Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverk Hvordan?


Anbefalte innlegg

jeg og en kamerat vudere å få tak i oss Trådløst Nettverk men vet ikke helt hva vi trenger!

 

vi skal dele kabel internett via 3 pc`er , hus er ca 140KVM stort og har 2 etasjer ,

i først etasjen står modem og en pc der skal vi også ha Routern som deler internetten, i andre så står en pc i et rom, og en pc i et annet rom..!

 

Vi har kun Stasjonær pc`er..

 

Noen som har forlslag til utstyr og hva vi trenger pluss Tips

 

Takk

Endret av hifiman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du trenger dekning i to etasjer, så anbefaler jeg en router/aksesspunkt med to antenner.

 

Antenner på denne typen utstyr er som regel rundstråleantenner. Dette betyr at antennen sender i en sirkel rundt antennestangen, med noen graders spredning. Dette betyr at det er dårlig dekning over spissen og under foten av antennen. Står f.eks. antennen gjemt bak et PC-kabinett, i forhold til annet utstyr den skal kommunisere med, så får man dårlige signaler. Noen kort har antenne med kabel, slik at man kan plassere antennen på et gunstig sted, mens man må på andre kort må kjøpe en skjøtekabel for å oppnå det samme.

 

Når det gjelder valg av kort, så kan det være gunstig sjekke hvilket brikkesett kortet skal kommunisere mot, og velge et kort med brikkesett fra samme produsent. Med 11g utstyr så har det blitt mindre problemer med inkompabilitet, men det kan være greit å unngå potensielle problemer. Merk at brikkesettprodusentene selger til flere merkeprodusenter, så det lønner seg å sjekke spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
Har hørt mye bra om den routeren.  Sørg bare for at du kjøper en WRT54G, siden jeg ser Prisguiden har mange feil nedover i listen.  Etter det jeg har lest, så funger også denne routeren godt mot Atheros-baserte kort, som disse nettverkskortene er.

Nå skjønner jeg ja!

 

Takk skal du ha...

 

Anbefaler du det Nettverkskorte ??

Endret av hifiman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...