f00b Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg har en pc med windows 2000 server, det jeg prøver på er å få ntbackup til å ta backup hver dag, men når den kommer til det tidpunktet den skal ta backup så skjer det ingenting Jeg prøvde å ta manuelt backup, det fungerte helt fint. Tingen er at jeg gjerne vil få til schedulert backup med ntbackup. Noen som har noen tips? Har allerede søkt igjennom forumet, men det hjalp meg ikke stort. Her er det som står under schedulert tasks: C:\WINNT\System32\NTBACKUP.EXE backup "@C:\Documents and settings\administrator\local settings\application data\microsoft\windows nt\ntbackup\data\testbackup.bks" /a /d "set created 19.10.2004 at 09:00" /v:no /r:no /rs:no /hc:on /m daily /j "testbackup" /l:s /g "d702d222-2da2-491a-860b-5437caa75805" Endret 19. oktober 2004 av f00b Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Først og fremst må du fjerne /a og /g, med etterfølgende tekst. Deretter må du legge til /p "her skriver du inn navnet på mediet som skal tas backup til" (f.eks. /p "QIC"). Og avsluttende, kommandoen som får alt til å fungere: /um /um - dette er linken som forteller at ntbackup skal finne det første ledige backup -mediet, formatere det, og bruke det. Når du har gjort alt dette skal det som står på RUN -linjen i scheduled tasks se slik ut: C:\WINNT\System32\NTBACKUP.EXE backup "@C:\Documents and settings\administrator\local settings\application data\microsoft\windows nt\ntbackup\data\testbackup.bks" /d "Daily backup" /v:no /r:no /rs:no /hc:on /m daily /j "testbackup" /l:s /p "backup-mediet du bruker" /um Tror også dette er nyttig informasjon: /n Bestemmer hva navnet på backup -mediet blir. F.eks. /n "Backup 19.10.2004" /d Dette beskriver hva slags backup som blir gjort. F.eks. /d "Daglig backup" /v: Dette bestemmer om du vil verifisere tapen etter den er ferdig. F.eks. /v:no eller /v:yes /r: Dette bestemmer om du vil ha restriksjoner for backup-jobben. F.eks. /r:no eller /f:yes /rs: Her spør den om du vil ta backup av flyttbare medier. F.eks. /rs:no eller /rs:no /hc: Her spør den om du vil ha på kompresjon av data den tar backup av. F.eks. /hc:on eller /hc:off /m Dette bestemmer hva slags backup du skal ta. Dette kan være greit å endre på hvis du vil ta full backup i helger, og bare oppdatere eksisterende data på hverdager. F.eks. /m normal /j Dette er navnet backupen vil lage for logg-filen. F.eks. /j "Daglig backup" /l: Dette er hvordan infomasjon du vil ha av backupen når den er ferdig. For at du skal slippe at hver enkelt fil den har tatt backup av kommer opp i loggen, så setter man den gjerne til å gi et "summary". F.eks. /l:s /p Dette er navnet på mediet du skal ta backup til. F.eks. /p "QIC" /um Dette er linken som forteller at ntbackup skal finne det første ledige backup -mediet, formatere det, og bruke det. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Tusen takk! Dette var ikke værst! Fungerer bra nå, super-bra forklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå