Caliber Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Uansett så er det ingenting å klage på i denne saken. Komplett står ansvarlig for å enten reparere den skadede produktet tilfredstillende, eller gi et nytteller tilsvarende kort i retur. Fra det jeg kan lese så har de gjort nettop dette, og har dermed utført sine plikter til punkt og prikke. Da er det absolutt ingen grunn til å bli sur og grinete over saken, og enda midnre grunn til å kjefte på en komplett ansatt over tellefon. Om du velger å ikke takke ja til tilbudet som komplett gav deg utover det de egentlig står ansvarlig for, så er det ditt eget valg. Jeg kan ikke se at det er noe slags dårlig kundeservice her fra Komplett sin side. Det er godt mulig at om det var en annen webshop, eller en annen person som behandlet saken, at du ville kunne fått en annen løsing på det... men du kan ikke bare forvente å få tilbud eller service utover det du er berettiget til, for så å bli sint etterpå. Alt som gjøres utover det som er lovfestet fra butikkens side må sees på som en bonus. -Stigma Sigma, forhåpentligvis var den posten ment på en viss innskriver over her, og ikke meg.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 For å summere: - Du kjøper et GF4 Ti4400 som tar kvelden etter 8-9 måneder. - Du bytter kortet og får et GF4 Ti4800se i retur (som er et Ti4400 med 8x agp). - Du blir veldig misfornøyd fordi du ville ha et bedre/annet kort. - Du får tilbud om å oppgradere til 9800pro for den nette sum av 1000,-, men avslår det blankt. (Dette når 9800pro kostet 3500,-). Er helt enig i dette, virker som du forventer å få et 9800pro kort for et defekt ti4400 kort?. Har ikke helt klart å fange hva du er missfornøyd med, mulig jeg er en smule kort i hodet, men haddet selv vært fornøyd med dette å kalt det god service Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Uansett så er det ingenting å klage på i denne saken. Komplett står ansvarlig for å enten reparere den skadede produktet tilfredstillende, eller gi et nytteller tilsvarende kort i retur. Fra det jeg kan lese så har de gjort nettop dette, og har dermed utført sine plikter til punkt og prikke. Da er det absolutt ingen grunn til å bli sur og grinete over saken, og enda midnre grunn til å kjefte på en komplett ansatt over tellefon. Om du velger å ikke takke ja til tilbudet som komplett gav deg utover det de egentlig står ansvarlig for, så er det ditt eget valg. Jeg kan ikke se at det er noe slags dårlig kundeservice her fra Komplett sin side. Det er godt mulig at om det var en annen webshop, eller en annen person som behandlet saken, at du ville kunne fått en annen løsing på det... men du kan ikke bare forvente å få tilbud eller service utover det du er berettiget til, for så å bli sint etterpå. Alt som gjøres utover det som er lovfestet fra butikkens side må sees på som en bonus. -Stigma Enig Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Dette er et typisk eksempel på en kunde med for høye forventninger og for dårlig oppdragelse, nettopp slike tilfeller taler imot at webshoper skal være mer medvillige en loven krever... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Uansett kva Komplett får eller ei, så har jo kunden rett på eit tilsvarande eller bedre kort så lenge det er innanfor garantiens grenser. Kva produsenter gjer og kven som får penger her og der er betyr ingen verdens ting for forbrukaren. Han har rett på eit kort, og kva Komplett og produsenten gjer seg i mellom er ikkje hans problem. Det å kunne betale eit mellomlegg for eit betre kort meiner eg er ein grunnleggande sak som alle webshapper burde klare. Bare for å oppklare en ting her , det er uintresangt hva en betalte for kortet , det er dagens pris på kortet eller tilsvarende kort som gjelder . Altså har en køpt et kort for 4000.- kr og dette er falt til 1000.- kr eller et tilsvarende koster 100.- kr i dag er det den prisen som gjelder , webbutikken er ikke ansvarlig for prisfall om noen skulle tro det . Men korleis blir det i dag då? Eit 9700-kort finner du ikkje i dagens butikker, og er det prisen eller ytelsen som avgjer? Du kan jo ikkje måle ein 100% korrekt ytelse, så om kortet kosta 3000, og i dag ville kosta 1200, så kan komplett sende eit kort verdt 1200...altså eit dårligare...er eg ute på jordet nu? Endret 20. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Haddet alle vært ærlige sjeler haddet nokk dette stemt, hvorfor ikke la kunden bare betale mellom legg til et dyrere kort (bare på dette forumet er det mange som ødlegger kortene på tweaking å klokking, tenk på utnyttelsen av dette) HALO, er du klar over hvor missbrukt dette haddet blitt?, nei du må nokk først opparbeidet deg tillit som fast kunde før du for slik behandling, ingen tvil i min mening om dette. Men å få et 9800pro kort når dem ikke selger 9700pro lenger burdet være mulig, som er samme merke samme produsent + at det er umulig å levere samme varen, så da har egentlig ikke webshopen noe valg, skulle jeg tro? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Mulig eg misforstår denne tråden litt...men det er da ingen forskjell på å få eit 9800 Pro til 2k eller eit til 3k, der du betaler 1000. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 For å summere: - Du kjøper et GF4 Ti4400 som tar kvelden etter 8-9 måneder. - Du bytter kortet og får et GF4 Ti4800se i retur (som er et Ti4400 med 8x agp). - Du blir veldig misfornøyd fordi du ville ha et bedre/annet kort. - Du får tilbud om å oppgradere til 9800pro for den nette sum av 1000,-, men avslår det blankt. (Dette når 9800pro kostet 3500,-). Er helt enig i dette, virker som du forventer å få et 9800pro kort for et defekt ti4400 kort?. Har ikke helt klart å fange hva du er missfornøyd med, mulig jeg er en smule kort i hodet, men haddet selv vært fornøyd med dette å kalt det god service Slik jeg forstod det så skulle komplett ha 1000kr i BYTTE GEBYR. Angående det regnestykket, så vet jeg ikke helt hva han mente. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Uansett så er det ingenting å klage på i denne saken. Komplett står ansvarlig for å enten reparere den skadede produktet tilfredstillende, eller gi et nytteller tilsvarende kort i retur. Fra det jeg kan lese så har de gjort nettop dette, og har dermed utført sine plikter til punkt og prikke. Da er det absolutt ingen grunn til å bli sur og grinete over saken, og enda midnre grunn til å kjefte på en komplett ansatt over tellefon. Om du velger å ikke takke ja til tilbudet som komplett gav deg utover det de egentlig står ansvarlig for, så er det ditt eget valg. Jeg kan ikke se at det er noe slags dårlig kundeservice her fra Komplett sin side. Det er godt mulig at om det var en annen webshop, eller en annen person som behandlet saken, at du ville kunne fått en annen løsing på det... men du kan ikke bare forvente å få tilbud eller service utover det du er berettiget til, for så å bli sint etterpå. Alt som gjøres utover det som er lovfestet fra butikkens side må sees på som en bonus. -Stigma Sigma, forhåpentligvis var den posten ment på en viss innskriver over her, og ikke meg.. Ment som svar til skyline's kommentar her i tråden ja. Beklager, jeg burde kanskje ha spesifisert det bedre. -Stigma Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Da var pakken avgårde, så nå er det bare å vente og se hva som skjer. Får se om det blir et avsluttende inlegg her når jeg får tilbakemelding fra komplett. Sigma: Ble egentlig ganske forfjamset, men skjønte det ikke var myntet på meg da du begynne å kritisere det å kjefte over telefon:D Takk for konstruktive innlegg (gjelder FLESTEPARTEN) av innleggerne her. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hold posten oppdatert!. Har selv blitt utrolig postivt oversaket over hva jeg har fått ved rma, derfor handler jeg fra komplett selv om de skulle være litt dyrere (jeg er klar over at feks netshop yter veldig god kundeservice, men nå var det komplett som ga meg det først, derfor fortsetter jeg å handle der) Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Hold posten oppdatert!. Har selv blitt utrolig postivt oversaket over hva jeg har fått ved rma, derfor handler jeg fra komplett selv om de skulle være litt dyrere (jeg er klar over at feks netshop yter veldig god kundeservice, men nå var det komplett som ga meg det først, derfor fortsetter jeg å handle der) Greit, da er det en avtale Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du burde få et 9800 kort (evt 128bits) i retur. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Da var saken klar, jeg får et sapphire radeon 9800 pro i retur. Såvidt jegk an se er det bare 9800-"vanlig" som finnes i 128bits-versjonen, så forhåpentligvis blir det et fullblods kort (correct me if im wrong). Dermed må jeg si meg strålende fornøyd med kompletts håndtering av saken, de har iallefall beholdt meg som kunde en stund til! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Litt tilbake til den opprinnelige diskusjonen i tråden og ikke div. personers erfaringer: Man har som allerede nevnt en del tilfeller der kunder kan spekulere i dette med å betale mellomlegg. I trådstarters tilfelle (som jeg antar med trygghet ikke er en slik spekulant), vil jeg tro det uansett ville koste for mye i intern administrasjon å få til dette. I en liten bedrift med bare noen få ansatte der gjerne salgs- og returavdeling er de samme folkene, kunne det ha trolig ha gått lettere. I større bedrifters tilfelle, vil returavdeling antageligvis legge inn en egen ordre hos salg. Denne ordren må så internfaktureres (fakturaavdelingen/ regnskap må inn i bildet her) mot retur som igjen må enten "selge" et erstatningsprodukt fra produsent til salg eller overføre penger fra produsent til salg i etterkant. Mao, det kan bli MYE ekstra administrasjon her som koster langt mer enn en evt. fortjeneste på mellomlegg. Konklusjon: Det kan bli en dårlig forretning (Komplett har også godt over til SAP som er et ganske modulært system for å forklare det meget kort) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Sapphire 9800pro er en bra erstatning Endret 3. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Kjøpte et gainward gf4 ti 4600 og når det var ca. 19-20 måneder gammelt sluttet det å fungere. Kortet hadde dual DVI og tv-in og ut. Etter å ha forklart meg litt bedre enn min opprinnelige returbeskrivelse, fikk jeg et MSI GeForce FX5900XT kort i retur. Tror ikke Komplett er så vriene. Det er slik med ganske mange ting, at er det feil så får man tilsvarende produkt igjen. Gjelder ikke bare i databransjen. bertie Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Man skal jo ha tilsvarende eller bedre kort. Om man feks har en skjermkort med dobbel dvi så skal man vel kunne kreve det tilbake om man bare har lcdskjermer med dvi? Mulig det bare er på forsikrings saker det er sånn som jeg forklarer, men der gjelder det iallefall å finne ut hva som er spesiellt med produktene man har. En kompis av meg fikk etter et lynneslag igjen penger for en myyyyyyyyyyyye bedre skjerm enn han hadde pga den gamle skjermen hadde sånne coaxs kabler. Han brukte de ikke, men sa at han gjorde det. Og billigste skjerm med samme inngangene kosta 5000+ Endret 3. november 2004 av Onanias Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Går ikke dette litt på hva komplett får i erstatning fra levrandør også da? eller får de ikke noe? Jeg mener at vist komplett får feks et 9800 pro i erstatning fra shappire, og komplett har begynt å slite med å selge disse, så er de ikke interesert i å kvite seg med et kort som de hadde fått solgt uansett. Er jeg helt på jorde her? Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 QUOTE (simalarion @ 20/10/2004 : 20:04) QUOTE For å summere: - Du kjøper et GF4 Ti4400 som tar kvelden etter 8-9 måneder. - Du bytter kortet og får et GF4 Ti4800se i retur (som er et Ti4400 med 8x agp). - Du blir veldig misfornøyd fordi du ville ha et bedre/annet kort. - Du får tilbud om å oppgradere til 9800pro for den nette sum av 1000,-, men avslår det blankt. (Dette når 9800pro kostet 3500,-). Er helt enig i dette, virker som du forventer å få et 9800pro kort for et defekt ti4400 kort?. Har ikke helt klart å fange hva du er missfornøyd med, mulig jeg er en smule kort i hodet, men haddet selv vært fornøyd med dette å kalt det god service Slik jeg forstod det så skulle komplett ha 1000kr i BYTTE GEBYR. Angående det regnestykket, så vet jeg ikke helt hva han mente. Slik jeg forstod det måtte han betal melomlegget mellom nytt og gammelt kort 3500-2000=1500kr + et bytte gebyr på 1000 altså 2500 spenn.....ikke billig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå