^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Ja, jeg får ikke formatert. Jeg har hatt et problem med en annen harddisk, og når jeg nå gjenopprettet noen filer og flyttet de over til en annen harddisk, så virket plutselig ikke den heller! Når jeg da skulle prøve å formatere den, fikk jeg en feilmelding (se vedlagte fil). Formateringa tok forresten ei hel natt (!). Hva kan jeg gjøre for å få orden på dette problemet? Se forøvrig min forrige post om det andre problemet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314099&st=0& Endret 19. oktober 2004 av ^Desloch Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har engelsk Windows, men du skjønner tankegangen. Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Managent. Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er forøvrig den samme prosessen, så det går heller ikke.... Det som er problemet Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Så lenge du får opp disken under min datamaskin, skulle du bare kunne høyre klike på disken du skal formater og trykke på formater. Vist ikke finnes altids "fdisk". Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Det jeg trenger er vel kanskje et program som skriver MBR, eller nuller til disken. Hvis dere skjønner hva jeg mener... Gjør "format"-kommandoen/Disk Management dette? Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan prøve å skrive fdisk. Dette er partisjons programmet i MSDOS. Kan hende du må kjøre inn en win 98 oppstartsdisket for å få dette til å fungere Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Har ikke diskettstasjon, og vil helst ikke flytte harddisken ut av kabinettet siden alt av ledninger og slik er clipset fast til "veggen" i kabinettet. Brukt mange timer på det, så tar nok mange timer å gjøre det om igjen Men, problemet er ikke å få opprettet en partisjon, men å formatere disken og deretter flytte tingene fra den ødelagte over på den igjen Lenke til kommentar
Seymour Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Det jeg trenger er vel kanskje et program som skriver MBR, eller nuller til disken. Hvis dere skjønner hva jeg mener... Gjør "format"-kommandoen/Disk Management dette? Hvis du booter med en xp-cd og velger "reparer" så er det en kommando der som skriver ny MBR. Husker ikke helt hva kommandoen var. Men skriver du help så får du opp alle kommandoene. Skjønner hvilken kommado det er med en gang du ser den. Endret 19. oktober 2004 av Seymour Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Prøv å bruke fdisk, og slette partisjonen å legge den opp på nytt. Kan funke. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Grunnen til at det ikke funker er fordi systemet bruker den disken... og da låser den disken (holder med å ha ett åpent fil-explorer vindu) lukk alle "aktive tråder som kan relateres til disken" og prøv på nytt... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fdisk støtter vel ikke NTFS, så vidt det er meg bekjent. Diskbehandlingen skal uansett klare akkurat samme operasjonene som fdisk. Men det kan være at det hjelper å slette partisjonen, for så å lage en ny som du så formaterer. Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Før jeg startet denne tråden så fjernet jeg (I Diskbehandling vel å merke) partisjonen, og prøvde deretter å formatere. Det gikk ikke, MEN det går an å hurtigformatere... Men siden det kanskje ligger noe tull inne på disken, så vil jeg gjøre en skikkelig jobb. Skal prøve å skrive ny MBR til disken. "Fixmbr" er vel kommandoen Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Det jeg trenger er vel kanskje et program som skriver MBR, eller nuller til disken. Hvis dere skjønner hva jeg mener... Gjør "format"-kommandoen/Disk Management dette? Hvis du booter med en xp-cd og velger "reparer" så er det en kommando der som skriver ny MBR. Husker ikke helt hva kommandoen var. Men skriver du help så får du opp alle kommandoene. Skjønner hvilken kommado det er med en gang du ser den. Takk, var ikke mer som skulle til FIXMBR er en fin liten kommando.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fdisk støtter vel ikke NTFS, så vidt det er meg bekjent. Må korrigere deg der. Fdisk er et partisjoneringsverktøy, det bryr seg ikke om hvilket filsystem de er formatert til. En annen sak er at fdisk er fullt av bugs og bør unngåes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå