Gå til innhold

lan party på levende-ord i bergen på fredag=)


Anbefalte innlegg

Med det sagt, så er det hyggelig at kirken er åpen for alle, og holder LAN-party for dem som har råd, og lar alle bryte guds ord, sammen... Ateister, kristne og muslimer, alle samlet i et LAN-- som om verden var kvitt all fiendlighet, kapitalsmen var død, og gud aldri eksisterte.

*Knegg*, pent formulert, som tatt ut av en Abo Rasul-bok. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Warez...

Å bruke piratkopiert progravare i strid med lisensebestemmelsene-- Å bruke et redskap uten å respektere kravene produsentene og/eller oppfinneren av redskapet krevde for å la noen bruke det.

 

Det blir akkurat som å kopiere sider fra en bok du ikke eier.

 

Som om du går inn i en bokforretning og fotograferer alle sidene i en bok, og forteller politiet: "Nei, nei..! Jeg *stjeler* ikke inholdet-- Jeg *kopierer* det!"

Som å kopiere brettet og pengene i spillet "Monopol", og lage din egen versjon.

Det blir helt likt.

Men *det* er ulovlig.

 

Fordi det er i mot kontrakten mellom forfatteren og dem som publiserer bøkene eller brettspillene-- ikke fordi det er i mot loven å kopiere-- men fordi dem som lagde bøkene eller spillene kun lagde boken eller spillet for å tjene penger på å selge de orginale produktene, med tillatelse fra forfatteren.

 

Å kopiere noe som er gratis, eller som du eier, er åpenbart rettferdig, så lenge du ikke tjener penger på det.

 

Å tjene eller spare penger på å bryte lisensebestemmelser eller lovfestede kontrakter er definitivt ikke rettferdig, og å unnskylde seg med at "du ikke kjøper noe før du vet hva det er" holder ikke.

 

Selvfølgelig: Lisensbestemmelser, lover eller kontrakter kan være urettferdige, men da er det bare til å la være å ha noe med produktet å gjøre, så slipper du å bryte lover, eller tøye moralske grenser.

Enhver tulling har enhver rett til å stå på hjørnet mellom Kirkeveien og Ole Vigs Gate og selge hjemmelaget saft til tusen kroner glasset, så lenge han har på en eller annen måte har klart å få polititillatelse.

Du må ikke kjøpe saft til tusen kroner glasset, men det heller ikke riktig å kopiere oppskriften hans og lage din egen saft-- til eget bruk-- dersom vedkommende ikke vil tillate det.

Du kan lage din egen saft! Men dersom du gjør det, er det heller tvilsomt at du gidder å gå og selge saften på gaten for å tjene penger på det..?

Kanskje saften *var* god? Kanskje den *var* verdt tusen kroner?

Selvfølgelig, ikke alle kan lage data-programmer eller skrive gode bøker, men det gir deg ikke rett til å kopiere det andre har laget og valgt å gå ut og selge, for at du skal kunne dra nytte av det..!

 

Tross alt, lover er ikke nødvendigvis rettferdig, selv om de blir utgitt for å være det. Og selv om warez ikke er ulovlig, så er det *galt* å bryte lisensbestemmelsene på dataprogrammer-- fordi de som eier data-programmene *kun* lar andre bruke dem *dersom* brukerene følger lisensbestemmelsene.

Dersom brukergruppen tvinger eieren av dataprogrammene til å endre lisensbestemmelsene gjennom ikke å kjøpe produktet med de gjeldende lisensbestemmelsene, så blir det bedre for brukerene-- fordi de ikke gjør noe umoralsk-- de bryter ikke grunnene til at noen selger produktet.

 

Selvfølgelig, menneskene i vesten med deres kapitalisme har gjort verden pengefiksert, så noen vil ha råd til å kjøpe saft til tusen kroner glasset, og ingen har noen rett til å nekte-- det er slik loven er, og det eneste du kan gjøre med det er å engasjere deg politisk, og passe på at alle har råd til saft, i stedet for å klage på at saften er *jævlig* dyr, og kopiere oppskriften.

jeg må si deg en ting,, hva er rett for deg og loven som du og mange andre, pisser langt oppover ryggen, betyr ikke en dritt for meg, dere lever etter en gammel kodex, både primitiv og, hhmm vel kapetalistisk, jeg har ikke noe i mot grunnleggende regler for hva som er lov og ikke, sånn som det er galt og drepe, o.s.v,,

Men sånn som noen sier den kristne moral er god\bra..

 

La meg si det slik: Jeg var en gang en fyr sammen med noen andre karer, som hadde spist litt flain, og vi hadde tilfeldigvis, noe kull\ech.. å skrive med.. så sitter vi der og marinerer på flainens virkning, og whips,, der kommer idene,, hmm var det et lyn mon'tro??

Nei det måtte være noe allmektig,, faen hva er det jeg sier.......... dette har ikke så mye med saken å gjøre, men..

 

Hvorfor lever så mange etter ursuppen, av primitivitet?? har aldri kjønt det, når dere folder deres hender, knebler på deres tepper, tenner deres lys, ofrer kaninen,,..

Hva får dere ut av det??

Svar: falsk Frihet, en løgn så gammel at kun fåtall har kjønt det,,

Repeter deres relgion og se om dere virkelig har komt noe lenger her i livet...

 

P.s respekterer andre sine synspunkt så lenge de ikke påtrenger meg for dritten; Norge:statskirken sier vel alt, jeg sier: brenn dem (nei jeg er ikke satanist) bruk pengene på våres egne trengende som skoler, sykehus osv...

 

Kunne pratet om dette i evigheter, men da ville nok dere falt vekk i all mumlingen..

Lenke til kommentar
Sant å sies, senket vi nettopp aldersgrensen med 3 år, slik at omfanget blir større. På denne måten ønsker vi å viderformidle vår kunnskap til neste generasjon.

viderformidle vår kunnskap til neste generasjon = prakke på ungdom "levende ord?"

Ingen tvinger deg til å dra her i det heletatt, eller?

 

Syntes det er bra at slike grupperinger også følger med samfunns utviklingen, godt initativ :)

Lenke til kommentar
jeg må si deg en ting,, hva er rett for deg og loven som du og mange andre, pisser langt oppover ryggen, betyr ikke en dritt for meg, dere lever etter en gammel kodex, både primitiv og, hhmm vel kapetalistisk, jeg har ikke noe i mot grunnleggende regler for hva som er lov og ikke, sånn som det er galt og drepe, o.s.v,,

Men sånn som noen sier den kristne moral er god\bra..

 

La meg si det slik: Jeg var en gang en fyr sammen med noen andre karer, som hadde spist litt flain, og vi hadde tilfeldigvis, noe kull\ech.. å skrive med.. så sitter vi der og marinerer på flainens virkning, og whips,, der kommer idene,, hmm var det et lyn mon'tro??

Nei det måtte være noe allmektig,, faen hva er det jeg sier.......... dette har ikke så mye med saken å gjøre, men..

 

Hvorfor lever så mange etter ursuppen, av primitivitet?? har aldri kjønt det, når dere folder deres hender, knebler på deres tepper, tenner deres lys, ofrer kaninen,,..

Hva får dere ut av det??

Svar: falsk Frihet, en løgn så gammel at kun fåtall har kjønt det,,

Repeter deres relgion og se om dere virkelig har komt noe lenger her i livet...

 

P.s respekterer andre sine synspunkt så lenge de ikke påtrenger meg for dritten; Norge:statskirken sier vel alt, jeg sier: brenn dem (nei jeg er ikke satanist) bruk pengene på våres egne trengende som skoler, sykehus osv...

 

Kunne pratet om dette i evigheter, men da ville nok dere falt vekk i all mumlingen..

Oh-uh...

 

Warez...

Åh... Jeg er ny her...!

 

Heisann... Jeg er ADW, ateist sosialist/anarkist...

 

Jeg laster ned piratkopierte programmer, men jeg er korrupt til tusen, og kommer definitivt til å havne i helvete dersom det finnes en gud..!

 

Men det gjør ikke det noe mindre åpenbart for meg at priatkopiering er galt-- jeg rett og slett bryr meg ikke om hva loven, gud eller jesus mener.

 

Med det sagt, så er det hyggelig at kirken er åpen for alle, og holder LAN-party for dem som har råd, og lar alle bryte guds ord, sammen... Ateister, kristne og muslimer, alle samlet i et LAN-- som om verden var kvitt all fiendlighet, kapitalsmen var død, og gud aldri eksisterte.

 

Jeg burde vel kanskje nevne at jeg har en tendens til å bli litt skarp, satirisk og sarkastisk... til tider...

 

Oi...

dere lever etter en gammel kodex, både primitiv og, hhmm vel kapetalistisk

 

Hva er galt med ateistenes primitive, sosialist/anarkistiske kapitalistiske levesett..? :hmm:

 

Jeg *tror* du kanskje tenker på de kristne... :dontgetit:

 

Kanskje... :blush:

Lenke til kommentar
jeg må si deg en ting,, hva er rett for deg og loven som du og mange andre, pisser langt oppover ryggen, betyr ikke en dritt for meg, dere lever etter en gammel kodex, både primitiv og, hhmm vel kapetalistisk, jeg har ikke noe i mot grunnleggende regler for hva som er lov og ikke, sånn som det er galt og drepe, o.s.v,, 

Men sånn som noen sier den kristne moral er god\bra..

 

La meg si det slik: Jeg var en gang en fyr sammen med noen andre karer, som hadde spist litt flain, og vi hadde tilfeldigvis, noe kull\ech.. å skrive med.. så sitter vi der og marinerer på flainens virkning, og whips,, der kommer idene,, hmm var det et lyn mon'tro??

Nei det måtte være noe allmektig,, faen hva er det jeg sier.......... dette har ikke så mye med saken å gjøre, men..

 

Hvorfor lever så mange etter ursuppen, av primitivitet?? har aldri kjønt det, når dere folder deres hender, knebler på deres tepper, tenner deres lys, ofrer kaninen,,..

Hva får dere ut av det??

Svar: falsk Frihet, en løgn så gammel at kun fåtall har kjønt det,,

Repeter deres relgion og se om dere virkelig har komt noe lenger her i livet...

 

P.s respekterer andre sine synspunkt så lenge de ikke påtrenger meg for dritten; Norge:statskirken sier vel alt, jeg sier: brenn dem (nei jeg er ikke satanist) bruk pengene på våres egne trengende som skoler, sykehus osv...

 

Kunne pratet om dette i evigheter, men da ville nok dere falt vekk i all mumlingen..

Oh-uh...

 

Warez...

Åh... Jeg er ny her...!

 

Heisann... Jeg er ADW, ateist sosialist/anarkist...

 

Jeg laster ned piratkopierte programmer, men jeg er korrupt til tusen, og kommer definitivt til å havne i helvete dersom det finnes en gud..!

 

Men det gjør ikke det noe mindre åpenbart for meg at priatkopiering er galt-- jeg rett og slett bryr meg ikke om hva loven, gud eller jesus mener.

 

Med det sagt, så er det hyggelig at kirken er åpen for alle, og holder LAN-party for dem som har råd, og lar alle bryte guds ord, sammen... Ateister, kristne og muslimer, alle samlet i et LAN-- som om verden var kvitt all fiendlighet, kapitalsmen var død, og gud aldri eksisterte.

 

Jeg burde vel kanskje nevne at jeg har en tendens til å bli litt skarp, satirisk og sarkastisk... til tider...

 

Oi...

dere lever etter en gammel kodex, både primitiv og, hhmm vel kapetalistisk

 

Hva er galt med ateistenes primitive, sosialist/anarkistiske kapitalistiske levesett..? :hmm:

 

Jeg *tror* du kanskje tenker på de kristne... :dontgetit:

 

Kanskje... :blush:

sef gjør jeg det. det og all annen Relgion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...