vifteovn Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ja, kall det et "valg". Saks frå vg "Over 77 prosent av velgerne støttet lovendringsforslagt, mens Lukasjenkos parti fikk 107 av 110 mandater i parlamentet. De tre resterende representantene er uavhengige, men støtter likevel presidenten. Dermed minner Hviterussland mye om en totalitær stat." Trenge ikkje væra medlem av OSSE for å forstå at ein som får 107 av 110 mandatar har snuska littegranne. Foresten betyr det at han fikk ca 95-96% av stemmene? Eller er det meir alla modellen i USA? Kva kan me gjera med totalitære statar? Virke jo ikkje som vestlige land har spesielt godvilje mot å rykka inn i Kviterussland eller Turkmenistan (min favoritt stat) Eller er det slik at så lenge dei ikkje plage oss er det greit? Som dei så fint tenkte om Hitler i forje århundre, ikkje at eg har spesielt tru på at Turkmenistan tar Russland og så Norge Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Kva kan me gjera med totalitære statar? Virke jo ikkje som vestlige land har spesielt godvilje mot å rykka inn i Kviterussland eller Turkmenistan (min favoritt stat) Eller er det slik at så lenge dei ikkje plage oss er det greit? Som dei så fint tenkte om Hitler i forje århundre, ikkje at eg har spesielt tru på at Turkmenistan tar Russland og så Norge Som vi har fatt laere av Irak-konflikten, vil verden forovrig bare syns det er riktig a "rykke inn" hvis Hviterussland angriper noen, eller... ja, angriper noen. Endret 18. oktober 2004 av medlem-23990 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ser ikke at verden har noen rett til å rykke inn militært i hviterussland fordi vi er uenig med de. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Nei forsåvitt, det har du jo rett i. Men dei kan jo finna på snåle ting i framtida, ikkje noko legitimt argument for angrep, men eg huske om folk som har brukt det nyligt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå