Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor eller NGT?

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt ADSL :)

Men hva bør jeg velge? alternativene her i byen (5000) er

Telenor

nextgentel

Hva er mest stabilt/mest prisgunstig?

Tenkte på 2000 kbit innkommende linje

Takker for alle svar!

MVH Erlend

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale deg å gå for Telenor ADSL.

Linjene er meget stabile, og egentlig fornuftig pris på, med tanke på det som følger med abbonementet. Kundeservicen må vel også kunne sies å være bra.

Nextgentel er vel kjent for dårlig kundeservice, ettersom hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Hadde Telenor før, svigers har NGT og jeg har i dag BlueCom

Pr nå har jeg BlueCom med 512 linje, men får opptil 750 på itavisen...

Telenor har sære løsninger med PPPOE, NGT med sine modemer,

men bluecom har "velg selv" løsning.

NGT er jo kjentt for sin "raske" kundeservice.....

Telenor----evig kaos av kundeservice folk

BlueCom---trenger du å ringe?

På Telenor måtte jeg ringe 05000 ca 1 gang pr annen uke

(bodde da på Bislett)

Svigers hos NGT har jeg enda ikke fått rett hastighet

(frem og tilbake i 5 mnd, får 160 down/190 up, ref logg modem)

I dag, BlueCom...

Hatt i 4 mnd, levert før tiden, raskere enn det regninga tilsvarer

ping til vg.no gir mellom 12-8 ms

Jeg kommer aldri til å velge annet, men det er da meg.

Edit:Skriveleif stakk innom

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Enig Duron Rocks, selvom NGT leverer kanskje bedre tilbud prismessig er de helt elendige på ping (hvis du spiller..) og kundeservice.

Siden når leverte NGT dårlig ping? Jeg har NGT Delta 2400 i Trondheim og jeg pinger glimrende mot det meste jeg spiller på,det være Quake III,FLF eller noe annet lurt. Så den påstanden er riv ruskende feil,ihvertfall for NGT i Trondheim. Kundeservice er så som så, men i løpet av de 15 månedene jeg har hatt NGT har jeg ikke hatt så mye som 5 minutter nedetid.

Lenke til kommentar

Eg har NGT Bravo, og alt i alt så gjekk det bra, skal ikkje klage.

Første ruteren eg fekk funka jo sjølvsagt ikkje...men dei måtte ha Bravida inn og bekrefte dette uansett. Men når dei først fekk bekrefta at ruteren var kaputt så kom det ny ruter 2 dagar seinare.

Pingen er finfin den, og dei leverer riktig fart, faktisk 100kb for meir :pP

Lenke til kommentar

Selv har jeg aldri hatt problemer med NGT. Får en god del raskere linje enn det jeg skal ha, ikke hatt så mye som ett minutts nedetid (vi er to som bruker linjen hyppig, og ingen av oss har opplevd det ihvertfall). Har hatt behov for kundeservice én gang de siste to årene, og det var like etter montøren hadde vært hos meg. Kom raskt igjennom, og det viste seg at montøren, som kom fra Bravida, hadde koblet feil i en sentral. Var ordnet i løpet av en times tid.

Har også ringt kundeservice en gang i ettertid, på vegne av andre. Er ikke lang tid siden. Det gjaldt da bare ett enkelt spørsmål, og da svarte de i løpet av 3-4 minutter. Dette var midt på dagen, så det er kanskje lurt å ringe da for de som sliter med lang ventetid på f.eks kvelden?

Men... hvis man trenger kundeservice ofte, er det kanskje man må vente lenge. Men på den annen side... de fleste som har NGT, behøver kundeservice ytterst sjelden.

Jeg hadde Telenor før, og hadde opptil 2 ukers nedetid, før jeg fikk mast om at en eller annen montør skulle komme og se på linjen. Og han fant da selvfølgelig ut at det var noe feil med linjen (surprise!). Og ringte jeg kundeservice, var det gjerne opp til halvannen times ventetid. Måtte gjerne vente en halvtime, før det ble brutt, og gjøre dette tre ganger på rad før noen faktisk TOK telefonen når jeg kom først i køen. Mulig de har bedret seg de siste par årene, men har hatt bedre erfaring med NGT. Men jeg skal innrømme, at det virker på andre som NGT har problemer med for få folk på kundeservice.

Lenke til kommentar

Siden når leverte NGT dårlig ping?

kompis av meg her i Oslo har over 950 ms i ping til www.vg.no i snitt i over 1 uke, og da uten noe annet enn dos som kjører....

Han klager jo selvfølgelig--men går inn i 4 uka nå.....

NGT sa det var feil i sentralen, og det ville ta tid...

Han har 8 Mbit pakka btw

Lenke til kommentar

For alt hva du gjør, velg ikke Telenor. Det er ihvertfall min mening.

Husk også at du ikke får bredbåndsruter med hos telenor, så hvis du skal ha flere maskiner online, så må du kjøpe det selv.

Selv hadde jeg valgt enten NGT eller Catch. Kanskje Catch om du spiller mye spill som krever veldig god ping (FPS spill hovedsakelig), og NGT ellers pga. gode priser, gode studentavtaler, og større upload enn de fleste.

Det sagt så spiller jeg med ca 30-40 i ping på norske servere i f.eks. Tribes2 med NGT-linje, men jeg har hørt mye godt om Catch på dette området, og de tilbyr også en del ekstragreier for sine kunder innenfor spill. Pingtider har som regel mye mer å gjøre med det fysiske nettet i ditt område enn hvilken ISP du har, så det er litt lotto uansett hva du velger. Det finnes få garantier =/

-Stigma

Lenke til kommentar
Husk også at du ikke får bredbåndsruter med hos telenor, så hvis du skal ha flere maskiner online, så må du kjøpe det selv.

Det er ikke riktig lengre, du får en router hvis du kjøper modemet av telenor, i motsettning til NGT så tvinger de ikke på deg en router noe som er et pluss.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

ville anbefalt NGT selv, telenor er vell noe mer stabile (har imidlertid bare hørt en som har klaget på NGT pga et litt dårlig modem (ellers er alle jeg kjenner med NGT fornøyd.) Det er tre problemer som taler mot telenor: prisen, de krevet fast-tlf, ellers blir det pristillegg på 60,- eller var det 70,- per måned og det at du må logge deg på, kan ikke bruke f.eks linux, og det sliter å sette opp hjemmenettverk (ihvertfall hos de jeg har vært hos, mulig de har blitt bedre i det siste men).

Sammenligning:

telenor ADSL: 409,- (med mindre du har fast-tlf): 704/128

NGT : 398,- 1200/384

NGT gir uten tvil mye mer for pengene og er neklere å bruke i nettverk, ellers er ikke forskjellen så stor...

Lenke til kommentar
det at du må logge deg på, kan ikke bruke f.eks linux, og det sliter å sette opp hjemmenettverk (ihvertfall hos de jeg har vært hos, mulig de har blitt bedre i det siste men).

Disse påstandene er direkte feil, Linux har PPPoE-støtte siden mange år siden og det er null problemer, hjemmenett har aldri vært noe problem uansett leverandør og løsning så lenge du snakker om xDSL.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NGT i over 2 år nå, og er veldig fornøyd med linjen.

Var litt ventetid før jeg fikk det, og i den forbindelse var det noe drit å sitte i kø til kundeservice. Og i begynnelsen hadde jeg en del spørsmål angående modemet, så der igjen var kundeservice et helvete. Men når du først har fått linjen din, så er alt bare bra. Har aldri hatt nedetid som jeg har merket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...