xt9800 e bæst Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 kjølepastaen som fulgte med vifta er den gok nok for overkloking? Jeg skal overklokke en xp3200+ og trenger litt bedre utstyr,har en volcano 9 men tviler på den holder. har du noen forslag? Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Artic Silver 5 :-D Lenke til kommentar
xt9800 e bæst Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 vet ikke om dere leste spørsmålet ? men har kjølepastaen mye å si i Grader ? og jeg trenger bedre cpu vifte for å nå f.eks 2.5 ghz? Lenke til kommentar
moray Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan jo lese igjennom dette. Hvor langt du kommer er veldig individuelt. Kjøling er viktig. Tips: Vannkjøling Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Arctic Silver 5 er vel det beste du kan få tak i.. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Selv om kjøler og CPU ser flate ut er de ikke det. Pastaen fyller igjen gropene og gjør at du får en maksimal kontaktflate mellom kjøler og CPU. Så ja, det har mye å si. EDIT: Det er verdt å merke seg at "kjølepasta" ikke kjøler. Endret 20. oktober 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Selv om kjøler og CPU ser flate ut er de ikke det. Pastaen fyller igjen gropene og gjør at du får en maksimal kontaktflate mellom kjøler og CPU. Så ja, det har mye å si. EDIT: Det er verdt å merke seg at "kjølepasta" ikke kjøler. riktig, fungerer heller som et medie mellom kjøler og cpu, som øker vekslingen av varme mellom de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg lurer litt på hvor riktig slike tester/guider er.. De som foretar dem er sikkert så nøye de bare kan, men min erfaring er at det viktigste mht. "goop" er å påføre den pinlig nøyaktig. Har selv opplevd forskjeller på mange grader med samme CPU og goop (AS5) når jeg har "trælet" f.eks. med min Prescott (og Barton). For lite (ikke) goop gir noe lavere idle temp, men atskillig høyere load temp.. i forhold til for mye. Det er kun ett *tynt* lag som skal til og *god* kontakt mellom sink og "heatspreder"... det siste er igjen avhengig av klips/feste. Det finnes andre tester på nettet en den som linkes til her i tråden (OShoot.no) og der er forskjellene *minimal* mellom ulike merker av "goop". Det beste resultatet får du ved å planslipe sink/heatspreader på CPU til speilblank overflate og montering med stramme (nok) klips(bolter). Goop er en "krykke" for å fylle ut evt. porer/skjeve flater. Tror ikke "normale" folk gidder så mye arbeid for noen få grader lavere temp... Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kjølepastaen leder vel varme ganske bra vil jeg tro (spesielt AS5) og den gir deg bedre kontakt mellom CPU og kjøler og sagt, så JA det lønner seg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå