terte Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vurderer å kjøpe en ny vidvinkellinse til 300D. Ser at prisene på eBay ligger mye lavere på brukte linser enn i Norge, f.eks. ser det ut til at jeg kan få en brukt CANON EF 17-35 f2.8 "L til 800 dollar, dvs under halv pris av hva de går for i Norge. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...3846679870&rd=1 Noen med erfaringer med linsekjøp via eBay ? Kommer det mye ekstrakostnader; frakt , toll, etc? Lenke til kommentar
terte Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ok, det er forløperen til 16-35, jeg trodde det var en 16-35, men ok, prisene er lavere likevel for linser på ebay, noen som kjenner til hva ekstra som påløper før jeg har linsen i hånden? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Har bare gode erfaringer med eBay. Bare pass på å handle med folk som har mange positive tilbakemeldinger. Betaler vanligvis med PayPal. Avtal/sjekk alltid fraktkostnadene med selger før du byr. Hvis du handler med privatpersoner så er det enkelt å bli enige om en vareverdi for fortolling(kun moms) som påføres pakken. UPS/DHL og andre fraktfirma levere ofte rett hjem på døra di og det kommer et gebyr på 100 - 150 kroner i tillegg for at de skal ta fortollingen. Endret 19. oktober 2004 av froggyler Lenke til kommentar
terte Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Har bare gode erfaringer med eBay. Bare pass på å handle med folk som har mange positive tilbakemeldinger. Betaler vanligvis med PayPal. Avtal/sjekk alltid fraktkostnadene med selger før du byr. Hvis du handler med privatpersoner så er det enkelt å bli enige om en vareverdi for fortolling(kun moms) som påføres pakken. UPS/DHL og andre fraktfirma levere ofte rett hjem på døra di og det kommer et gebyr på 100 - 150 kroner i tillegg for at de skal ta fortollingen. Trodde ikke man skulle betale moms. Når jeg kjøpte gitar i englend og tok den med til Norge fikk jeg momsen (VAT) betalt tilbake etter å sendt inn et skjema. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Trodde ikke man skulle betale moms.Når jeg kjøpte gitar i englend og tok den med til Norge fikk jeg momsen (VAT) betalt tilbake etter å sendt inn et skjema. Det var den engelske momsen du fikk tilbake. Du skulle likevel ha betalt norsk moms om gitaren kom på over (tror det er) 6000 kroner. Har du vært i utlandet mer enn 24 timer, så kan du ta med deg vare® for 6000 hjem igjen uten å måtte betale moms. Dette gjelder dog ikke ved kjøp som sendes til deg eller som du ikke egenhendig tar med inn i landet etter å ha vært borte i minst 24 timer. Der er grensen på 200 kroner og en skal betale moms på alt som havner over dette beløp. Ihvertfall om man skal være lovlydig. Lenke til kommentar
terte Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Hva med denne Canon 16-35 /f2.8 L, 680 pund, dvs 7680.- NOK: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...ssPageName=WDVW De skriver: We will gladly declare the unit as "gift of no commercial value" or in other terms for easy clearance. However, taxes are the ultimate responsibility of buyers. We will try our best to minimize your risks on tax. Kanksje jeg slipper å betale mva hvis de skriver det er en gave på forsendelsen? Lenke til kommentar
eitp Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dessverre er ikke gavebeløpet ubegrenset heller. Er verdien mer enn 1000 kroner, må det betales moms. Og ikke tro at tollerne er helt sløve. Hvis det kommer et slikt objektiv (og de åpner for å sjekke), aner de nok ugler i mosen... Lenke til kommentar
terte Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Dessverre er ikke gavebeløpet ubegrenset heller. Er verdien mer enn 1000 kroner, må det betales moms. Og ikke tro at tollerne er helt sløve. Hvis det kommer et slikt objektiv (og de åpner for å sjekke), aner de nok ugler i mosen... Det er vel ikke uniformerte tollere som gjør dette, er det ikke f.eks. DHL som fortoller, tipper de ikke er så streng... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå