Gå til innhold

Best Hovedkort for Athlon XP-M 2400

bengh

Anbefalte innlegg

Etter å ha sliti i flere dager med å få min nyinnkjøpte Athlon XP-M 2400 35W til å virke i mitt Aopen AK79D-400VN er plutselig PC'n død. Selv om jeg funnet ut at Aopen har problemer med XP-M ut fra Aopens eget forum klarte jeg ikke å la vær å teste og nå er som sagt PC'n død. Det jeg ikke har fått testet enda er Ram men hvis denne også er OK har nok HK tatt kvelden.

Da ligger det an for nytt HK. Aopen er egentlig uaktuelt så jeg lurer på å kjøpe ASUS A7N8X-E Deluxe men det finnes kanske bedre kort for denne prosessoren. Har tenkt å klokke litt men ikke ekstremt - derfor:

Hvilke hovedkort funker best sammen med XP-M ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som Abit NF7-S2 er et godt valg.  Det er dette kortet vi snakker om da f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301432&cks=PRL

Stemmer det at det ikke har kjøling på brikkesettet. De fleste ABIT jeg har sett har vifte - liker det ikke da disse fort lager støy. Erfaringer ??

Dette kortet har elendige klokkemuligheter i BIOS, og bør ikke forveksles med NF7-S V.2.0.

Blant annet kan Vcore bare stilles i prosent osv. Styr unna..

De beste kortene i rangert rekkefølge tror jeg er:

DFI Lanparty

ABIT NF7-S V.2.0 (har selv)

ASUS A7N8X (ettellerannet med modding for å komme over 12,5 multiplier)

For å fjerne NB-viftestøyen er det jo bare å kjøpe med en slik til 65,-

Lenke til kommentar

Netshop klarer ikke å lever ABIT NF7-S så det ble NF7 v2.0 i stedet. De har -s på Multicom, men manglet en del av det andre jeg trengte så da ble det Netshop. Trenger ikke serial IDE og Firewire egentlig selv om det hadde vært kjekt å ha.

Takk for tipset i alle fall !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...