Etaten Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, håper at noen kan hjelpe meg i nattens mulm og mørke. Jeg har ett Nvidia GeForce4 ti 4800 se skjermkort. Når jeg i kveld skulle montere opp maskinen min etter flytting,så vil den plutselig ikke boote opp. Jeg får blå skjerm (kjører XP). Der står det at driveren har "gått i en loop" hva nå enn dette betyr. nv4_disp eller noe sånt kommer som grunn til at jeg ikke får fyrt opp maskinen. Nå har jeg gått inn i sikkert modus og fjernet skjermkortet X antall ganger i kveld, og da kommer jeg meg inn i vanlig modus. Der finner maskinen ny maskinvare, og når jeg da legger inn driveren som har funket i alle dager, ja da vil ikke maskinen boote. Har holdt på å rote med dette ett par timer nå,så jeg tenkte at jeg skulle spørre ekspertisen her på forumet om bistand. Om mulig,så hadde det vært supert med en god beskrivelse av hva jeg må gjøre, steg-for-steg. Er nemlig ikke noe pc-guru akkurat :-( Det har jeg virkelig funnet ut i kveld/natt.... Jeg har prøvd både med Nvidia og Omegadrivere.. Hentet ned de nyeste... Men det virker som om jeg ikke har klart å fjerne alt jeg skal før jeg legger inn en ny driver..... Noen som kan være så barmhjertig at de hjelper en stakkar som allerede er for sent oppe i natt i forhold til at jeg skal tidlig opp i morra på jobb? Vil nemlig gjerne få fikset dette før jeg tar kvelden... Lenke til kommentar
cerox Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 du kan prøve med noen eldre drivere! ikke altid dei nyeste er dei beste vettu Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei. Har prøvd nye og gamle... Ingenting som vil gjøre at min kjære pc vil komme til live med masse farger på skjermen... :-( Lenke til kommentar
cerox Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) høres egentleg merkeleg ut. men det er en ting som altid fikser alle problemer og det er å reinst windows xp. problemet er at selv om du kjører eit avinstall så vil mange filer ligge at og det er ikke sikkert dei blir oppdatert ved ny install av driver. driver uinstall tool fantes her en gang i tida www.softpile.com/Utilities/ Endret 18. oktober 2004 av cerox Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Kanskje tåpelig forslag... men alikevel. Du sier at du har montert opp pc'en igjen etter flytting. Har du sjekket noe så enkelt som at kortet står skikkelig i AGP slotten? Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Prøvd i alle retninger. Nå må jeg gi meg for kvelden... Haåper det er kommet flere gode tips til jeg kommer på igjen.... Alle råd er velkomne.... :-) Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann... Kom nettopp hjem fra en jobbreise... Gjorde rett og slett følgende etter ett tips her: Tok ut skjermkortet og satte det skikkelig inn igjen, restartet maskinen og vips så var problemet borte... :-) Sikkert ristet litt vel mye under flyttingen... Takker og bukker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå