Sir_cruz Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Huh , rekker den ikke mere en 200m ? Med klar sikt i luft linje da ? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 jeg kan ikke garantere at det vil virke 500meter uten fri sikt! Men har du fri sikt, da kommer du langt! Lenke til kommentar
Euphoric Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har du noen guider på lignende antener, men da noen så er lit mer solide! så de kan tåle å stå på taket? eller er det bedre å bruke en parabol da? har 1 parabol så vist vi kobler parabol antenna til den tråløse svitchen sin antennå og jeg har vanlig da går det godt? er litt tabbe å legge ut 1-2k på noe så ikke fungerer ps vil ikke kobberet "ruste" endel vist det står ut Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har du noen guider på lignende antener, men da noen så er lit mer solide! så de kan tåle å stå på taket? eller er det bedre å bruke en parabol da? har 1 parabol så vist vi kobler parabol antenna til den tråløse svitchen sin antennå og jeg har vanlig da går det godt? er litt tabbe å legge ut 1-2k på noe så ikke fungerer ps vil ikke kobberet "ruste" endel vist det står ut er bare å være litt oppfinnsom! Jeg bruker 2 biquader i parabol uten problem, den ene har fått lov å stå å "ruste" men fungerer helt glimrende uansett. Den andre har vfått seg plastdeksel Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) På den siste kabelen jeg bygget brukte jeg vinklet RP-SMA plugg. Denne var mye enklere å montere, bare åpne lokket/skruen i bak-kant å lodde fast. Brukte også koaxialkrympetang og la også krympekabel m/lim for å forsterke hele greia Bildet er fra verdensrekorden i BT der vi nådde 2125m, kabelen ble brukt under dette forsøket Endret 7. november 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har testet antenna mi ja, med godt resultat. Tok en kjøretur i byn å fant flere ap'er, med bedre signal på alle. Har akkurat skaffet meg en parabol, men har ikke fått testet ut dette ennå. Fine greier Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Er helt blank på dette, hva må jeg lære meg og hvem yrker kan dette bra, kan en snakker noe av dette? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Tror ikke du kan spesifisere ett yrke til akuratt bygging av en biquad! men du burde kunne behandle værktøy og ha litt fingerferdighet. Litt teknisk insikt er jo også en fordel... Jeg vil si at stort sett alle håndtværkere ville klart å få til dette! Hvis jeg skulle sagt ett yrke! Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du vil bare bygge den antenna og bruke den uten å vite noe mer om hvordan det virker så holder det nok med at du kan lodde fast et par ledninger, sette på plugger, kappe metaller og en smule motivasjon. Skal du gå grundig til verks og forstå hvordan det hele fungerer så kreves det fysikk(bølgeteori - TEM bølger), matte(verktøy) og elektronikk(analyse av effektivitet). Skal du ha nok kunnskap til å finne på nyere design til antenner så bør du studere om dette på høyskole-/universitetsnivå. Så er det bare å velge en kategori. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis du vil bare bygge den antenna og bruke den uten å vite noe mer om hvordan det virker så holder det nok med at du kan lodde fast et par ledninger, sette på plugger, kappe metaller og en smule motivasjon. Skal du gå grundig til verks og forstå hvordan det hele fungerer så kreves det fysikk(bølgeteori - TEM bølger), matte(verktøy) og elektronikk(analyse av effektivitet). Skal du ha nok kunnskap til å finne på nyere design til antenner så bør du studere om dette på høyskole-/universitetsnivå. Så er det bare å velge en kategori. .. Det enkle er ofte det beste.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 .. Det enkle er ofte det beste.. som romforskning eller som i romforskning? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har dere fått med dere at elfa har butikk i Oslo? http://www.elfa.se/no/butikk.html Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har dere fått med dere at elfa har butikk i Oslo?http://www.elfa.se/no/butikk.html Jepp! Sandakerveien 76 0484 Oslo Lenke til kommentar
Dr_Stainy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei Jeg trenger så sårt ei antenne til mitt nettverk... Kan jeg kjøpe en slik "brille" antenne av en av dere? Hvor mye selger dere den for? Jeg lurer også på hvilken antenne dere anbefaler å kjøpe? Til rundt 400.- Jeg har også en parabol tallerken som drar støv, er det mulig for en av dere å lage en antenne som kan lett festes der? Hvor mye vil det koste i alt? Håper noen ser potensiale i å lage og selge slike antenner og kan hjelpe meg. ps finnes det en proff antenne guide på nettet? Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei, og takk for fin guide! Jeg må bare innrømme at alt dette snakket om kontakter og ledninger gjør meg forvirret :S Har lyst til å lage kablene selv osv. Kunne noen hjelpt meg med å finne frem til de riktige kontaktene, så hadde det vært råbra Jeg har et Belkin Wirless A/B/G PCI-kort. Den har avtagbar antenne, og på selve kortet sitter en RP SMA Hunkontakt. Etter mine kalkulasjoner ender jeg opp med følgende formula på kabelen; RP SMA Hankontakt -> coax -> N-hanstikk -> N-hun-kabinettstikk -> biQuad. Eller blir det feil? Hva med dimensjoner osv på kontaktene? :S Trenger seriøst hjelp jeg :| Det hadde forresten vært fint om jeg kunne fått alle delene samlet på ETT sted Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei, og takk for fin guide! Jeg må bare innrømme at alt dette snakket om kontakter og ledninger gjør meg forvirret :S Har lyst til å lage kablene selv osv. Kunne noen hjelpt meg med å finne frem til de riktige kontaktene, så hadde det vært råbra Jeg har et Belkin Wirless A/B/G PCI-kort. Den har avtagbar antenne, og på selve kortet sitter en RP SMA Hunkontakt. Etter mine kalkulasjoner ender jeg opp med følgende formula på kabelen; RP SMA Hankontakt -> coax -> N-hanstikk -> N-hun-kabinettstikk -> biQuad. Eller blir det feil? Hva med dimensjoner osv på kontaktene? :S Trenger seriøst hjelp jeg :| Det hadde forresten vært fint om jeg kunne fått alle delene samlet på ETT sted Kjøp kablene ferdig bygget, koster deg ikke skjorta lengere. Komplett selger den du trenger til 319kr. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) HeiJeg trenger så sårt ei antenne til mitt nettverk... Kan jeg kjøpe en slik "brille" antenne av en av dere? Hvor mye selger dere den for? Jeg lurer også på hvilken antenne dere anbefaler å kjøpe? Til rundt 400.- Jeg har også en parabol tallerken som drar støv, er det mulig for en av dere å lage en antenne som kan lett festes der? Hvor mye vil det koste i alt? Håper noen ser potensiale i å lage og selge slike antenner og kan hjelpe meg. ps finnes det en proff antenne guide på nettet? Har pågang nok av folk som vil at jeg skal bygge biquad`s for parabol montering, så jeg for min del har desverre ikke tid.. Men jeg tar 1000kr. for en ferdiglaget. Du vet at du fint kan montere en "pringels"/waveguide/cantenna i brennpunkt av parabol disker? Disse er superlette å lage + at de ville gitt deg nesten like god styrke på signalet?! eneste delene du trenger da er en blikkboks og en N-plugg til 50kr. Bildet viser en jeg bygget for noen mnd. siden, den ble dødsbra Ali kaffe er best.. herav boksen Endret 16. desember 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du vet at du fint kan montere en "pringels"/waveguide/cantenna i brennpunkt av parabol disker? Disse er superlette å lage + at de ville gitt deg nesten like god styrke på signalet?! eneste delene du trenger da er en blikkboks og en N-plugg til 50kr. Bildet viser en jeg bygget for noen mnd. siden, den ble dødsbra Ali kaffe er best.. herav boksen Den var fet, hvordan gjorde du det, og hva stikker opp av n-pluggen? (og hvordan får du kontakt med et kort?? må man modde?) Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Du vet at du fint kan montere en "pringels"/waveguide/cantenna i brennpunkt av parabol disker? Disse er superlette å lage + at de ville gitt deg nesten like god styrke på signalet?! eneste delene du trenger da er en blikkboks og en N-plugg til 50kr. Bildet viser en jeg bygget for noen mnd. siden, den ble dødsbra Ali kaffe er best.. herav boksen Den var fet, hvordan gjorde du det, og hva stikker opp av n-pluggen? (og hvordan får du kontakt med et kort?? må man modde?) http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html der ligger svaret trenger ikke å modde vanlige PCI kort for de som ønsker å montere waveguide i parabol: http://www.wwc.edu/~frohro/Airport/Primestar/Primestar.html har prøvd dette selv en gang, og det funka helt utmerket Endret 19. desember 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Eneste jeg lurer på (er trossalt ingen ekspert i engelsk...) hva betyr alt dette: Cuttoff Frequency in MHz for TE11 mode Cuttoff Frequency in Mhz for TM01 mode Guide Wavelength in Inches 1/4 Guide Wavelength 3/4 Guide Wavelength Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå