Gå til innhold

klikkelyder fra harddisk

Anbefalte innlegg

Tror kanskje jeg har et seriøst problem med harddisken min jeg.. I et par uker har harddisken laget klikkelyder av og til når jeg har maskinen på. Tror det startet etter en litt uheldig partisjons failure & restore operasjon jeg hadde. Men nå har det klikka fullstendig for den. Hvis jeg slår på maskina med den koblet til, henger maskina ca 15 sek mens den skal liste opp IDE enheter i bios, etter minne og cpusjekking og det kommer "None" på både master 1 og slave 1, enda det er koblet harddisker til begge. Under hele denne prosessen lager den harddisken klikkelyder, som gjentas og gjentas. Noen som vet hva som er galt med den? Den har ikke vært utsatt for noe spesielle slag eller støt. Det er vel garanti på slikt, så jeg håper å få en ny, da den bare er 5 mnd gammel. Harddisken er en Western Digital Caviar 100 GB.

[ Denne Melding var redigert av: oXygEn på 2002-05-19 22:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil vite hva som er galt med den ville det ihvertfall være verdt ett forsøk å prøve å starte den opp i en annen maskin og hvis den i det heletatt kommer til syne så kunne du evt. prøve å teste den.

Det høres jo ut som bios, jumpere osv. har vært det samme hele tiden.

Men bare gå tilbake til butikken du, hvis det var moralsk støtte du ville ha.

[ Denne Melding var redigert av: Hurra på 2002-05-19 22:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...