Gå til innhold

lan party på levende-ord i bergen på fredag=)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Har selv arrangert flere LANpartyes i en Filadelfia menighet (www.ridiky.tk)

 

Da hadde vi også CS compoer osv.. Vi fikk selvsagt masse kritikk fra elsterådet osv.. MEN, hvis du tenker litt... på Jesus sin tid, synes ikke at det var så veldig "fredelig" men uansett... jeg synes det er bra at menigheter kan få arrangere LAN partyer, trekker jo folk og de kan jo se at det som e.eks kom frem i mediaene i sommer om levende ORD er ikke sant...

 

Stå PÅ!

 

har dere no web adr. foresten?

Lenke til kommentar
Hmm... Har selv arrangert flere LANpartyes i en Filadelfia menighet (www.ridiky.tk)

 

Da hadde vi også CS compoer osv.. Vi fikk selvsagt masse kritikk fra elsterådet osv.. MEN, hvis du tenker litt... på Jesus sin tid, synes ikke at det var så veldig "fredelig" men uansett... jeg synes det er bra at menigheter kan få arrangere LAN partyer, trekker jo folk og de kan jo se at det som e.eks kom frem i mediaene i sommer om levende ORD er ikke sant...

 

Stå PÅ!

 

har dere no web adr. foresten?

www.loudnett.com =) der har du link til web siden

Lenke til kommentar
Sant å sies, senket vi nettopp aldersgrensen med 3 år, slik at omfanget blir større. På denne måten ønsker vi å viderformidle vår kunnskap til neste generasjon.

viderformidle vår kunnskap til neste generasjon = prakke på ungdom "levende ord?"

du gjør deg til bare fordi du har så veldig mye imot de,det han mener er datakunsakper din smygbøg

Javel. Skjønte det først etterpå. Og hva i helvete er en smygbøg?

Jeg gidder ikke krangle med deg, men du kaller meg ikke smygbøg eller andre ting!

Lenke til kommentar
Var det inne i selve hovedsalen eller ute i cafèen dere linka?

 

lenge siden jeg har vært der nå..

dere må si ifra neste LAN!!

Er nok "bare" i cafèen vi linker. Vi sjesker litt på å arrangere et storparty ute i storsalen, men dette er bare drømmer atm.

 

Alle LAN som arrangeres, kommer på forsiden til www.loudnett.com. Ellers kan du melde deg på i mailinglisten, så får du mail hver gang det er nettparty.

Lenke til kommentar
Ok nå må alle roe seg litt ned, som mange tydeligvis ikke forsto så kødda jeg . Har bare litt problemer med å ta folk med religiøse overbevisninger, eller generelt folk som går sterkt inn for ting på alvor. Beklager hvis noen ikke forsto spøken

 

amen

Spøk eller ikke spøk, poengene som er blitt nevnt over gjelder uansett.

Lenke til kommentar

LOL, hva er vitsen å dra religon inn i diskusjonen om Lan party?

I menigheten der jeg bor (jeg er ikke kristen) så har de veldig lyst til at ungdommen skal benytte seg av kirkestuen der til LAN osv, rett og slett for å kunne tilby ungdommer i området ett alternativ som ikke koster skjorta (les gratis)

 

De har også møter for ungdommen, der folk kan møtes, snakke spise godteri/mat og drikke brus, uten at det står en prest å passer på dem, blir lite jesus og mye morro...(ikke det at jesus og gud ikke kan være morro :p)

 

 

Lykke til med lanet, og ikke bry dere om alle "hjelp-en-kristenmann" folkene, spøk eller ikke...

 

Mvh

Sp33D

Lenke til kommentar
..og for de av dere som fremdeles ser på oss som noen religiøse Jesus-LANere

Tja, derer driver på med LAN, er religiøse og tror på Jesus, så det burde stemme på en prikk.

(tar forbehold om at "levende-ord" er en religiøs plass)

Det har du jammen rett i !!!!!

Vil gi dere begge et svar, uten å dra denne tråden over til en relgions-diskusjon. Det finnes to måter å definere en "religiøs" på;

 

1. Man er opphengt i tradisjoner, og lar sine gjerninger fortelle om hvor god kristen man er. De tror at man blir en bedre kristen ettersom hvor ofte man går i kirken, osv.

 

2. Frelst ved gjerninger. Man tror at man blir frelst, ved å gjøre masse ting (som "tilfredsstiller" Gud).

 

Vi som er kristne (merk; ikke religiøse) legger vekt på å gjøre gjerniger på grunn av vår tro, vi vil være et eksempel (leder). Som Jakob sier i sitt brev.

 

Jak 2:18: Noen kan si: «Den ene har tro, den andre har gjerninger». Vis meg da din tro uten gjerninger, så vil jeg vise deg min tro av mine gjerninger

 

MEN vi er klart bevisst på at man ikke er FRELST ved gjerninger. Frelsen er fra Gud (Efeserne 2:8-9)

 

Siden vi da ikke gjør gjerninger for å imponere Gud eller mennesker, men gjør de pga at vår tro er levende, er vi altså ikke religiøse. Dermed blir det feil av dere å kalle oss religiøse....

Lenke til kommentar
..og for de av dere som fremdeles ser på oss som noen religiøse Jesus-LANere

Tja, derer driver på med LAN, er religiøse og tror på Jesus, så det burde stemme på en prikk.

(tar forbehold om at "levende-ord" er en religiøs plass)

Det har du jammen rett i !!!!!

Vil gi dere begge et svar, uten å dra denne tråden over til en relgions-diskusjon. Det finnes to måter å definere en "religiøs" på;

 

1. Man er opphengt i tradisjoner, og lar sine gjerninger fortelle om hvor god kristen man er. De tror at man blir en bedre kristen ettersom hvor ofte man går i kirken, osv.

 

2. Frelst ved gjerninger. Man tror at man blir frelst, ved å gjøre masse ting (som "tilfredsstiller" Gud).

 

Vi som er kristne (merk; ikke religiøse) legger vekt på å gjøre gjerniger på grunn av vår tro, vi vil være et eksempel (leder). Som Jakob sier i sitt brev.

 

Jak 2:18: Noen kan si: «Den ene har tro, den andre har gjerninger». Vis meg da din tro uten gjerninger, så vil jeg vise deg min tro av mine gjerninger

 

MEN vi er klart bevisst på at man ikke er FRELST ved gjerninger. Frelsen er fra Gud (Efeserne 2:8-9)

 

Siden vi da ikke gjør gjerninger for å imponere Gud eller mennesker, men gjør de pga at vår tro er levende, er vi altså ikke religiøse. Dermed blir det feil av dere å kalle oss religiøse....

Uansett om du har et slikt syn, så er fortsatt kristendommen en religion.

 

Jeg er fullt klar over at det finnes mange forskjellige måter å utøve religion på. Har diskutert dette tidligere med frikirkefolk, så jeg skjønner forskjellen du vil fremheve.

Men bare fordi dere vektlegger andre ting enn statskirkekristne, katolikker, jøder og muslimer eller hva det nå måtte være, så forandrer ikke det at dere er religiøse.

 

 

Caplex:

religion  (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.
Lenke til kommentar
Uansett om du har et slikt syn, så er fortsatt kristendommen en religion.

 

Jeg er fullt klar over at det finnes mange forskjellige måter å utøve religion på. Har diskutert dette tidligere med frikirkefolk, så jeg skjønner forskjellen du vil fremheve.

Men bare fordi dere vektlegger andre ting enn statskirkekristne, katolikker, jøder og muslimer eller hva det nå måtte være, så forandrer ikke det at dere er religiøse.

 

Caplex:

religion  (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.

Altså, selv om jeg har en religion, og tror på en Gud, betyr ikke at jeg er religiøs. Se forskjellen.

Lenke til kommentar
..og for de av dere som fremdeles ser på oss som noen religiøse Jesus-LANere

Tja, derer driver på med LAN, er religiøse og tror på Jesus, så det burde stemme på en prikk.

 

 

um, blir så irritert når folk kaller kristne for Jesus folk. Uhm, et menneske kan ikke bli synd fri slik som Jesus var. Fordi om en kristen tror på Jesus, Gud og DHÅ så gjør det ikke det ham til en gud? Eller en tysker som "trodde" på Adolf Hitlers ideoligi så gjør det ikke ham til en Adolf, men som vi kaller dem: Nazist.

 

religion  (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.

 

En kristen er fri til å gjøre det han vil, og fremdeles være frelst. Alså, Gud styrer ikke en kristens liv. Og om en kristen dreper en mann, så er han fremdeles frelst. En kristen blir frelst ved å bekjenne at han tror på Gud, Jesus og DHÅ.

 

 

Arrangerer forresten selv et LAN der crewet har kristen tro. Hva så? Hva er problemet? Vi spiller like mangen spill som alle andre! Vi er gamere vi også. Vi har heller ingen andakt eller en prest som springer rundt å skjekker hva du spiller. Det er LAN, vi spiller det som vi synes er kjekt.

 

Hvor mangen er dere på loudnett da?

Lenke til kommentar
..og for de av dere som fremdeles ser på oss som noen religiøse Jesus-LANere

Tja, derer driver på med LAN, er religiøse og tror på Jesus, så det burde stemme på en prikk.

 

 

um, blir så irritert når folk kaller kristne for Jesus folk. Uhm, et menneske kan ikke bli synd fri slik som Jesus var. Fordi om en kristen tror på Jesus, Gud og DHÅ så gjør det ikke det ham til en gud? Eller en tysker som "trodde" på Adolf Hitlers ideoligi så gjør det ikke ham til en Adolf, men som vi kaller dem: Nazist.

 

religion  (av lat. religio, ærefrykt, moralske påbud), system av ideer og handlinger knyttet til troen på at høyere makter, guder, styrer menneskenes liv.

 

En kristen er fri til å gjøre det han vil, og fremdeles være frelst. Alså, Gud styrer ikke en kristens liv. Og om en kristen dreper en mann, så er han fremdeles frelst. En kristen blir frelst ved å bekjenne at han tror på Gud, Jesus og DHÅ.

 

 

Arrangerer forresten selv et LAN der crewet har kristen tro. Hva så? Hva er problemet? Vi spiller like mangen spill som alle andre! Vi er gamere vi også. Vi har heller ingen andakt eller en prest som springer rundt å skjekker hva du spiller. Det er LAN, vi spiller det som vi synes er kjekt.

 

Hvor mangen er dere på loudnett da?

bra sammenligning! vi er vel en 30personer det var vi hvertfall sist lan om ikke mer :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...