Gå til innhold

Hjelp, jeg får ikke formatert!

Anbefalte innlegg

Ja, jeg får ikke formatert. Jeg har hatt et problem med en annen harddisk, og når jeg nå gjenopprettet noen filer og flyttet de over til en annen harddisk, så virket plutselig ikke den heller! Når jeg da skulle prøve å formatere den, fikk jeg en feilmelding (se vedlagte fil). Formateringa tok forresten ei hel natt (!).

Hva kan jeg gjøre for å få orden på dette problemet? :dontgetit:

Se forøvrig min forrige post om det andre problemet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314099&st=0&

post-62-1098179110_thumb.jpg

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke diskettstasjon, og vil helst ikke flytte harddisken ut av kabinettet siden alt av ledninger og slik er clipset fast til "veggen" i kabinettet. Brukt mange timer på det, så tar nok mange timer å gjøre det om igjen :(

Men, problemet er ikke å få opprettet en partisjon, men å formatere disken og deretter flytte tingene fra den ødelagte over på den igjen ;)

Lenke til kommentar
Det jeg trenger er vel kanskje et program som skriver MBR, eller nuller til disken. Hvis dere skjønner hva jeg mener...

Gjør "format"-kommandoen/Disk Management dette?

Hvis du booter med en xp-cd og velger "reparer" så er det en kommando der som skriver ny MBR. Husker ikke helt hva kommandoen var. Men skriver du help så får du opp alle kommandoene. Skjønner hvilken kommado det er med en gang du ser den.

Endret av Seymour
Lenke til kommentar

Før jeg startet denne tråden så fjernet jeg (I Diskbehandling vel å merke) partisjonen, og prøvde deretter å formatere. Det gikk ikke, MEN det går an å hurtigformatere... Men siden det kanskje ligger noe tull inne på disken, så vil jeg gjøre en skikkelig jobb.

Skal prøve å skrive ny MBR til disken. "Fixmbr" er vel kommandoen ;)

Lenke til kommentar
Det jeg trenger er vel kanskje et program som skriver MBR, eller nuller til disken. Hvis dere skjønner hva jeg mener...

Gjør "format"-kommandoen/Disk Management dette?

Hvis du booter med en xp-cd og velger "reparer" så er det en kommando der som skriver ny MBR. Husker ikke helt hva kommandoen var. Men skriver du help så får du opp alle kommandoene. Skjønner hvilken kommado det er med en gang du ser den.

Takk, var ikke mer som skulle til :)

FIXMBR er en fin liten kommando....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...