gamerman Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei Kjøper nå et Hovedkort og Amd 2 ghz +2400 av en kamerat pluss et nytt grafikkkort og ram . Det jeg lurer på er om windows xp vil finne ut at det er nytt hovedkort og Cpu satt inn i pc ? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Skal du sette dette på en disk som allerede har et OS innstallert? I såfall får du sannsynligvis problemer. Du bør alltid begynne med blank disk når du setter inn nytt hovedkort og cpu. Endret 19. oktober 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 NEI. Du må installere windows på nytt når du setter i nytt hovedkort, pga. hardware id'er endres. Hvis du har XP vil ikke key'en din fungere lenger heller.. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Faen ! Hehe , det var kjipt fordi jeg har jo så mange programmer der buhu Men kan jo overføre de til min andre hardisc men da får jeg jo ingen snarveier osv. Og hvis jeg installerer Xp på nytt så må jeg også update mye og det har jeg hørt er helt umulig siden det er så mye virus ute nå . Er dere helt sikker på at jeg må installere windows på nytt når jeg skal sette inn Hovedkort og Cpu ? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Er dere helt sikker på at jeg må installere windows på nytt når jeg skal sette inn Hovedkort og Cpu ? Det er overveiende sannsynlig ja. Hvis du bare skal oppgradere cpu'en så går det nok bra, men så snart du bytter hovedkort sliter du uten å reinstallere. Det kan også bli problemer med drivere til hovedkort/disker o.l. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Er dere helt sikker på at jeg må installere windows på nytt når jeg skal sette inn Hovedkort og Cpu ? Det er overveiende sannsynlig ja. Hvis du bare skal oppgradere cpu'en så går det nok bra, men så snart du bytter hovedkort sliter du uten å reinstallere. Det kan også bli problemer med drivere til hovedkort/disker o.l. og siden hardware id endres, vil ikke nøkkelen funke.. correct ? jeg måtte ihvertfall det ` Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ok Så det jeg skal sette inn er : Cpu RAM Hovedkort Strømforkyning Grafikkort/Skjermkort Da må jeg reinstalle windows på nytt Var det slik at min cd-key ikke ville fungere da ? Vil jeg få med installerings disk og slik til Skjermkortet mitt ? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du bygger jo nesten en helt ny maskin her - klart at du må installere på nytt ellers vil det bare bli kluss. Hvis det i det hele tatt fungerer. Det er ikke noe problem med serienummeret til XP - i verste fall må du ringe Microsoft for å aktivere, men det er gjort på 2 minutter. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Du kan bruke koden din om og om igjen, spiller ingen rolle hvor mange ganger du formater. Samme XP koden, den er jo tross alt din. Du får med en driver cd til skjermkortet ditt ja. edit: beaten by Shimano Endret 19. oktober 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Trenger egentlig ikke installere alt på nytt. Det er noe som heter Repair Install, har selv brukt det flere ganger etter bytte mellom Intel og AMD. Du mister ingenting, bortsett fra at Windows update må legges inn på nytt. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Kan noen confirm dette repair greiene ? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er sant som Håerk sier, du kan benytte denne Repair funskjonen til windows xp. Av erfaring velger jeg heller å kjøre en ren innstallasjon kontra en repair. Men, det er igjen ditt valg. Jeg ? Ville lagt inn alt på nytt. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 så klart finner den det (hverfall prosessor) men du burde formatere (muligens må også hvis du setter inn 3 nye deler eller mer) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) *I rest my case* Endret 19. oktober 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg fikk et prob med dataen min som gikk ut på at en venn av meg som skulle sette inn min nye cpu klarte å søle kjølepasta inni socketen... å i tilegg klarte han å bøye en pinne i det han så at han hadde sølt så måtte kjøpe nytt hoved kort. Slapp å kjøpe ny cpu på grunn av urmaker andersen som fiksa pinnen men i hvertfall så fikk ikke jeg noe spess problem med å sette i nytt hovedkort på samme disk... Å kjøpte ikke samme kortet en gang. Hadde k8v deluxe å så kjøpte jeg vanlig k8v heller.. Men kan sikkert være lurt egentli å re inst..... =) Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er jo i bunn og grunn samme kortet da The Nomad, men en god tommelregel er alltid å begynne med ren disk når du bytter hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå