The Stig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hei hei.. Jeg har altså et lite proskjekt på gang, jeg planlegger og koble min PlayStation2 på skjermkortet mitt, for og så spille PS2 spill på dataskjermen? Noen som har prøvd lignende og vet om det er mulig? Jeg har altså: Sony PlayStation 2 Sapphire X800PRO VIVO 1 stk stygg skjerm, vanlig VGA kabel (Skal byttes til NEC 1770NX...) +Masse kabler som fulgte med kortet, mange ser ut som de kan brukes! Vil ble veldig glad for en forklaring hvordan jeg skal gå frem, særlig med innstillingene i selve Windows. Mvh Stikk Endret 18. oktober 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ingen som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 er jo kjempelett... er det s-video eller kompositt inngang på skjermkortet? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) javel arnosmith, forklar hva jeg skal gjøre da? EDIT: Fant ut nå, er S-Video Endret 19. oktober 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Snakket med Komplett i dag, han foreslo evt programmer for og ta opp VIDEO fra VIVO porten. Så venter bare på svar fra "arnosmith"...... Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 sorry, hehe, glemte jeg hadde postet noe her Det du må ha er enten en RGB kabel fra PS2'en som har S-Video som grensesnitt mot TV'en, eller så bruker du standardledningen (den som fulgte med PS2'en) og fester en overgang fra video (hunn-plugg) til en S-Video (hann-plugg) bare spør etter er slik en i hvilken som helst elektronikk butikk. På PC'en må du selvfølgelig også ha et program som kan se og ta opp det som skjer på S-videoinngangen (fulgte sikkert med gf-kortet)... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Joda, tilkoblingen er ok. Men vet ikke hvordan program jeg skal bruke...? Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg bruker ati programet som man finner på sida demmes... Funker ypperlig med GameCuben min Lenke til kommentar
BiA_strider Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg bruker ati multimediacenter. Funker bra. Er veldig enkelt Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg får ikke det nye x800 kortet mitt før på mandag, jeg kan se hva jeg vil anbefale av programmer da. Men som sagt, er det nok løsningene til ATI som funker best... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 si fra hvis det funker, da må jeg og prøve Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 si fra hvis det funker, da må jeg og prøve Ducky har tydeligvis fått det til med gamecuben sin, da funker det nok med ps2 også, det er bare å prøve. Sjansen for å ødelegge noe er vel heller lik 0. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ducky, nå sitter jeg og hopper i stolen her! Hvilket program fra ATI bruker du? Hadde vært supert om du kunne få det fram! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Fant ut hvilket program jeg skal bruke.. Men foreløpig skjer det trist lite, skjermen "flimrer" hvit... Noen innstillinger jeg vil vite om?? EDIT: Ingen som vet nøyaktig hvordan de ledningene skal stå? Det jeg prøver på nå er: Fra skjermkortet: S-Video, (Hunn) /-Rød -------|-Grønn \-Blå PS2 S-Videon, (Hann) /-Rød -------|-Gul \-Hvit Noen som vet hvilken farge som skal på hva? Hadde vært supert om jeg fikk dette til! Endret 23. oktober 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er det ikke fargekoder som viser hvor du skal sette de forskjellige kablene? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Nei,,,, For som sagt er kablene jeg fikk med skjermkortet i forskjellige farger fra "vanlige"... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ducky, kan du fortelle meg hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du fikke en ledning med skjermkortet med en gul utgang og s-video på begge sidene ikke sant.. Koble den gule ledninga fra PS2-en til den gule ledning inngangen på kabelen også kobler du svideo kontakten til skjerm kortet.. Gå inn på IE og oppe på oppgavelinja finner du en tv.. Trykk på den og konfigurer koblinga... Start programet som du lastet ned så burde det funke. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Oki, skal prøve det! Men får man lyd også da eller, (ikke det nei...)? Har lastet ned MultimediaCenter, men skal jeg inn på InternettExplorer? (Beklager litt dumme spørsmål, veldig trøtt ) Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Jippi!!! Fikk det til og fungere! EKstremt stor pluss i boka Ducky, tusen takk! Så bare et siste spørsmål, har du lyd hos deg? Og evt hvilken kabel må jeg kjøpe? Mvh Stikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå