Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva har folk i mot Internet Explorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er ikke helt riktig

3. Bedre sikkerhet, gjør anti spyware og anti virus mye mindre kritisk.

-- Dette krever eg bevis for. Forventer at du kjører WinXp med SP2 og alle patcher inne, se da hvor usikker ie er. Har enda til gode å bli overbevist av en. Historie teller ikke (jo, men ikke som argument brukt slikt).

4. Følger w3 standarder mye bedre, ikke perfekt men mye bedre.

-- Hvem følger standarder sa du? Ingen følger dem perfekt, dessuten så bruker over 90% IE. Feil å argumentere slikt, spes når Opera ikke rendrer riktig på alle sider. Irriterende å surfe med iblant.

6. google søk

-- Argument? yeah right... det er jo vanskelig å få til.

7. Konfigurerbar popupblokker, hører ie skal ha fått det samme, men bruker win2k og får popups med siste ie via winupdate.

-- FY skam deg. Kjøre gammel og utdatert software. Skyld på deg selv. IE er oppdatert gjennom WinXP SP2, win2k du lissom ... steinalder programvare.

Av de gjenstående 6 argumenter, så er det 1, 6 og 9 som er interessange. Kommer vel med i IE7 (som de skal ha begynt på visstnok).

3. Vet ikke hvordan xpsp2 er men på win2k (med oppdatert IE) er du infisert av spyware ved ca. med en gang du beveger deg ut på mindre seriøse sider(warez).

4. Andre har svart på den. Om du ikke tror han så kan du lære deg xhtml/css, lag så en side og si meg hvilken browser du må tweake koden for at den skal se riktig ut.

6. Går ann å fikse i ie, men trenger enda mer 3. parts programvare, mer arbeid.

7. Men WinXP suger, og jeg nekter å bruke det.

Win2k er heller ikke spesielt usikkert, bare MS som ikke vil oppdatere browsern.

Ergo man må bruke annet en IE for å surfe sikkert på win2k.

Og ja win2k blir enda oppdatert. Så selve OS er ikke utdatert.

Kan være enig i at 3. og 7. ugyldige på winxp men det vet jeg lite om da jeg finner win2k mye enklere og raskere i bruk.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Klart IE suger, når den ikke engang klarer å gjøre "enkle" ting.....som f.eks å åpne ei side uten å tømme ram brikka og sende ut virus og spyware over hele pc`en. Greit nok at iexplorer og explorer jobber på "lag" for å leake ram...... Firefox er snill mot ram og popup blocker er en snasen ting..........så da er det bare å si til bill gates......av de 90% som han påstår bruker IE, så er de jaggu like dumme som han...brenn bill..BRENN

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke bruker IE, og prøver å holde meg unna er at IE ikke er den beste nettleseren, både på funksjoner og på sikkerhet. Noe av det kjedeligste er at rare programmer blir installert på pcn din uten at du vil, noe som skjer med IE. Jeg buker Opera, og det er mange ting jeg liker av funksjoner som jge bruker mye, som for eksempel mouse gestures. Jeg syns at IE ligger bak i forhold til de andre nettleserne som er der ute.

Lenke til kommentar

Standarder, tja .. irriterer meg ikke over at IE ikke støtter dem så godt, irriterer meg mer over at alle er forskjellige. Er ikke avansert utvikler på html, det lille jeg har prøvd har vært irriterende nok. Men som forbruker så betyr standarder meg midt i blinken. Der funker IE fint, mens opera har hatt tendens til å tulle litt, har ikke oppdaga så mye tull med den aller siste v. men så har jeg heller ikke brukt den tungt.

Win2k er ikke prioritert OS eller produkt for MS, sier seg selv. Mange tviholdt jo på Win98se lenge etter WinXp kom ... og det er vel det samme som skjer med Win2k nå. Ingen med fornuft sier til folk at de skal ha Win2k, det os'et er kun for "de med spesielle preferanser" og da får de ta de risker som er der. Blir som å klage på mangel av airbag på en gammel ford sierra.

Legg inn google som startside, så kan du trykke på "huset" så mye du vil. Eller legge google inn som link, eller legge linken på "link baren", eller installere en google bar, eller drive litt reg.hacks (for de avanserte) for å få google opp på søk knappen...

neida, skal ikke rale så mye med det, sikkert fint med eget google felt i opera.

Lenke til kommentar
3. Vet ikke hvordan xpsp2 er men på win2k (med oppdatert IE) er du infisert av spyware ved ca. med en gang du beveger deg ut på mindre seriøse sider(warez).

Har du noensinne prøvd å justere sikkerhetsnivået? F.eks bruke Høyt nivå når du skal surfe på useriøse sider? Hvis du fortsatt klarer å få spyware, så vis meg gjerne en link.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bruker IE daglig, og har aldri hatt problemer med det, har heller ikke noen virus...

PS: Jeg har verken SP1 eller SP2 ;)

Jeg bruker Sygate Personal Firewall Pro som brannmur, beste brannmur EVER! Som router har jeg en gammel linuxpc med Clark Connect som kjører på RedHat, dette funker helt perfekt for meg, slutt å klage over alt MicroShit lager :!:

Lenke til kommentar
Win2k er ikke prioritert OS eller produkt for MS, sier seg selv. Mange tviholdt jo på Win98se lenge etter WinXp kom ... og det er vel det samme som skjer med Win2k nå. Ingen med fornuft sier til folk at de skal ha Win2k, det os'et er kun for "de med spesielle preferanser" og da får de ta de risker som er der. Blir som å klage på mangel av

Tullebukken! Det er ikke snakk om særinger som kjøper ny PC og legger inn eldgamle OS, men hva med alle som ikke har helt ny PC? Jeg kjenner ihvertfall nok av folk som aldri spiller, og kun bruker PC'en til litt surfing og e-post - og de sitter gjerne ikke med den råeste hardwaren. Da er det ikke spesielt gunstig å oppgradere til WinXP (må kanskje også kjøpe ny PC for å klare WinXP) bare for å heve sikkerheten i IE, når det finnes såpass gode alternativer som kan legges inn på langt flere, og også eldre OS.

Lenke til kommentar
Problemet er ganske enkelt at det er utviklet massevis av virus, malware, adware og spyware som er spesielt rettet mot denne nettleseren.

Bruker man f.eks. Firefox slipper man dette svineriet.

eller Mozilla...

Firefox er et produkt fra Mozilla...

Mozilla Firefox er et produkt fra the Mozilla organization, men Mozilla Suite er en egen nettleserpakke, som inkluderer IRC-klient og mail-klient.

Lenke til kommentar

i tilfelle noen ikke har nevnt det ennå:

fordel generelt med firefox:

master password!!!!! (både for å huske og bruke lagrede passord)

ellers, helt essensielle extensions:

paste and go

tabbrowser preferences

og for de sidene som er skrevet kun for ie: open in IE ;)

Lenke til kommentar
så da er det bare å si til bill gates......av de 90% som han påstår bruker IE, så er de jaggu like dumme som han...brenn bill..BRENN

Tror denne mannen (Bill Gates)tjener mere på ett år enn du kommer til å tjene hele livet,og det på en forretningside han hadde som ung, og allikevel så kaller du han dum?? (OT)

Jeg bruker Iexplorer winxp sp2, har ingen problemer med hverken virus eller spyware...

Men jeg kan skjønne at opera er bedre til en del(bl. a. navigering, men dette kommer sikkert snart i ie også), firefox har jeg ikke brukt.

Endret av el_scorcho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...