xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, håper og få noen gode tips, råd og veiledning! Holder på å bygge meg ny pc for første gang. Oppbygginga er som følger: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM Hitachi 250GB Deskstar 7K250 SATA HDD Club3D GeForce 6800 128MB Skjermkort TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Gigabyte K8NS Pro nForce3 250 ATX/GBLAN/SATA/Raid/8ch.LYD/Firewire Samsung 957p Sweex PSU Gold 450W Dual Fan CE/CB +dvdbrenner Problemet er som følger. Noen ganger når jeg starter maskina booter den ikke opp og starter på nytt, sånn holder den det gående. Mens enkelte ganger booter den helt greit, men skjermen er uklar og merkelig. Siden jeg er rimelig fersk når det gjelder pc tenkte jeg problemet løste seg bare jeg fikk innstallert windows. Selve innstalleringa gikk helt greit, men fikk opp følgende feilmelding etter første oppstart: Feilrapport - Feilsignatur.. BCCode: 1000007e BCP1: C0000005 BCP2: 8051046E BCp3: f897doC8 BCP4: F897CDC8 OSVer: 5_1_2600 SP.1-0 product 256_1 Følgende filer inkluderes i feilrapporten c:\Windows\Minidump\Mini101004-01.dmp c:\Documen~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\WEB:tempdir00\sysdata.xml Er det noen raske hjerner som kan forklare meg hva problemet er? Eventuelt hva jeg bør gjøre/forsøke/prøve? Er det noe galt med oppsettet mitt? På forhånd takk Hilsen frustrert førstegangs pcbygger Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hei jeg har samme HK og CPU som def og bygde min første pc for et par dager siden Jeg hadde ingen store problemer, men noen små S-ATA - jeg tullet med drivere på disketter og sånt når jeg egentlig bare trengte å sette den i S-ATA kontrolleren på HKet (IKKE silicon image) kanskje det er et problem som er dukket opp der.. De to S-ATA kontaktene JEG har de i er de røde kontaktene mellom CPU og Skjermkort. Du har annerledes minne enn meg - du har også 2stk hvis jeg ikke tar helt feil du kan jo prøve med en brikke og sett den i slot1 har hørt at det er mye tull med TwinMos + A64 prossessorer... jeg har Corsair value <------like billige som dine tror jeg, men et annet merke.. Kanskje litt dårlig forklart, skriv hvis du er lysten på bilder eller bedre forklaringer, PS. Gled deg til du får det til!, jeg hadde et eldgammelt system før dette og nå går alt som på skinner (bortsett fra liveTV på TV-kortet mitt Arrg!) Edit: Hvis du er veldig usikker på mine råd, IKKE følg dem.. De tallene du skrev sier meg INGEN VERDENS TING.. Tror forresten ikke det er lurt å skifte S-ATA kontroller før du har formatert Harddisken (Slette alt inkl. WinXp Endret 18. oktober 2004 av loveland Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Takker for innlegg... Nå har det seg sånn at jeg sitter og skriver på en eldgammel pentium 166mhz mmx maskin, og jeg har litt lyst til å prøvekjøre den nye snart ja.. Skjønner godt hva du mener ja.. :-) Over til forslaget ditt. Har prøvd alle ulike S-ATA plugger på HKet, men kjører dvdspilleren på ATA (brede ledninger), mens harddisken kjører jeg på S-ATA, men har det egentlig noe å si?? Har også prøvd og starte maskina med kun en minnebrikke uten at det ga noe bedre resultat. Håper flere eksperter melder seg.. Endret 18. oktober 2004 av xraysvision Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror ikke det har noe å si nei, men du bør ha brennern i den grønne IDE porten ved siden av den hvite- ikke ved de to andre, det har hvertfall jeg (port 0- den første den søker gjennom..) Jeg tror jeg ville formatert disken og begynne forfra igjen, men vent litt til noen erfarne har kommet med innspill.. Bare et spm byttet du på S-ata oppleggene ETTER du hadde installert windows? kanskje det kan ha noe å si.. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Feilrapport - Feilsignatur.. BCCode: 1000007e BCP1: C0000005 BCP2: 8051046E BCp3: f897doC8 BCP4: F897CDC8 OSVer: 5_1_2600 SP.1-0 product 256_1 Prøvde å tyde den greske koden din, ser ut som om det er noe proble med WinXp SP1 (OSVer: 5_1_2600 SP.1-0 product 256_1) Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Nei, byttet ikke S-ATA koblingene etter jeg fikk innstallert windows. Lurer på om problemet ligger i skjermkortet siden skjermen er uklar. Og en ting til jeg glemte å nevne. Når jeg starter maskina med samsung 957p i, er skjemen helt svart, men bytter jeg skjerm til en liten flatskjerm jeg har stående kommer bildet opp, men er veldig uklart. Endret 18. oktober 2004 av xraysvision Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Flere som har samme problem kanskje den tråden hjelper deg noe sted EDIT: feil link Endret 18. oktober 2004 av Dimensionx Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, og velkommen til forumet! Her er noen ting du kan prøve: Boote maskinen med kun de nødvendigste komponentene: CPU, minne og skjermkort. Alt annet frakoblet. Hvis du da ikke opplever problemet, ligger feilen sansynligvis i en av komponentene du har koblet til ekstra. Koble så til en og en ekstraenhet og forsøk en boot mellom hver gang. Du kan forsøke å flashe BIOS til nyeste versjon. Produktside. Her finner du seneste versjon og oppskrift for operasjonen... Pass også på at du har de seneste driverene til komponentene dine. Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror ikke det skal være CPUen som blir for varm. På Bios står det den holder mellom 50-55 grader celsius. Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei, og velkommen til forumet! Her er noen ting du kan prøve: Boote maskinen med kun de nødvendigste komponentene: CPU, minne og skjermkort. Alt annet frakoblet. Hvis du da ikke opplever problemet, ligger feilen sansynligvis i en av komponentene du har koblet til ekstra. Koble så til en og en ekstraenhet og forsøk en boot mellom hver gang. Du kan forsøke å flashe BIOS til nyeste versjon. Produktside. Takker for et godt forslag Skal prøve å gjennomføre det etter beste evne nå og se hva som skjer. Håper selvfølgelig det beste.. :-) Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Når jeg starter maskina kommer det opp mens den booter.. CPU clock frequency 200 mhz.. Er det rett da?? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Sist maskin jeg bygga med et Gigabyte K8NS s754 m/ A-64 3000+ oppførte seg helt teit i begynnelsen og fikk knapt innstalert WinXP før det bare ble krøll. CPU-temp var også rimlig høy til å være uklokka (50-60*C) Tenkte da at det kunne være BIOS problem p.g.a den høye tempen (som var likt på mitt MSI K8N Neo) og satte igang og flasha... Boota opp, formaterte disken og innstalerte WinXP på nytt... Og vips så fungerte den perfekt. Klokka den opp til 2.5GHz og har funka greit siden!! Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Når jeg starter maskina kommer det opp mens den booter.. CPU clock frequency 200 mhz.. Er det rett da?? ja, for multipliern er sikkert på 10 og da blir det 2.0 GHz (200*10) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Boote maskinen med kun de nødvendigste komponentene: CPU, minne og skjermkort. Alt annet frakoblet. Koble så til en og en ekstraenhet og forsøk en boot mellom hver gang. Du skal med en gang maskina starter gå inn i BIOS og sette inn de riktige verdiene overallt ... ver nøye, følg User`s manual ... Når maskinen ikke finner system bør du prøve med en floppy hvis du har... Forøvrig må du formatere hele hardisken igjen fra oppstartdisk. (Windows er flink til å legge igjen (skjulte) filer som kan skape forvirring... (uff så jeg roter ) Endret 18. oktober 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) 1. Nyeste BIOS 2. Øk spenningen til minne med 1 eller 2 "hakk". TwinMos ram syntes jeg ofte fungerer litt dårlig på default volt, i hvertfall hvis de skal kjøre på oppgitt timing. Evt jekk ned på timinga Endret 18. oktober 2004 av Ernie79 Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Nå har jeg jobba iherdig en stund, kobla fra alt som ikke er nødvendig og starter kun opp med CPU, minne og skjermkort, men til ingen nytte så langt ihvertfall. Tenker jeg prøver å flashe i morgen etter jobb, og håper det går like bra med meg som for deg Lucifer 666. Nesten godt å høre det er flere som har hatt samme problemet. Nå er det nok for i kveld, starter med friskt mot i morgen igjen. Og takk for hjelpen så langt.. :) Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Nå har jeg jobba iherdig en stund, kobla fra alt som ikke er nødvendig og starter kun opp med CPU, minne og skjermkort, men til ingen nytte så langt ihvertfall. Tenker jeg prøver å flashe i morgen etter jobb, og håper det går like bra med meg som for deg Lucifer 666. Nesten godt å høre det er flere som har hatt samme problemet. Nå er det nok for i kveld, starter med friskt mot i morgen igjen. Og takk for hjelpen så langt.. :) Lykke til. Tør nesten si at jeg er 100% sikker på at det er det som er problemet ditt. Har et annet tilfelle også der en jeg kjenner kontaktet meg og sa at alt var merkelig med windows innstaleringen. Guidet han gjenom en flash før vi testa noe som helst. (samme hk med en 3200+) Vips.. En kraftig, kald og stabil pc var født Endret 19. oktober 2004 av Lucifer 666 Lenke til kommentar
xraysvision Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Takk for det Lucifer 666. Har gjort alt klart for å flache BOOT, men nå kommer jeg ikke inn på BOOTen lenger, hva gjør jeg så?? Har kun diskettstasjon, skjermkort, tastatur, mus og minne koblet til. *klør meg i hodet* Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Takk for det Lucifer 666. Har gjort alt klart for å flache BOOT, men nå kommer jeg ikke inn på BOOTen lenger, hva gjør jeg så?? Har kun diskettstasjon, skjermkort, tastatur, mus og minne koblet til. *klør meg i hodet* Har du en DOS boot disk? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har du satt i molex kontakten på skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå