Roadrunner7 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jada, og jorden kommer til å gå under i løpet av få år. Genene våre er i forfall, og aliens kommer til å invadere oss. Alltid like gøy med disse dommedags-profetiene. Denne "professoren" burde vært fratatt tittelen sin for å komme med slikt vås. At det er et problem vet jo alle, men det vil alltid finnes løsninger. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vi får da reklame og annen dritt i posten hver dag, jeg kan ikke se at gode gamle snail mail er borte for det. Nedgangen for vanlig post er jo internett, og om det skal komme en nedgang noensinne for internett så er eneste måten det kan skje på er om noe bedre kommer og overtar. Som nevnt er dette noe som vil skje, og jeg vil tro det skjer flytende. Internett og datateknologi er jo stadig i utvikling og det vil internett fortsette med. Det er riktig at spam og virus er et stort problem, men det vil alltid være der tør jeg påstå. Det perfekte produktet eksisterer ikke og vil aldri eksistere. Og for de som har så store problemer med spam og virus (privat) så anbefales det og prøve og lære seg litt nettkultur, jeg har litt for mange mailadresser som jeg ikke er redd for å bruke rundt på nettet, men jeg får aldri annen spam en den jeg selv har bedt om å få. Jeg er også på nettet døgnet rundt (pc'en min hjemme) da jeg jobber innen it og har ikke noe problemer med virus ol. Veldig mye kan unngås med litt beskyttelse og sunn fornuft. Denne "professoren" hadde vell et lite behov for å komme i media regner jeg med. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vi får da reklame og annen dritt i posten hver dag, jeg kan ikke se at gode gamle snail mail er borte for det. Dårlig sammenligning, avsenderen betaler ganske mye for og levere vanlig post og reklame, spammerne betaler svært lite eller de i mange tilfeller stjeler tilgang og sender på andre sin bekostning. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 En stadig økning i antall søppelmail og virus i kombinasjon med generelt dårlig kunnskap hos nettbrukere kan bety slutten for internett, i alle fall hvis professor Hannu H. Kari ved det teknologiske universitet i Helsingfors får rett. Nå ser det ut som denne dommedagsspådommen er Dagbladets tolkning av den godeste professoren. Det han ser ut til og si er dette: "Når forsøplingen når en viss smertegrense kommer troverdigheten og brukervennligheten til og svekkes og bruken vil bli kraftig redusert." Og der kan ingen hevde at han tar feil, spam er et enormt problem, og endel annet på nettet som har sitt opphav i nettetsbarndom var aldri laget for og håntere den typen bruk og missbruk som vi har i dag. Det er ingen grunn til og gjøre narr av disse tingene, dette er svært alvorlig for nettet som salgs og kommuniksjonskanal for seriøst bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå