Gå til innhold

Hvor rask kommer Sempron til å kunne bli ?

mirene

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at Athlon CPU er ute av produksjon.

Og at Sempron prosessorene og er dårligere ytelsesmessig (foreksempel en Barton 2800 kontra en Sempron 2800)

Er det meningen at AMD skal produsere Sepron prosessorer som vil bli raskere en Athlon 3200 (som jo var de raskeste en kunne kjøpe til Socket A)

Fint om noen kan gi svar på dette :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Socket 754 CPU'ene vil nok bli raskere enn det XP3200+ var (om Sempron 3100+ ikke er det allerede), om socket A CPU'ene blir det vet jeg ikke.

Sempron 3000+ for socket A kommer snart i butikkene den har 512kB L2 cache, 166MHz FSB og 2,16GHz klokkehastighet, den vil nok yte godt oppunder XP3200+-hastighet.

Edit: AMD kommer til å lansere ihvertfall opp til Sempron 3400+ for socket 754 en eller annen gang, socket A tror jeg ikke skal høyere enn Sempron 3000+.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Nå finnes jo Athlon 3200 allerede da

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12307

Men siden Sempron er tregere enn Barton prosessorene,så må vel Sempron være endel raskere enn 3200 for å yte det samme.

Tengte meg kanskje at de etterhvert ville komme opp mot 4000 eller enda høyere.

Hvor har jeg skrevet at XP3200+ ikke finnes...?? :dontgetit:

Sempron er ment som "den nye Duron'en", altså den aller lavest ytende CPU-rekken til AMD, hastighene vil derfor ikke komme opp mot 4000+ (3400+ er det høyeste AMD har meldt foreløpig).

Man må ha høyere PR-rating på en socket A Sempron enn en Athlon XP for at de skal yte likt, ja. Det jeg mente med socket A Sempron 3000+ og Athlon XP3200+ var at når jeg ser på specs'ene så kommer 3000+ til å yte opp imot likt med 3200+.

Lenke til kommentar
Hvilke har overtatt for barton da? ser ikke de til salgs hos komplett lenger. er det det amd 64?

og hva er forskjellen på socket 754 og 939?

Mvh

G

Sempron skal ta over den rollen Duron har hatt (low-end), Athlon 64 på socket 754 skal ta over rollen som Athlon XP har hatt en stund (mid-end), mens Athlon 64(-FX) på socket 939 skal bli high-end.

Forskjellen mellom 754 og 949:

754:

Enkle minnekanaler

800MHz HT-buss

Kommer ikke til å bli like mye utviklet som s939

939:

Doble minekanaler

1000MHz HT-buss

Kommer til å bli utviklet hyppig i fremtiden.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...