikkmotor. Men CS:S var jo imponerende god. Anbefaler mye ram, nice skjermkort, digg prosessor, stor lcd med nais ms, og oppløsning på 1200 x 1024 - Noe så sweet ser man ikke ofte :thumbup:

Men vi får nok sett Counter-Strike 2 screens om ikke for lenge. Hørte et intervju med Gabe, hvor de snakket om Team Fortress 2 skulle starte opp igjen når de var ferdig med Half-Life 2. Men jeg tviler på at det er mye arbeid igjen på selve spillet, iom at de flere ganger har byttet grafikkmotor, fra HL1 motoren til Unreal og nå til Source. Men om de venter med å sleppe dette pga likheten til Counter-Strike, og for å ikke tape for mye penger spørs. Time will tell... :cool:

Lenke til kommentar
Det blir jo brukt hele Source motoren kjære deg. ALT blir bedre i Half-Life1: Source. Grunnen til at dere tror noe annet med å se på screenshots er at de bruker eldre texturer. Husk at texturer ofte lager halve spillet, men alt i alt, blir Half-Life1:Source mye penere en gode gamle klasikkeren. Å sammenligne Half-Life1 med Half-Life1:Source, blir som å sammenligne wienerpølser med ytrefilet. ;)

Jeg vet da at de bruker hele motoren da :roll: Jeg bare nevnte de delene som er oppdatert. Teksturene er de samme.

Half Life Source er bare en nesten direkte port fra Quake motoren til Source. De har lagt til noen få nye lyskilder og de tingene som jeg nevnte tidligere. CS Source derimot er en nesten totalkonversjon. Eneste som ikke er endret er muligheten for å ødelegge tre og vegger.

Lenke til kommentar

Jeg vet da at de bruker hele motoren da :roll: Jeg bare nevnte de delene som er oppdatert. Teksturene er de samme.

Half Life Source er bare en nesten direkte port fra Quake motoren til Source. De har lagt til noen få nye lyskilder og de tingene som jeg nevnte tidligere. CS Source derimot er en nesten totalkonversjon. Eneste som ikke er endret er muligheten for å ødelegge tre og vegger.

Sant nok. Men en ting jeg er veldig glad for:

De har ikke ødelagt den geniale spillefølelsen! :D Den er jo tross alt viktigst :thumbup: God natt, btw :p

Lenke til kommentar
Half Life Source er bare en nesten direkte port fra Quake motoren til Source.

Er jo ikke den orginale quake motoren *pirk pirk* Den er jo kraftig modifisert da...

Husker ikke navnet den fikk, men det kan være det samme...

stor lcd med nais ms, og oppløsning på 1200 x 1024

Anbefaler ingen å spille FPS med LCD, hvis ikke du har ekstremt mye penger da...

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...