Gå til innhold

Er Samsung 172N (17") noe å satse på?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en billig 17" LCD skjerm. Tykkelsen på rammen er egentlig det viktigste, da denne skjermen skal være skjerm nr2 i et dual oppsett, og vil derfor ikke brukes i spill.

Jeg synes denne så litt interessant ut: Samsung 17" LCD SyncMaster 172N (hos Netshop)

Er den noe å satse på? Dette er vel en utgått modell, og var svært vanskelig å finne noe mer informasjon om (bilder, tester) - men ut i fra bildet ser det ut som om den har tynne kantlinjer? (noen som har bilder?)

Noen som vet hvordan den skjermen er i forhold til denne kvalitetsmessig: Samsung 17" LCD Syncmaster 710V

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 710V selv. Synes skjermen generelt er god (bra farger og innsynsvinkel), men den har ganske mye etterslep (jeg spiller ikke så mye, så det gjør ikke så mye for meg) og relativt tykke rammer (Ikke veldig tykke, men jeg tror at de fleste LCD-skjermer har tynnere rammer enn denne. Jeg kan evt. måle rammen når jeg kommer hjem)

Lenke til kommentar

Om jeg går for 710V, er det på grunn av prisen (komplett har tilbud). Bildekvalitet har ikke voldsomt mye å si, mens etterslep har ingenting å si. Jeg vet at rammen er tykk, og det er egentlig kun det som hindrer meg i å kjøpe den.

Jeg lurer egentlig bare på om 710V er veldig mye bedre enn 172N. Dersom de er omtrent like kvalitetsmessig, betaler jeg heller 200 ekstra for å få en tynn kantlinje (og litt penere design generelt)

Lenke til kommentar

Hm.

Jeg ser at 172N har kontrast 450:1, mens 710V har 500:1..

Angående utseendet så syns jeg 172 lå litt foran 710V..

Jeg bestilte 710V i går. Valget mitt stod mellom de to skjermene.. Men tilbudet på komplett + at spesifikasjonene på 710V var litt bedre så valgte jeg den.

Har den i morra eller på Torsdag.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
hva med å prøve prisguiden?

Der ligger en erfaring elelr to..

Det er det som er problemet. Det ligger bare én erfaring. Og slike erfaringer hjelper lite på skjermer. En må nesten ha prøvd alle "konkurrentene" før en kan uttale seg om hvor god en skjerm er. Det kan ikke jeg vite om vedkommende har... :(

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Enden på visen ble at jeg kjøpte 172N, som står ved siden av en Hyundai Q17. Jeg må si meg meget fornøyd med kjøpet. Til tross for at Hyundaien er tilkoblet med DVI, synes jeg Samsungen gir minst like skarpt bilde. Men det er først nå jeg merker at fargene på Hyundaien er jo helt på tryne. Mens hvitfargen på Samsungen er hvit (tror jeg), er Hyundaien brun. Det er faktisk så stor forskjell at det er irriterende. :mad:

Kantlinjen er forresten meget tynn :)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

710V har ganske nøyaktig 20 mm kantlinje. 172-serien har tynnere kantlinjer. Jeg tipper nærmere centimetern, da det er der 172X havnet.

Hvordan er forresten Hyundaien på grått? Jeg synes de har en tendens til å være veldig blå i gråfargen. Nå er det eksemplaret av 710V jeg sitter her nesten ilke ille, så jeg spør deg - er det store forskjellen? Sjekk vanlig windows-grå, som er i explorer om du ikke har stylet den

Lenke til kommentar

Synes egentlig gråfargen ser ganske grå ut... Dvs, når jeg sammenligner med den andre skjermen ser egentlig hele skjermen litt gul ut. Grå-fargen til Samsungen ser derimot litt rød ut.

Er det virkelig ikke noen som helst mulighet å justere fargene på Hyundaien!? Jeg finner ingenting i menyen! Finnes jo selvsagt software muligheter, men det vil jeg helst unngå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...