Broiler Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har Abit IC7-Max3 hovedkort med denne OTES viften. Tingen eg at den bråker! Hvordan kan jeg stille hastigheten på denne viften???????????????????????????? Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan skifte ut viften med en tilsvarende papst-vifte fra Microplex for å få mindre støy. Om du ikke gidder det, bare slå den av. Napp ut strømkabelen. Anbefaler deg ikke å klokke hovedkortet når denne viften er tatt vekk. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 har samme kortet selv, og har to muligheter du kan benytte deg av. Du kan stille ned viften til å kjøre på 60% i bios via health-status menyen. Dette har jeg selv gjort og fungerer utmerket. Ellers kan du bruke speedfan, et lite program som gir deg mulighet for å justere viftehastigheter, overvåke temperaturer og sjekke spenningsverdier. Google litt så finner du det! Si ifra hvis du ikke får d til, så hjelper vi deg videre. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hastigheten kan styres fra BIOS, den henger med når CPU viften justeres. Men anbefaler å bruke SpeedFan, der du kan sette mye flere instillinger og justere CPU og OTES/NB viftene hver for seg anvhengig av temp. http://www.almico.com/speedfan.php Edit: Way too slow... Wish Endret 19. oktober 2004 av WishYou Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå