Stigma Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Husk også at du ikke får bredbåndsruter med hos telenor, så hvis du skal ha flere maskiner online, så må du kjøpe det selv. Det er ikke riktig lengre, du får en router hvis du kjøper modemet av telenor, i motsettning til NGT så tvinger de ikke på deg en router noe som er et pluss. Var ikke klar over det. Jeg bare husker det var så drit å måtte hjelpe alle kompisene mine som hadde Telenor for circa et år siden, og slet med å komme på nett med hybel-LAN'ene sine. -Stigma Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men hva bør jeg velge? alternativene her i byen (5000) er Telenor nextgentel Mange flere er tilgjengelige. Både trådløst og fast. Personlig anbefaler jeg Tiscali. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men hva bør jeg velge? alternativene her i byen (5000) er Telenor nextgentel Mange flere er tilgjengelige. Både trådløst og fast. Personlig anbefaler jeg Tiscali. Er ikke Tiscali på vei ut av Norge? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Tiscali er dansk, ikke sant? Fungerer uansett bra hos meg Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Tiscali er dansk, ikke sant?Fungerer uansett bra hos meg Ups, du er nok blitt Telenor-kunde uten å vite om det! Sjekk denne pressemelding fra Tiscali Edit: Tror faktisk jeg tør påstå at Tiscali er fra Italia. Endret 28. desember 2004 av BennyXNO Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har vært uoppmerksom den meldingen der. En fattig trøst er at de leverer tjenesten som før, under fakturanavn "Tiscali". Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Men utifra nedlastingsfart ville jeg gått for NGTMed kundeservicen dems MÅ blir bedre. Lenke til kommentar
TS SmoKz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg har catch 2100/512kbits for 599,- på måned. å er kjempe fornmøyd. har hatt det runt ett år nå å har aldri hatt nedetid,(som jeg har lagt merke til) kundeservisen er god, og med en gang jeg satt opp nette ringte de meg for å sjekke om hastigheten er som den skal.(noe INGEn andre levreandører jeg har hatt har gjort.) måler 2250kbits ned somoftest og 590kbits opp. og har en ping på 10-11 til www.vg.no. så hvis du har tilgang til catch vil jeg sterk anbefalle det.. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Byttet fra telenor til NGT for ca 1 år siden, og har ikke angret siden. Mer stabilt, og kundeservicen er på samme nivå som telenor. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Telenor har sære løsninger med PPPOE, NGT med sine modemer, men bluecom har "velg selv" løsning. Telenor leverer med Router nå. Den fungerer ganske så greit. Det har dei gjort ei stund også. Faktisk snart 1 år. Gjorde ein liten blummert da eg skulle installere adsl, tenkte det var PPPOE som gjalt enda, men det var det ikkje altså! Plug and play! Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 NGT! Styr for all del unna telenor Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 NGT! Styr for all del unna telenor kvifor det? Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Jeg har NGT, men har hatt Telenor og UPC Er veldig fornøyd med NGT, og får det jeg betaler for. To ting er dumt med NGT: Kundeservice og routing problemer. Det tar en evighet å komme igjennom, men på den positive siden, når du får kontakt så snakker du oftest med noen som vet hva de snakker om. Telenor kan ha ei "bestemor" som sitter å tar i mot telefoner. Routing problemene i NGT kjenner vel de fleste til, men det er ingenting mot det faktum at Telenor bruker PPPOE, en protokoll som en gang var brukenes, men som nå er en pest og plage. (hvem har ikke opplevd å komme på lanparty og oppleve at de med telenor oppsett lager kluss i nettverket) UPC er sikkert greit nok, når de nå endelig har skrudd opp hastigheten. alt i alt anbefaler jeg NGT. (Inntil Lyse eller andre 10Mbit kan levere) V EDIT: Leser at telenor har begunt med router nå, og har gått bort fra PPPOE..bra. Endret 29. desember 2004 av vetle Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) NGT! Styr for all del unna telenor utrolig tåpelig melding. du må da kunne begrunne det, vel? selv har jeg telenor adsl og har hatt det fra de tilbød produktet for første gang. har stort sett oppgradert linjen i takt med at de har lansert raskere tilbud, og har bodd tre forskjellige steder i løpet av den tiden, de to siste stedene har vært i oslo. har ikke opplevd nedetid med unntak av den gangen en transatlantisk kabel røk, da nådde hverken jeg eller noen andre serverne som er i usa - men jeg kan neppe klandre telenor for denne hendelsen... med andre ord kunne jeg ikke vært mer fornøyd med linjen enn hva jeg er. de gangene jeg har hatt spørsmål og kontaktet kundeservice så har jeg kommet raskt igjennom, har aldri opplevd å vente i mer enn fem minutter på svar (med mindre spørsmålet har blitt tatt videre til tekniker som ringer meg opp igjen). ulempen er at du som privatperson ikke kan få fast ip. dette suger død pingvinpikk lang vei. derimot så følger det med god programvarepakke, deriblant nis/nav, online leksikon etc. hvordan pingen er kan jeg ikke uttale meg om, jeg er ingen gamer så det spiller liten trille for meg, men jeg opplever surfing som svært responsivt og nedlastingene går bra. telenor har forresten ingen sperrer på noe i den retningen, utenom barneporr, men de fleste klarer nok å styre seg unna dette.. nå bor jeg kun tre-fire hundre meter fra nærmeste sentral, så slikt sett er jeg nok spesielt heldig. men mine to tidligere bo var begge ca én km fra nærmeste sentral. i det hele er jeg ihvertfall svært godt fornøyd med telenor, og kan utifra egen opplevelse anbefale telenor adsl. edit: angående telenor og pppoe: jeg har hatt router bak modemet de siste par årene, og dermed så har ikke protokollen vært noe som helst problem. er jo bare å sette opp brukernavn og passord i router, og dermed så er alle pcer bak router på nett, uten noen konfigurasjon (med unntak av kryptering etc). verre er det ikke. Endret 29. desember 2004 av el_cash Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har nylig avsluttet 2-årig kontraktstid med NGT, før det hadde jeg Telenor, så jeg er ikke oppdatert på kvaliteten der. Men da jeg hadde Telenor var jeg godt fornøyd med linja. Spiller selv en del, og opplevde mye frustrasjoner med linja fra NGT. Masse ping-spikes, og en generelt dårligere ping til servere på kontinentet sammenlignet med mine skandinaviske klan-kolleger. Om det er variasjoner på kvaliteten på linja rundt om i landet vet jeg ikke. Byttet til Catch, som hittil har gitt god kvalitet. Hvis gaming er hovedpoenget med adsl`en, ville jeg prioritert kvalitet fremfor pris (hvis man ikke kan få begge deler). Jeg hadde tenkt meg godt om før jeg hadde valgt NGT, hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Eg har hatt Tele2 i ett år nå, og er egentlig veldig godt fornøyd med det. Har mistet linja to ganger så vidt eg har registrert, ene gangen var det en avgravd kabel, ikkje noe som Tele2 kunne gjøre noe med. Mailserver har vore litt ustabil. Eg har 1Mbit linje, men får 135Kb når eg laster ned. Er godt fornøyd med hastigheten Tele2 leverer alle steder der du kan få Telenor, og de er billigere. Eneste eg ikkje er fonøyd med er at de ikkje leverer hastigheter over 1Mbit. Derfor har eg bestilt 8Mbit fra NGT Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 har du sjekka bluecom og direct connect? Bluecom leverer stort sett på alle plasser der telenor leverer. Direct connect leverer også mange plasser der telenor leverer. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Eg har 1Mbit linje, men får 135Kb når eg laster ned. Er godt fornøyd med hastigheten 1 Mbps = 1.000.000 bits = 125kb/s iflg. IEC (International Electrotechnical Commission) standard. 1.024.000 bits = 128kb/s Så om du har 135kb/s ned på din 1024 kilobit linje, så er dette ganske bra :!: Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Det er tre problemer som taler mot telenor: prisen, de krevet fast-tlf, ellers blir det pristillegg på 60,- eller var det 70,- per måned og det at du må logge deg på, kan ikke bruke f.eks linux, og det sliter å sette opp hjemmenettverk (ihvertfall hos de jeg har vært hos, mulig de har blitt bedre i det siste men). Prisen er høyere hos Telenor, ja. Men stabiliteten er upåklagelig ut fra det jeg opplevde selv med dem, og ut fra hva alle kjente med Telenor har opplevd. Prisen er høyere fordi Telenor ikke får lov til å presse prisene på ADSL-markedet. Tillegget for de som ikke har fasttelefon er der hos de aller fleste. Det er ganske enkelt fordi man må betale leie for linjen når Telenor Privat ikke har produkter på linjen. At man ikke kan bruke Linux er da bare bullshit. Linux har absolutt null problemer med PPPoE. Telenor leverer nå forøvrig også routere, slik at man ikke trenger å logge på hver gang man vil ut på nett. Og hva med Telenor ADSL er det som gjør det vanskelig med hjemmenettverk? Kan du komme med ett eneste eksempel på noe Telenor ADSL gjør som bidrar til at hjemmenettverk blir vanskeligere? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har telenor sin tregeste adsl linje over telefonnettet! Har aldri hatt problemer med dette, får den farten jeg skal ha, pingen er helt ok, og har kunn hatt nedetid en gang! Eneste som er dumt er at jeg er av den gamle telenorkunden, med PPPoE:( Eneste jeg misliker! Men med en ruter er jo alt som med andre tilkoblinger så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå