El Matador Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 går det med alle Wlan kort? Hvor vanskelig er det for en 14åring med litt peiling og en far som er eletriker?? Jeg og en kompis har planer og dette, men han bor 200m unna. går signalene så langt? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 går det med alle Wlan kort? Hvor vanskelig er det for en 14åring med litt peiling og en far som er eletriker?? Jeg og en kompis har planer og dette, men han bor 200m unna. går signalene så langt? det burde gå ja.. hvis det ikke går er det jo bare å fyre opp en parabol hos en av dere Lenke til kommentar
H2H Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) går det med alle Wlan kort? Hvor vanskelig er det for en 14åring med litt peiling og en far som er eletriker?? Jeg og en kompis har planer og dette, men han bor 200m unna. går signalene så langt? Skal du bruke min guide fullt ut må du ha ett WLAN kort som har en RP-SMA kontakt som ser slik ut: Endret 20. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 heisann. tenkte jeg skulle lage to biquad antenner en i en retning og en i en annen retning. la oss si at jeg bare har en antenne utgang på ap'et. hvordan kan jeg splitte signalet da? eller finnes det andre antenner som kan sende i to motstridende retninger? (<---->) takk. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 har ikke hørt om slike splittere... d kan jo være mulig... jeg vet rett og slett ikke... men du kan jo bygge en Omni antenne... om du ikke allerede har det da... Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 har ikke hørt om slike splittere... d kan jo være mulig... jeg vet rett og slett ikke... men du kan jo bygge en Omni antenne... om du ikke allerede har det da... jo jeg har en omni antenne. http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html har nettopp laget den. jeg har en thread som forklarer problemet mitt. og det jeg driver med nå. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=286141 en kort oppsummering: vi er et lite nabolag med en distanse på ja 60-70 meter fra meg til hver hus som vil ha et wlan nettverk. Jeg har fri sikt. og foreløping prøver jeg å få kontakt med 2 hus. har foreløpigt laget den omni antennen med den viser seg å ikke være sterk nok. enten det eller så har det noe med at jeg har feil plugg i enden. men det jeg tenkte nå da var at jeg skulle ha en original antenne til å gi meg nettverk lokalt i huset. (linksys wap54g med 2 eksterne antenner) og en splitter med 2 biquads som peker mot hvert av husene. noen forslag? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) kanskje noe slikt du tenkte på... litt dyr var den da men! Nr. 3 på bildet hos elfa var det jeg siktet til! Endret 24. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 ja den skal da inn i aksesspunktet. men mitt ap. bruker RP-Tnc hun kontakt. så jeg trenger en slik med han kontakt. og hva er det jeg egentlig trenger av deler fra elfa da. med tanke på at jeg lager min egen kabel til biqadene?. N-han <--> RP-TNC han kontakt? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Rp-TNC til N-Hun pigtail må du lage da... Men jeg kan ikke garantere for at dette virker! Husk på at den Nplugg splitteren har Hun kontaker på sidene... Dette betyr at pigtailene du skal ha fra splitteren til biquaden MÅ ha N-HAN i begge ender! Endret 25. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan jeg bruke et annet metall enn kobber? Vil dette påvirke ytelsen min? Korrosjon spiller ingen rolle da antennen skal stå inne Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tøff guide Et par spørsmål? Vil det funke med dette kortet? Vil signalstyrken forbedres? Trenger jeg å gjøre noe med de vanlige anntennene som er på ap? Har dette apét. Er denne biquad antennen directional hvor du på sikte direkte på apét, slik signalene går rett fram?? Vanskelig å forklare, håper du skjønner spørsmålet. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kortet ditt har RP-TNC. Dette skal vel kunne fungere om du lager kabelen din selv med rett pigtail i enden (www.elfa.se). Du trenger ikke å forandre noe på basestasjonen din i det hele tatt Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan jeg bruke et annet metall enn kobber? Vil dette påvirke ytelsen min? Korrosjon spiller ingen rolle da antennen skal stå inne Det funker med hvilket som helst metall! men kobber er lettest og lodde på! Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Og det har ingen ting å si på dBi'en? En ting til, den kabelen dem selger på komplett er utsolgt, vet du hvor jeg kan få tak i lik? (Orker ikke å mekke selv) Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Er denne biquad antennen directional hvor du på sikte direkte på apét, slik signalene går rett fram?? Vanskelig å forklare, håper du skjønner spørsmålet. ja! du må peke på målet... men den har et virke område på 40-50 grader... så du trenger ikke sikte så veldig nøyaktig! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Og det har ingen ting å si på dBi'en? En ting til, den kabelen dem selger på komplett er utsolgt, vet du hvor jeg kan få tak i lik? (Orker ikke å mekke selv) PSdata har! http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=102...Action=details# Det metallet du velger som reflektor skal ikke virke inn på styrken på antennen... men jeg kan jo ta feil! Edit. lagerstatus: ubekreftet... Edit 2: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23270 MPX har 1! Løp å kjøp! Endret 25. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvor får jeg kjøpt kabel som har RP-TNC i enden? Eventuelt deler på elfa o lage. Men vet ikke hvilke deler jeg skal bruke. Er det en dimm på PR/PFSP kabelen som er å foretrekke, 1,5 eller 2,5? Hvilken er i utgangspunktet best? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Jeg syns 2.5 kvadraten er best... siden den er stivere... skal ikke ha så mye å bety hvilken du velger! Endret 25. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Sjekk ut denne siden... http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/6423.htm ett par pigtailer som Elfa har... se om du kan bruke en av dem... finner ikke RP-TNC kontakter ellers... Endret 25. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Den på www.mpx.no er den rp-sma hun eller bare sma hun? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå