brukernamn Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 eg fekk med et ti200-kort på min nye pc, men dette kortet hadde bare ei kjøleribbe, som resulterer i at eg kan kjøre på 220/487... de syns eg er aalt for dårli, og lurer derfor på kas vifte eg skal bruke på mitt 3d kort, og den må vere GOD takknemli for alle svar Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Det finnnes sånne fandukt eller noe som gjør at du kan kjøpe en 80mm vifte, og denne trakten gjør at den passer på en gpu. Dette blir et stort kort da, men det gjør vel lite....elller. papfst eller noe sånn . selger de for overpris hos microplex Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 men eg vil fortsatt ha dei pci-portane min, trur eg har ganske få, 3-4 elle noke sånt... og en anna ting, eg sa GOD, men eg trenger ikkje de beste, men noke som yter godt og ikkje koster så masse.. takk for svar i alle fall, sliter med at folk ikkje gir råd på dette Lenke til kommentar
chma Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 gå inn på microplex.no og se om du finner noe, eller send dem en mail og spør hva den anbefaler, de svarer hyggelig tilbake:) HAr selv god erfaring med det:) mvh Christian Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Nå har jeg testet litt forskjellige løsninger og funnet ut at de fabrikkbroduserte skjermkortviftene er enten for dårlige, eller så er de utrolig bråkete! BlueOrb, crystal orb og orange orb er for støysterke for mine ører.. Nå bruker jeg en gammel coolermaster prosessorkjøler med en 60mm vifte fra en gammel amd k6. Dette er kjempebra til mitt G2ULTRA! Mitt råd er derfor å finne en gammel prosessorkjøler (trenger ikke være noe gigantiske greier) og rett og slett lime den på gpu. Jeg brukte fire punkter i kantene med superlim og den store ribba holder som bare det. Kjøler bedre enn blueorb, samtidig som man ikke hører den! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 de er bare et problem, eg veit ikkje om noken med en gammel k6-vifte....har ikkje tilgang på så gamle maskiner at de er bare å rive ut de en trenger.... veit du kor eg kan få tak i en sånn vifte?? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Det siste svaret var godt! Både Biltema og Clasohlson har sånne vifter, men det kan også løses på en annen måte, ver hjelp av en inntaksvifte i front av kabinettet, og tape, og en stor colaflaske. Det har jeg prøvd på en maskin, funker yppelig. Du lager et rør av flaska, litt på skrå i den ene enden, taper den fast på vifta, og retter luftstrømmen mot kortet. Problemet med grafikkort er jo at luften nesten blir stående stille mellom kortene, så litt gjennomlufting er stor hjelp. Fikk bedre resultat med dette enn med en gammel cpu-vifte. Og så koster det jo ikkeno. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-21 09:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå