messo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Kristne liker ikke å bli kalt religiøse av den enkle grunn at de fleste (karismatiske ihvertfall) relaterer ordet kun til handlinger og riter. Vi er religiøse pr. definisjon, vi tilhører religionen kristendommen sett fra "utsiden" Personlig så ser jeg ikke noe poeng i å vise ikke-kristne at vi er normale. Jeg vil heller vise dem Jesus. Selv er jeg ikke helt normal, så ... jeg vil ikke prøve å være noe jeg ikke er. Høres jo gøy ut med et megaLAN da! Kanskje det kan gjennomføres om noen år, om man får planlagt det skikkelig. Endret 12. november 2004 av messo Lenke til kommentar
warillion Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jupp, planlegge skikkelig. Her hvor jeg bor så bygger lyse ut fiber, så en heftig linje skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 det hadde jo vært gennialt og hatt lan i saronsdal=) samtidig med sommer stevnet så kan de ha lan-party=) joda de har stor linje der. HOSTER MANGE WEBSIDER. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 IKKE MOBB KVINESDAL!! :-) Jo, gjør det! Et fælt sted, snakker ut fra egen erfaring Tror ikke NextNet leverer så veldig gode linjer egentlig, men hvem vet. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 IKKE MOBB KVINESDAL!! :-) Jo, gjør det! Et fælt sted, snakker ut fra egen erfaring Tror ikke NextNet leverer så veldig gode linjer egentlig, men hvem vet. det hadde jo seriøst funket! er jo ihvetfall ikke mangel på plass. men problemet er vel det at det er midt på sommeren=( Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) -------------- Endret 12. mars 2007 av arielfaaland Lenke til kommentar
regavoga Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 et spørsmål til dere andre som driver kristent lan: har dere noen form for kristent innhold på lanene deres, og hvorfor (ikke)? dvs. andakt/kort preken/bibelord på spillservere/lovsang osv. takker Lenke til kommentar
messo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er drit og avbryte et LAN for å snakke om noen folk ikke gidder å høre på der og da uansett. Bedre å være med folka på LANet og ha det gøy! Så er det fritt fram for de som vil, til å spørre crewet om Jesus og andre fanatiske ting. Skulle hatt crew t-shorter hvor det stod: CREW - spør meg! Jeg svarer på alt fra nettverk til Jesus. ... eller noe sånnt. Lenke til kommentar
regavoga Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 ganske enig med deg der, men siden det koster 15 kr per bokstav, der vi trykker tsjorter, og vi er ganske stramme på økonomien, vil nok ikke det la seg gjøre.... Lenke til kommentar
KUDix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hmm... ANG. Kristent innhold på LAN arrangert av kristne organisasjoner: Bare stemningen på et "kristent" LAN er ubeskrivelig selv om vi kanskje ikke har noe særlig kristent innhold som taler eller kristne netsends eller noe ( ) så merker jeg virkelig forskjell i stemningen på de forskjellige, mye kjekkere på kristne LAN. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) I Sarons Dal har man ca 30-40 mbit linje. Fiber..(Mamma og Pappa jobber der) Strøm er det nok av. Bare i taket har man ca 25 gasslamper på 400watt stk. Når det er stevne får fint inn 4500, men da har man benker. Tror det kunne blitt plass til 1500, og da får god plass til å lene seg Edit: Hallen bruker 2 tråder av 24 i fiberkabelen så jeg tror man kunne fått nokså mye større linje... Endret 18. november 2004 av cowai Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 I Sarons Dal har man ca 30-40 mbit linje. Fiber..(Mamma og Pappa jobber der)Strøm er det nok av. Bare i taket har man ca 25 gasslamper på 400watt stk. Når det er stevne får fint inn 4500, men da har man benker. Tror det kunne blitt plass til 1500, og da får god plass til å lene seg Edit: Hallen bruker 2 tråder av 24 i fiberkabelen så jeg tror man kunne fått nokså mye større linje... er jo teknisk mulig da Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) -------------- Endret 12. mars 2007 av arielfaaland Lenke til kommentar
regavoga Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 er med jeg også!! har ikke erfaring fra større lan enn 32 pers... men når du skal styre en server, har det ikke så mye å si med ant. pers. den fiberlinja hørtes feit nok ut, men den brukes vel av andre også... noen som har mulighet til å finne ut hvem som leverer? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) -------------- Endret 12. mars 2007 av arielfaaland Lenke til kommentar
warillion Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 har lyst å være med jeg og, jeg og regavoga driver samme lan. Jeg har da ansvar for nettverk og att strøm funker under lanet. Så erfaring fra større lan har jeg ikke, men fra lan har jeg Lenke til kommentar
warillion Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Men jeg har nok ikke tid til dette slik som jeg ser det nå. Går på vgs. og en reise langt vekk for å drive lan er nok ikke aktuelt per i dag Lenke til kommentar
cowai Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Vet ikke helt hvem som leverer nett til troens bevis. Men snakket med itsjefen idag og han sa at vi bruker 2 tråder av 48 tråder. Vi betaler for 10mbit. Men vi får allikevel helt opptil 40mbit. Så det er fullt mulig med større linje enn 100mbit... Det er Gokart hele vinteren. Det er sommer stevne noen uker i året,, juni-juli. Nett, strøm...Alt er i boks. Trenger bare tillatelse og crew. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Nett, strøm...Alt er i boks. Trenger bare tillatelse og crew. ..og en hel drøss med planlegging. Men det hadde vært fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå