Gå til innhold

Hvilket videokamera er best i mørket?

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter mitt første digitale videokamera. En egenskap som vil være veldig viktig for meg er hvordan det takler opptak i mørket/lite lys... Hvordan er miniDV kameraer generellt på det området? Siden dette er mitt første kamera, er jeg ikke ute etter å bruke så veldig mye penger, ca. 4000-6000..? Er det et realistisk prisforslag..?

Kan f.eks noen av disse anbefales:

CANON MV750I

SONY DCRHC16

SONY DCRHC14

Takker for all hjelp..

Edit: Leste nettopp Test av JVC GR-D53 og Canon MV750i, her på akam, og jeg kan ikke si at jeg ble veldig inponert av natt funksjonen på de to kameraene, men kan jeg ikke forvente bedre..?

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Styr unna MV750I for å filme i mørket.....filmer jeg på feks et soverom med lese lampa på klarer jeg knapt å se øynene, nesa på et ansikt feks. Alle detaljer blir borte. Bilde er like dårlig som å sette en spiker inn i antenne kontakten på en gammel reise tv. Som nevnt i et annet forum her så filmer jeg med bedre kvalitet med mitt Canon digitale fotoapparat bare det er litt dempet belysning enn det jeg klarer med MV750I. Trodde det var noe feil med kameraet jeg, men i følge elkjøp så var det ikke det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når normalt innelys ikke holder da så hjelper det liksom ikke noe. Alt innelys er på, men alikevel dårlig bilde. Og her snakker vi om 4 x 50W halogen + diverse vegglamper.

Kjøp heller noen skikkelige arbeidslamper...

Når du kommer opp i 200W begynner det å bli tilfredstillende,

dog et noe kjedlig og flatt lys...

Lenke til kommentar

slik jeg forstår det oprinnelige innlegget er det spørsmål etter ett kamera som er bra til typisk familie filming (jul,bursdager osv).

De fleste svarene som er kommet inn vil jeg si er "svada" svar som drar ned kvaliteten på dette forumet. Jeg tror att de fleste førstegangskjøpere meg selv inkludert er på jagt etter ett enkelt å bruke/point and shoot kamera og ikke gidder/har tid til å rigge opp full pakke med proff utstyr for å filme podens første skritt.

Så venligst ta spørsmålet til soldanseguten seriøst

Får ikke håpe att min lille utblåsning fører til att diskusjonen sporer av men heller att det kan komme enn skikkelig anbefaling her.

SORRY

Lenke til kommentar

karmøy,

er enig med deg. Svarene som har kommet til Sundance kid er alle velment, men det er viktig å føre diskusjonen inn på riktig spor slik du gjør i innlegget ditt.

90% av min filming er "familiefilming" (lager riktignok instruksjonsvideoer av og til) og til alle de mørke stuene og inngangspartiene så kjenner jeg alt for godt igjen problemet med lysfølsomhet.

Så: Håper noen av alle de kunnskapsrike folkene der ute kan/vil dele sin oppfatning om lysfølsomhet. Selv har jeg et Sony PC 330 kamera. Det synes jeg har god, men ikke veldig god, lysfølsomhet sammenlignet med mitt forrige. Men det finnes sikkert bedre kamera for de som har mer penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...