Gå til innhold

Arghhhh.... Lamme selgere på bruktmarkedet.

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig lei av selgere som skal selge brukte datadeler for priser som veldig ofte går over nypriser.

Jeg har sendt mail til flere som har annonser inne på Hwno's bruktmarked for å få de til å forstå at brukte deler gjerne selges billigere enn nye. Men de gidder ikke maile tilbake en gang!

Her er ett eksempel:SELGES: DURON 1000 mhz prosessor selges kr 700,- annonsen er fra 14/05/2002, den cpu'en koster ny med garanti Kr 486,-

Bare les annonser selv, det er mange flere slike eksempler.

Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe brukte datadeler men noe av pointet blir borte når det er billigere med nye deler, enige eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig der, men da bør du ta en titt på QXL. Likevel å starte en auksjon hvor folk byr over hverandre er litt anderledes enn å forlange langt over nypris.

Det var en fyr som satte ut en Dell Inspiron 8100 med P3 1200MHz til 29000kr, mens man kunne sette sammen en kraftigere pc enn hans med P4 1.7GHz til 27000kr (en Dell Inspiron 8200).

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 21:56, Telcontar skrev:

Enig der, men da bør du ta en titt på QXL. Likevel å starte en auksjon hvor folk byr over hverandre er litt anderledes enn å forlange langt over nypris.

Det var en fyr som satte ut en Dell Inspiron 8100 med P3 1200MHz til 29000kr, mens man kunne sette sammen en kraftigere pc enn hans med P4 1.7GHz til 27000kr (en Dell Inspiron 8200).

Telcontar

Hvis du nå snakker om denna .. må du huske på nøkkel ordet "bærbare"

Lenke til kommentar

Hvis jeg vil selge ting til litt "overpris" ville jeg aldri ha lagt annonsen på hardware.no. Her har man jo en så fin prisguide og masse linker til webshoper.

Men hadde det ikke vært lame kjøpere, så hadde vi sikkert ikke hatt lame selgere heller...

Det er så si "svindel" når man selger en brukt gjenstand så dyrt, ja... hva var poenget mitt?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt flere ting her, og er fornøyd, fordi det virker som om de som slenger ting opp til salg her har litt skills innen data og ikke krever for mye. Hvilken som helst idiot kan fyre opp qxl og prøve å selge saken sin for overpris.

Ellers så må jeg si at jeg nettop kjøpte 3x voodoo2 12mb kort til 100 kr stykket!!! 1 var orginalt creative 100mhz, de to andre var 120mhz med kjøleribber på gpu og rammen. Kjempe kjøp.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 22:43, Kebab GUD skrev:

Quote:

Den 2002-05-19 21:56, Telcontar skrev:

Telcontar

Hvis du nå snakker om
.. må du huske på nøkkel ordet "bærbare"

Hmmm vel.. nå er vel nøkkelordet bærbar ivaretatt i både Inspiron 8100 og 8200...

Uansett så må det jo være opp til folk flest å sette en pris de har lyst til å selge til (eller prøve å selge til) Selv om det for den prisbevisste kjøper kanskje ikke er så attraktivt..

Lenke til kommentar

Telcontar skriver dette: Det var en fyr som satte ut en Dell Inspiron 8100 med P3 1200MHz til 29000kr, mens man kunne sette sammen en kraftigere pc enn hans med P4 1.7GHz til 27000kr (en Dell Inspiron 8200).

Telcontar

Jeg er faktisk den "fyren" han her snakker om, og

egentlig er det helt latterlig det han der skriver, for han sammenligner priser med den ovenfor, og er tydligvis mer opptatt av hvor kraftig maskinen er, og i sin iver etter å maile meg om dette blant annet, glemmer han hva denne maskinen inneholder osv. ikke tar han hensyn til skjermtype blant annet, som er vel så viktig som ytelsen. Jeg har for min del konfigurert via Dell sine sider i flere år, og presiserer med en gang at jeg aldri ville lure noen som helst her ute, noe denne Telcontar her antyder. Han burde muligens lære seg litt mer om bærbare maskiner før han begynner å utale seg.

Trond

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Trond39 på 2002-05-20 19:57 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Trond39 på 2002-05-20 20:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 22:33, runmad skrev:

Synes det er mye "lamme selgere" rundt omkring overallt!

Forlange 400 kr.for et gammelt 16Meg 3dfx kort og slikt! Helt høl i hue spør du meg.

Men men, de vil vel ikke selge da!

runmad

Slike deler eg ikke får noe får når eg selger beholder eg selv. Gidder ikke selle noe til under 1000kr. Like greit og ha det liggende. Bruke det til sine egne maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...