Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs nettverk, brokoble? hvordan ?

Anbefalte innlegg

Har fra før av en ikke trådløse unex 4p router/switch som deler internett og gir signaler til blant annet, nedenfor og 2 pcer.

DLink 54+ Mbps Trådløst aksesspunkt

AirPlus XtremeG+ 802.11g

DWL-2000AP+

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25711

denne sender "signaler" til en bærbare av og til, en dell pc, og skal sende til min men ikke foreløpig.

nå snakker mor å far om å flytte de 2 mindre søskene mine sine pcer opp til rommene deres, istedenfor å ha de nede i kjelleren.

da ville den beste løsningen vært å hatt en til trådløs router/switch.

6pcer skal kobles opp, kansje 1 eller 2 til så si 8 porter ? :p

hvordan gjør jeg dette da?

er det bare å koble til en til router til den "stasjonære" routeren (sånn med ledninger), den trådløse senderen vi har nå går gjennom denne.

Som dere sikkert merker har jeg ikke mye peiling, så litt hjelp her om hva jeg skal kjøpe hadde vært nice.

Kunne tenkt meg en 108mbps som kunne sende sjappe signaler til min pc :D

mvh

kjetil :)

Endret av Kjetil_87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Router på router er sjelden en god løsning for de som ikke kjenner nettverk godt. Men beskrivelsen din er litt for dårlig til at jeg kan si noe mer enn det. Kanskje du kan beskrive litt bedre hvor mange maskiner som skal stå hvor i huset, hvilke som skal være trådløse og hvor dagens utstyr står?

Lenke til kommentar
Router på router er sjelden en god løsning for de som ikke kjenner nettverk godt. Men beskrivelsen din er litt for dårlig til at jeg kan si noe mer enn det. Kanskje du kan beskrive litt bedre hvor mange maskiner som skal stå hvor i huset, hvilke som skal være trådløse og hvor dagens utstyr står?

? hvorfor skulle ikke router på ruter fungere godt.. :p

en router brukes til å dele opp nettverks segmenter i forskjellige nettverk. og hjelpe deg med å tikoble de diverse nettverkene sammen eller skille dem. kommer litt ann på hvordan man ønsker dette man har ett annet produkt som kalles bro eller brigde som forlengst ikke blir solgt lengre.

du får nok ta deg en tur hjem og lese litt mer nettverks topologi. ;)

dessuten vil nok denne forum brukeren ha ett aksespunt til for å forbedre kvaliteten på de trådløse nettverket.. sitt.

Lenke til kommentar

du kan koble sammen nettverkene med en kabel ja. men de du er på jakt etter er en trådløst aksespunkt og ikke en router til..

en ulempe med dette er at du mest trolig ikke kan sette opp en brigde to brigde tilkobling. sansynligvis. men får da 2 trådløse soner.

men jeg mener det skal være mulig å sette opp shared acsess punkt og dermed få det du spørr om til .

Lenke til kommentar
Router på router er sjelden en god løsning for de som ikke kjenner nettverk godt. 

? hvorfor skulle ikke router på ruter fungere godt.. :p

en router brukes til å dele opp nettverks segmenter i forskjellige nettverk. og hjelpe deg med å tikoble de diverse nettverkene sammen eller skille dem. kommer litt ann på hvordan man ønsker dette man har ett annet produkt som kalles bro eller brigde som forlengst ikke blir solgt lengre.

du får nok ta deg en tur hjem og lese litt mer nettverks topologi. ;)

dessuten vil nok denne forum brukeren ha ett aksespunt til for å forbedre kvaliteten på de trådløse nettverket.. sitt.

Kanskje du burde gå om igjen grunnskolen for å lære å lese skikkelig? :thumbdown: Jeg skreiv at router på router ikke er en god løsning for de som ikke kjenner nettverk godt. Dette fordi han skriver sitat: "Som dere sikkert merker har jeg ikke mye peiling". For de som har lite kompetanse i nettverk, kan jeg nettopp fordi jeg har litt over vanlig kompetanse på nettverk, ikke anbefale en router på router løsning på grunn av at det krever litt kompetanse å administrere. Hvis du også hadde tatt en liten titt i profilen min, så ville du også se at jeg er en av de som bidrar ganske mye i nettverksdelen av forumet.

Jeg kan heller ikke på grunnlag av de opplysninger som trådstarter har gitt, gi noen gode råd. Dette fordrer litt mer opplysninger, som jeg tidligere har etterlyst. Råd som ikke er basert på bedre informasjon enn de som nå foreligger er ikke verd mer enn den antagelsen du beskriver. Men det er opp til trådstarter selv å gi så gode opplysninger att han kan få gode svar. Et AP med en antenne gir normalt ikke god dekning i mer enn en etasjen. Derfor er opplysning om hvor maskinene skal plasseres i huset helt nødvendig for å gi et nogenlunde fornuftig svar.

Lenke til kommentar

ok, får si det på denne måten.

Hva trenger jeg for å få 8 pcer i samme nettverk med trådløst nett (å internett)?

Er det jeg har ubrukelig? eller går det ann å bygge videre på dette?

Hvis det er et stort problem å koble opp trådløse nettverk osv så får jeg bare far til å betale leie av en datahjelp.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan si, er at du sannsynligvis kan bygge videre på det utstyret du har trådløst om du trenger flere AP'er, siden AP'en din støtter både AP til AP bridge og AP til multipoint bridge så lenge du kjøper flere av den du har. Det er også mulig at du ikke trenger mer enn en ekstra antenne på den AP'en du har, noe som også er avhengig av de overnevnte bygningsmessige forholdene. Du kan sannsynligvis også kable, om dette er ønskelig, til andre lokasjoner og sette opp flere AP'er for roaming av AP'ene. Mer enn sannsynligvis og muligens er det vanskelig å si med de opplysninger du gir...

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...