x-team Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hva er kommandoen for og sende nettsend til alle pcene i et nettverk? Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 tror "net send * <beskjed>" skal være det du leter etter. Uten ">" og "<" Anbefaler dog ikke gjøre dette på skolenett, da de IT-ansatte blir _litt_ grinete Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jepp. Derfor er det lagt inn begrensing på kem som får tilgang til blandt anna "cmd", "command", "net" her på huset. Pokkers drittunger. Plukke på alt som plukkes på kan. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 net send * hei sender meldingen hei til alle i din arbeidsgruppe, ikke alle i nettverket, eller? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ikke skriv hei, skriv noe som får de andre til å at det er admin som har sendt den(kanskje det er dumme "drittunger" ?). Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Rektig! For dei/den systemansvarlege sitter å sender net-send-meldinger i hytt og dynevær. Trur du må endre litt på signaturen din: "JEG HAAATER ØSTLENDINGER, SNØRRUNGER, FOLK SOM SKRIVER MED CAPS OG FJORTISSER (INKLUDERT MEG SELV)!! ...men ellers så har jeg det helt greit.." Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hvorfor spør alle om dette for tiden?¨ Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Fordi kewle jævla drittunger syns det er gøy å lage .bat-filer med net-send -looper, som starter ved pålogging. Endret 19. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 * sender vel til alle i samme arbeidsguppe ikke til alle på nettverket men hvis du sitter på skolen er ofte alle pcene i samme arbeidsgruppe Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fordi kewle jævla drittunger syns det er gøy å lage .bat-filer med net-send -looper, som starter ved pålogging. Men det er jo litt morsom å sende det til broren min da. Han er _n00b_ i alt, pluss at han sitter på ein 400mhz, som stopper helt når han får net send! :!: Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Heh. Det første jeg gjør etter at jeg har installert Windows (2k/XP/Whatever) er å disable messenger-service Finnes ingenting mere irriterende enn en "hei!"-dialog med OK-knapp som Windows plutselig fokuserer på mens du sitter og spiller et eller annet spill som krever 100% konsentrasjon & tilstedeværelse. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) fragmaser: Så nå eg og kompisene mine sitter med 100Mbit-linjer så er det greit for deg om eg DOS'er maskina di til faen? Eg tviler. Xoduz: Ein ting som er meir irriterende: Når ein får opp sånne meldinger i hytt og dynevær fordi ein ikkje KAN avslutte messender-service pga. ekstern HW/SW som bruker den for tilbakemelding. Endret 19. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 nmedaas: Det finnes en løsning på det også, på et vis. Installer et "3rd party lan-chat" program som du kjører i systray eller.no, da kommer alle meldingene dit Cheezepopper, for eksempel. Litt bogus i Windows XP (lista over alle maskinene på nettverket funker ikke skikkelig), men du kan likevel motta beskjeder som normalt, plus sende til maskiner ved å skrive inn datamaskinnavnet manuelt. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hmm. Spanande. Men trur ikkje eg gidder å laste ned og installere. Her på huset er ikkje det eit så veldig stort problem, då eg har fjerna tilgangen til blandt anna "net" og "cmd".. Det var vel helst ein senario med ro(ot) i verkelegheiten eg rama opp i forrige innlegg.. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Sitter i nettverk med noen andre på internat og vi sender net send til vær andre men jeg skulle kunnet og sende til alle på en gang? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hatt morro med dette på jobb. Sendte "Are you sure you want to format C:?" Eneste valget er jo "OK". Lenke til kommentar
gekka Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Sitter i nettverk med noen andre på internat og vi sender net send til vær andre men jeg skulle kunnet og sende til alle på en gang? Litt old-school instant messaging? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå