Gå til innhold

Får ikke lyd :(

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet ut det gamle hovedkortet mitt med et nyere (brukt) - Asus A7N8X Deluxe, så får jeg ikke lyd. Med det forrige hovedkortet hadde jeg et eksternt lydkort, men det har jeg ikke satt i nå.

Jeg har sjekket følgende:

1. Nforce2drivere er installert

2. Volumet er ikke mutet

3. Høyttalerne er koblet til riktig

4. Har sjekket med headset (tilfelle det var høyttalerne som gjorde det)

5. Har prøvd å spille av lyd med både winamp og windows mediaplayer

6. Har prøvd andre nforce2drivere

7. Har prøvd nvidiamix-veiviseren

Fremdeles ingen lyd :no:

Noen som har noen tips? (det er MULIG at det er noe galt med det integrerte lydkortet da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 5.1 surround eller noe sånt?

I så fall, skjekk at Instillingene for høytalerene ikke er instillt på noe annet (f.eks Stereohøytalere på skrivebordet eller noe sånt skit)

Min datamaskin > Kontrollpanel > Lyder, tale og lydenheter > Endre høyttalerinstillinger > Avansert (der det er bilde av 2 høyttalere), og instill det sånn du har det.

Lenke til kommentar

Jeg kommer mest sannsynlig til å sette det i, siden jeg ikke får det integrerte til funke. Tror uansett ikke det eksterne lydkortet mitt er bedre enn det intergrerte. Leste et sted (faktisk her på forumet) at de intergrerte lydkortene har blitt bedre på nyere hovedkort. Kan se om jeg finner det (er jo ikke sikkert at det stemmer).

Lenke til kommentar
Tradisjonelt har dedikerte lydkort vært en bedre løsning enn lydkontrollere integrert på hovedkortet. SoundStorm-brikkesettet som først dukket opp på nForce2-chipset'et endret en del på det.

Fant det i en gammel tråd. Si gjerne i fra dersom dette ikke stemmer

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...