Snorkel Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har en windows 2000 server med 8 brukere og en windows 2000 klient. Når jeg skal logge på serverene fra klient skal den automatisk legge til en ekstern disk. Dette har jeg bedt serveren gjøre i AD under [bruker] > profil > connect > //[servernavn]/home/[brukernavn] og satt z: før der. Klient maskinen har tilgang til området. men harddisken kommer ikke opp som nettverksdisk. Serveren var ferdig instalert når jeg fikk den og det kan være tjenester jeg mangler, men vet ikke hvilke i så fall. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
askare Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Prøv å skriv det slik \\server\sharenavn Det fungerer også med \\server\sharenavn\%username% Sistnevnte krever at du har en katalog med samme navn som brukernavnet liggende på sharet. Rettigheter kan også være noe du må sjekke opp. mvh Arnstein Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Sistnemnte oppretter oppretter vel ei mappe for brukeren om den ikkje eksisterer frå før av? Lenke til kommentar
Snorkel Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 skjønte ikke helt foskjellen på det jeg hadde gjort og det dere hadde gjort. men prøvde og skrive et lite script som skulle gjøre det samme, men den vill fotsatt ikke legge til. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 windows bruker \ linux bruker /. Du har windows! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dette har jeg bedt serveren gjøre i AD under [bruker] > profil > connect > //[servernavn]/home/[brukernavn] og satt z: før der Da lages det jo en nettverksstajon hos brukeren med z: som peker til den mappen på serveren. Hvis du skal dele en ekstern disk med klienter må du lage en mappe på eksterndisken og dele denne mappen ut. Eventuel lage denne: z: (på connect) \\servernavn\G$ (G eller noe annent som eksterndisken har) Husk på share rettigheter og ntfs rettigheter. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei, du må bare huske på at en ekstern harddisk (hvis tilkoblet via USB) vil miste alle "shares" når du tar en omstart på serveren din ... den skjønner nemlig ikke at det er fortsatt den samme disken og kan dermed ikke forvalte rettighetene som på en intern disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå