Gå til innhold

AMD A-64 Winchester tilgjengelighet?

mokrog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Antar du snakker om 90nm versjonene...

Har sett de i webshopper i USA...

Tror grunnen til at det ikke er i Norge er at de produserer så få av dem.

Tror målet for 2005 var 50% 90nm...

jeps, det er 90nm jeg tenker på, flink tankeleser du! ;)

Så artikkelen om overklokking av winchester på anandtech.

Lenke til kommentar

Jeg llurer også på dette. De har jo vært tilgjengelig i USA nå en god stund, men det ser ut som det fremdeles er relativt få av dem på markedet.

De gode prisene, samt de gode overklokkings-egenskapene som tidlige tester har vist gjør 90nm CPU'ene spesielt ettertraktet for dem av oss som skal bygge nye maskiner nå.

Det store spørsmålet er vel egentig om de vil bli sendt til leverandører utenfor USA før markedet i amerika er blitt mer mettet enn det er nå. I såfall kan det være vi må vente en liten stund (og det vil vi ikke aaargh! :mad: )

-Stigma

Lenke til kommentar
Noen som vet ca prisene på disse kommende prosessorene?

Jeg tviler på at noen har håndfaste priser, men det er rimelig lett å finne ut omtrentlig hva de vil ligge på.

Gå til f.eks. www.newegg.com og sjekk hvor mange færre prosent mindre de tar for f.eks. en 130nm A64 3200+ i forhold til f.eks. komplett.no . Så tar du den samme prosenten og bruker den på prisen newegg har på de nye 90nm prosessorene. Sjansen for at de vil ligge på den prisen du kommer fram til, +/- en hundrelapp eller to, er veldig høy. Når jeg har gjettet meg fram til priser på denne måten før, så har det skjeldent vært noe betydeig avvik fra den faktiske prisen.

For å spare deg litt matte, så gir det eksempelet jeg nettop tok en estimatpris på en ny 90nm 3000+ (1,8Ghz) i norge på ca. Kr 2050, og ca. Kr 2250 for 3200+ (2Ghz)

Det er selvfølgelig bare et "guesstimate", men historisk sett et noenlunde nøyaktig et i min erfaring.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Er en annen tråd om dette under, men de tar da i mot bestilling på itbutikken.no. AMD Athlon 64 3000+ s939 koster 1497 NOK og antatt levering er 08.11.04. Så vidt jeg vet lanseres kun AMD Athlon 64 3000+ s 939 i 90nm versjon.

Ok, det høres ut som kanskje prisen er lavere enn mitt estimat da. De selger 3200+ i 90nm på newegg.com, så de blir ihvertfall produser i disse to hastighetene (men jeg de går høyere også. Jeg vet bgare ikek om de har faktisk startet produksjon av de høyere hastighetene).

EDIT: Hmm... det eneste jeg kan se som er 90nm på itbutikken er disse A64 mobile prosessorene (som jeg kjenner lite til). Dette er vel uansett ikke de samme prosessorene som på newegg, så sammenigning av priser blir litt feil. Det er likevel meget interessant ¨se om disse kanskje er like gode klokkere som Athlon-mobile var. Kunne du linket meg til tråden du snakket om?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Ok, det høres ut som kanskje prisen er lavere enn mitt estimat da. De selger 3200+ i 90nm på newegg.com, så de blir ihvertfall produser i disse to hastighetene (men jeg de går høyere også. Jeg vet bgare ikek om de har faktisk startet produksjon av de høyere hastighetene).

EDIT: Hmm... det eneste jeg kan se som er 90nm på itbutikken er disse A64 mobile prosessorene (som jeg kjenner lite til). Dette er vel uansett ikke de samme prosessorene som på newegg, så sammenigning av priser blir litt feil. Det er likevel meget interessant ¨se om disse kanskje er like gode klokkere som Athlon-mobile var. Kunne du linket meg til tråden du snakket om?

-Stigma

Ble bare nevnt at Itbutikken tok i mot bestilling, ellers er tråden semi-stink. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=315772

Enig i A64 mobile er spennende, særlig i og med at feks 3000+ mobil har samme hastighet 1.8 Ghz, men det dobbelte av cache OG er rimeligere?? vel...vel... noen som vet om disse går i alle hovedkort?

Tror nok det er samme prosessor det er snakk om her.Ibutikken nevner hverken 130 mm eller 9 nm på disse, men hvis du ser på Newegg finner du ingen 130 nm prosessor til socket 939 på hverken 3000+ eller 3200+ fordi de finnes ikke.

Les artikkel på anandtech http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2242

"Nothing has really changed on the outside, but if you can find a 3000+ or 3200+ in Socket 939, you can be confident that it is the new 90nm version"

Ergo kan jeg ikke skjønne noe annet enn at de to prosessorene er 90 nm :love:

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...