DementedAlbino Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har en jeg skal hjelpe å åpne noen porter i ruteren sin. Problemet er at hun sitter i en annen by enn meg, så det jeg lurer på er om det går ann for meg å logge meg inn på hennes netopiaruter, for så å åpne de portene som trengs? Noen som vet dette? Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er ett filter på ruteren som stenger for all telnet trafikk til konfig på ruteren. Det betyr at det er bare eier som får tilgang - ingen andre IP'er. Filteret kan deaktiveres i ruteren, men da er du vel like langt....... Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Får du henne til å sette opp f.eks remote desktop på sin egen pc (og forsåvidt forwarde de portene det blir snakk om vha NAT) kan du koble deg til routeren fra hennes pc.. Men igjen, det er vel kanskje også et problem i seg selv.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er ett filter på ruteren som stenger for all telnet trafikk til konfig på ruteren. Det betyr at det er bare eier som får tilgang - ingen andre IP'er. Filteret kan deaktiveres i ruteren, men da er du vel like langt....... Om det er like stress som å forklare hvordan en åpner og forwarder porter, så er vi like langt ja... Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 har du ikke en sånn enkel netopia-konfigurerings-greie på sidene til NGT? (hvis det er ngt det er snakk om da) .. Mener jeg har sett no sånt, selv om jeg aldri har brukt det før. Isåfall hadde kanskje det vært en lettere løsning? Selv om du muligens ikke kan gjøre det for henne, er den nok litt lettere å skjønne enn den telnetgreia. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Stemmer: http://endring.nextgentel.no/ Har aldri prøvd den Ellers er det mange hete tips på http://relativt.net Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 har du ikke en sånn enkel netopia-konfigurerings-greie på sidene til NGT? (hvis det er ngt det er snakk om da) .. Mener jeg har sett no sånt, selv om jeg aldri har brukt det før. Isåfall hadde kanskje det vært en lettere løsning? Selv om du muligens ikke kan gjøre det for henne, er den nok litt lettere å skjønne enn den telnetgreia. joa, men jeg har ikke ngt selv lengre, så jeg kan ikke gjøre det sammen med henne på nett da. Sjangsen for at hun klarer det alene der tror jeg er mikroskopisk, så da blir det faktisk enklere å lese en guide og forklare henne via netopia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå