Gå til innhold

lan party på levende-ord i bergen på fredag=)


Anbefalte innlegg

rettelse...: 38 + 5 crew.... (32 påmeldte, 6 i venteliste (vi har ikke plass til flere enn 32))

 

vi spiller de spillene vi ønsker å spille, vi har ikke noen forkynning eller prest, vi holder bare et lan for den lokale ungdommen der vi prøver å vise at kristne også kan spille og ha det kjekt. jeg ser for meg at mange tror at kristne personer er folk som sitter hjemme og leser lekser og bibel, ikke går på fester, legger seg tidlig og følger nøye med i kirken på søndagen.

 

det er viktig for meg å vise andre at kristendommen ikke skal være skremmende, men noe interessant. vi tror på at det finnes noe mer mellom himmel og jord (eller over...).

 

det finnes for mange fordommer mot kristendommen i verden. derfor ønsker vi å spre vår lifsglede.

 

:thumbup: go kristent lan! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.oasenlan.com

Jeg er også med i crewet der.

Synes Data&Jesus passer utmerket sammen jeg :)

driver vi forkynnelse på vårt kristne lan:hmm:kansje d. Men ikke i mer forstand en vanlig. Hva er galt med det? Vi kristne liker også å game&Se filmer&hacke (hmm regavoga... hva hørte jeg om discoverychannel her om dagen :cool:)

Jeg må bare si :thumbup: BRAVO! :w00t: til Levende ord som arrangerer kristent lan. Mange har kritisert oss på forhånd da vi begynte med lanet.. men da de kom oppdaget de noe nytt..

:no: nei vi har ingen fordommer mot andre ikkekristne, og ingenting blir "bannlyst"

:yes: Uttrykk som "awp hore" osv.. blir også benyttet innen kristne kretser :whistle: men men. Ønsker dere lykke til.

--==Xyfor==-

 

OASENLAN

Xyfor WEB

Lenke til kommentar
www.oasenlan.com

Jeg er også med i crewet der.

Synes Data&Jesus passer utmerket sammen jeg :)

driver vi forkynnelse på vårt kristne lan:hmm:kansje d. Men ikke i mer forstand en vanlig. Hva er galt med det? Vi kristne liker også å game&Se filmer&hacke (hmm regavoga... hva hørte jeg om discoverychannel her om dagen :cool:)

Jeg må bare si :thumbup: BRAVO! :w00t: til Levende ord som arrangerer kristent lan. Mange har kritisert oss på forhånd da vi begynte med lanet.. men da de kom oppdaget de noe nytt..

:no: nei vi har ingen fordommer mot andre ikkekristne, og ingenting blir "bannlyst"

:yes: Uttrykk som "awp hore" osv.. blir også benyttet innen kristne kretser :whistle: men men. Ønsker dere lykke til.

--==Xyfor==-

 

OASENLAN

Xyfor WEB

ja! jesus og lan går fint sammen! men det som er problemet er at folk ser på oss som "geeker" aldri hørt noen banneord eller gått på en fest før.

Lenke til kommentar

:innocent:

 

ja, det er dette vi må prøve å forandre... "ingen" gidder å komme på et lan som kalles et kristent lan, derfor må vi få med flere folk, få et skikkelig rykte, satse på kvalitet fremfor kapasitet og utvide etterhvert. når folk får høre om at "det kristne lanet" var mye morsommere enn andre lan, vil folk komme, og vi får spre vårt gode budskap!

 

nasjonalt kristent lan: jo, men hvor da? jeg har for mye skole og for lite penger til å reise en helt annen plass for å arrangere lan... (stipend/støtte? kunne søkt om penger...) hvis dette hadde vert mulig, ville det "tatt heilt av!" som vi sier i sandnes... ;)

 

xyfor: ja... drittsikkerhet, som du også så... de har fikset det nå, men jeg har fremdeles en kopi av hele databasen :whistle:

Lenke til kommentar
Uansett om du har et slikt syn, så er fortsatt kristendommen en religion.

 

Jeg er fullt klar over at det finnes mange forskjellige måter å utøve religion på. Har diskutert dette tidligere med frikirkefolk, så jeg skjønner forskjellen du vil fremheve.

Men bare fordi dere vektlegger andre ting enn statskirkekristne, katolikker, jøder og muslimer eller hva det nå måtte være, så forandrer ikke det at dere er religiøse.

 

Caplex:

religion  (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.

Altså, selv om jeg har en religion, og tror på en Gud, betyr ikke at jeg er religiøs. Se forskjellen.

Tja...

 

Det faktum at du som de mange andre religiøse liker å fremheve din egen religion som bedre enn alle andres forandrer ikke på det faktum at du er religiøs.

 

Er du kristen, så er du a priori religiøs. Slike forskjeller du snakker om er helt ubetydelige i den store sammenhengen. Det er mye mindre forskjell mellom din variant av kristendommen og Statskirkens variant enn det er mellom Statskirken og f.eks. Hinduismen.

Lenke til kommentar
um, blir så irritert når folk kaller kristne for Jesus folk. Uhm, et menneske kan ikke bli synd fri slik som Jesus var. Fordi om en kristen tror på Jesus, Gud og DHÅ så gjør det ikke det ham til en gud? Eller en tysker som "trodde" på Adolf Hitlers ideoligi så gjør det ikke ham til en Adolf, men som vi kaller dem: Nazist.

Sprekt å dra inn nazisme på eget initativ. En stund var "Hitlerist" faktisk en gangbar betegnelse på nazister.

Se gjerne Google for mer info:

http://www.google.com/search?hl=nn&q=hitlerist

 

 

"Jesus-folk" kan forresten lett omsettes til "Jesus-tilhenger", og det har du vel ikke noe imot? "Kristen" kommer jo også av at du tror på Kristus. Og Kristus var vel også syndfri i følge deg?

 

Klart at "Jesus-folk" er en litt uærbødig betegnelse, men direkte ukorrekt slik du prøver å fremstille den er den ikke.

Lenke til kommentar
um, blir så irritert når folk kaller kristne for Jesus folk. Uhm,  et menneske kan ikke bli synd fri slik som Jesus var. Fordi om en kristen tror på Jesus, Gud og DHÅ så gjør det ikke det ham til en gud? Eller en tysker som "trodde" på Adolf Hitlers ideoligi så gjør det ikke ham til en Adolf, men som vi kaller dem: Nazist.

Sprekt å dra inn nazisme på eget initativ. En stund var "Hitlerist" faktisk en gangbar betegnelse på nazister.

Se gjerne Google for mer info:

http://www.google.com/search?hl=nn&q=hitlerist

 

 

"Jesus-folk" kan forresten lett omsettes til "Jesus-tilhenger", og det har du vel ikke noe imot? "Kristen" kommer jo også av at du tror på Kristus. Og Kristus var vel også syndfri i følge deg?

 

Klart at "Jesus-folk" er en litt uærbødig betegnelse, men direkte ukorrekt slik du prøver å fremstille den er den ikke.

litt offtropic men jaja! jesus kristus var syndefri!kristen betyr at du tror at han døde på korset på for at vær dem som tror på han ikke skal gå fortapt men ha evig liv joh.3.16

Lenke til kommentar
um, blir så irritert når folk kaller kristne for Jesus folk. Uhm,  et menneske kan ikke bli synd fri slik som Jesus var. Fordi om en kristen tror på Jesus, Gud og DHÅ så gjør det ikke det ham til en gud? Eller en tysker som "trodde" på Adolf Hitlers ideoligi så gjør det ikke ham til en Adolf, men som vi kaller dem: Nazist.

Sprekt å dra inn nazisme på eget initativ. En stund var "Hitlerist" faktisk en gangbar betegnelse på nazister.

Se gjerne Google for mer info:

http://www.google.com/search?hl=nn&q=hitlerist

 

 

"Jesus-folk" kan forresten lett omsettes til "Jesus-tilhenger", og det har du vel ikke noe imot? "Kristen" kommer jo også av at du tror på Kristus. Og Kristus var vel også syndfri i følge deg?

 

Klart at "Jesus-folk" er en litt uærbødig betegnelse, men direkte ukorrekt slik du prøver å fremstille den er den ikke.

Nå er jeg ikke prest da. Men jeg liker ikke det når folk kaller en kristen for "Jesus folk" en kristen tror jo også på Gud og DHÅ. Synes bare det feil å bruke. Det er feil å kalle en pakistaner for "pakkis".

 

Og på samme måten synes jeg det er feil å kalle en kristen for Jesus folk, fordi jeg føler folk mener at kristne er en slags slem, farlig og hemmelig sekt som skriker halleluja dag inn og ut.

Endret av warillion
Lenke til kommentar
Det faktum at du som de mange andre religiøse liker å fremheve din egen religion som bedre enn alle andres forandrer ikke på det faktum at du er religiøs.

Hvor har jeg fremhevet religionen min fremfor andre? Mennesker som er kristne tror, ganske riktig, at religionen demmes er den "eneste rette". Men det betyr ikke at vi u-likestiller menneskene slik som f.eks. Hitler gjorde med jødene vs. ariske rasen.

Lenke til kommentar

Enig med deg Warillion, liker ikke å bli stemplet...

 

visste dere btw at betegnelsen "Kristen" bare står oppført i bibelen 8 ganger?? Kristen var nemlig et ord som ble brukt av dem som ikke trodde til å betegne dem som trodde, og dette var vel egentlig brukt som et litt negativt ord.

 

Og til en opplysning ser jeg ikke på kristendom som en religion, men som en livsstil

 

GO Kåre Skuland! :D

Endret av KUDix
Lenke til kommentar

Var ikke liten den salen nei :!:

Hvilke strøm kapasiter er det mulig å få tak i der? Er det langt til nærmeste trafostasjon? Hvor mye er inntaket på selve hallen? Hvor mangen tror du det er plass til der? Hvor er det? Fiber bredbånd i nærheten? :love:

 

Har personlig nok med mine ideer og proskjekter. Men det hadde vært gøy det :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...