gepe Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Heisann! Har klokket min Intel Celeron D 330 (2,66ghz) til 3,2ghz. Den kjører helt stabilt på 52 grader under load, men når jeg kjører Prime95 med torturtest, klarer den de 2 første testene, men på den siste kalkulerer den visst feil og testen stopper. Det står at den har regnet ut for mye (05) når det egentlig var meningen at den skulle regne ut nøyaktig 04 eller noe slikt. Kan dette ha noe med Voltcore og gjøre? Jeg kjører CPU-en på 1.45v. Multiplieren ligger på 20x FSB ligger på 161mhz Timingene jeg har på ramen er 2,5-3-3,7 Spesifikasjoner: HK: Abit Ai7 RAM: Twinmos 512mb ddr pc3200 CPU: som nevt ovenfor Kjøling: Waterchill Legger ved at PWM går opp til 80 grader. Jeg tenkte først at dette kunne være en av grunnene, men når jeg leser på Abit sine forumer, sier de at alt under 100C er normalt. På forhånd takk. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vel; når den ikke kjører Prime95 stabilt over lengre tid, så vil jeg ikke si at maskinen er stabil. Det har seg gjerne slik med overklokking at for å få maskinen stabil på høyere turtall enn stock, så må man gjerne øke spenningen en del i tillegg. (Bl.a. VCore) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 har du testet om det hjalp? Lenke til kommentar
gepe Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Satt opp VCore med 0,75 volt, og RAMen med 0,50. Nå kjører den helt stabilt på 3,2 ghz;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå