alaruz Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hvordan åpne de nødvendige porter med denne router for å få til netmeeting o.l. Når jeg tar allow de portene det gjelder i access kontroll funker ikke internetten lenger,.. trenger tips! på forhånd takk ! :smile: Lenke til kommentar
-x- Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Når du bruker allow i access-kontroll tillater du kun de portene du spesifiserer, alle andre er stengt. Det vil si at du også må åpne porter for mer vanlige internett-tjenester som port 80, 25 og 110 (hhv. http, mail ut, mail inn). Åpner du disse virker i hvertfall det grunnleggende. Stort sett alle fildelingsprogrammene (morpheus +++) bruker en egen port også, så det er bare å begynne å lese i dokumentasjonen til softwaren din :wink: Selv om dette er en litt kjip jobb anbefaler jeg deg å fortsette å bruke access-kontroll, for sikkerhetens skyld :smile: Det står mye om hvordan Access-kontroll virker både på CD'n som fulgte med, og på "websidene" til ruteren (der du gjør innstillingene fra). Forresten, det siste skal jeg ikke love - er nemlig ikke helt sikker på om du har samme SMC-ruteren som meg, husker pokker ikke navnet på den... -håper dette hjelper deg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå