Gå til innhold

Mørk video fra TV-out.

Stigma

Anbefalte innlegg

Jeg har et "problem" med TV-out fra min GF2mx.

Alt som spilles av virker alt for mørkt. I mørke filmer er det faktisk så ille at det kan være vanskelig å se hva som skjer noen ganger. Bildet ser omtrent ut som om man spillte det av på en skikkelig utbrennt CRT, altså har det veldig dårlig lysstyrke. Det er litt vanskelig å beskrive.

Jeg har undersøkt problemet en del selv, og her er det jeg har funnet ut so far:

-Det er ikke settings relatert så langt jeg vet. Å tweake på kontrast og lysstyrke gjør lite fornuftig. Jeg ender isåfall opp med et grått "utvasket" bilde om jeg prøver å få et lysere bilde.

-Det er ikke TV-ens feil. om jeg ser den samme filmen på TV, og så spiller den av gjennom maskinen fra en DVD-rip etterpå, så vil den se mye mørkere ut. Ting som spilles via andre kilder på TV'en ser helt fint ut.

Jeg bruker de nyeste Nvidia driverene, winXP SP2, og en 10m S-video kabel (uten noen større kjennte støykilder i nærheten).

Jeg lurer på om det muligens kan være skjermkortet som kan være skadet, men jeg har ingen andre TV-out kort å sammenligne med. Bildet i windows er også forsovidt også for mørkt, men det kan være pga. den gamle 17" CRT'en jeg bruker holder på å bli utbrennt...

Kan noen gi råd?

-Stigma

EDIT: Skal se om jeg kan få satt inn et annet AGP-kort (desverre ikke med TV-out) for å se om det er den gamle skjermen som gjør windows mørk også, eller om det faktisk kan være noe skade på kortet som påvirker dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...