Gå til innhold

Half-Life 2 lanseres 16. november (PC)

Anbefalte innlegg

Det er tragisk at VALVe forutsetter at kjøperne må ha internettforbindelse for å kunne spille HL2. Men de tjener selvfølgelig mer penger på å gjøre livet surt for pirat-brukerne.

Hehe, la meg tippe at livet ikke blir det minste mer surt for pirat-brukerene, kanskje amrginalt mer surt for de som cracker spillet.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de tjener selvfølgelig mer penger på å gjøre livet surt for pirat-brukerne.

De som virkelig får det surt er jo de som faktisk velger å betale gode penger for produktet! "Pirat"løsningen er jo som oftest enklere enn kjøpe-løsningen. :(

Tror heller neppe det blir surt for de som skal cracke det. De setter sikkert pris på å få nye utfordinger slik at hver crack ikke blir kjedelige rutine-cracks..

Endret av Vice
Lenke til kommentar
VALVe forutsetter at kjøperne må ha internettforbindelse for å kunne spille HL2

Er dette tilfellet, eller er dette rykter? Noen som har en link til sider angående dette.

For eg har for f... ikkje internett. Er litt fortvila no. :mad:

Du trenger en internettforbindelse for å aktivere HL2. Etter det så kan du spillet det som du vil uten nett. Har ikke link, men leste det i går.

Lenke til kommentar

Hele poenget med at man skal aktivisere HL2 gjennom Steam (hvis dette virkelig er tilfelle også for de som kjøper spillet i butikken), er at de som skal cracke spillet må vite hvordan det programmet som aktiviserer spillet fungerer. Hvordan skal de finne ut av det? Det programmet ligger på serverne til VALVe, og de slipper neppe til hackere enda en gang. Å cracke HL2 blir adskillig verre enn å finne en nål i en høystakk, hvis jeg har forstått dette rett (og DET er jo langt fra sikkert....)

EDIT: hva med spill som allerede er låst opp? De er sikkert knyttet til brukerkonto, og PC-id, på en måte som gjør det veldig vanskelig å distribuere en generell cracket versjon av spillet.

Vi må jo bare vente og se hva som skjer. Jeg har kjøpt spillet, så jeg bryr meg ikke så mye om det kan crackes (selv om jeg håper at ingen klarer det).

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Hele poenget med at man skal aktivisere HL2 gjennom Steam (hvis dette virkelig er tilfelle også for de som kjøper spillet i butikken), er at de som skal cracke spillet må vite hvordan det programmet som aktiviserer spillet fungerer. Hvordan skal de finne ut av det? Det programmet ligger på serverne til VALVe, og de slipper neppe til hackere enda en gang. Å cracke HL2 blir adskillig verre enn å finne en nål i en høystakk, hvis jeg har forstått dette rett (og DET er jo langt fra sikkert....)

De klarte det med CS Source så de klarer nok HL2 også...

Lenke til kommentar

Hvem blir med å boikotter Valve og H-L2 viss dette er tillfell.

Mange??? (noen som ler?)

Er ikkje dette det forbrukerorgensasjoner har kjempa mot siden kopi-sperre på CDer. Pålagte restriksjoner av forp...

Eg forlanger en kode! arrrrg

edit:

Mente at det burde være som det er idag, skriver inn en kode ved instalasjon og så var du ferdig. (Burde formulert meg bedre ved forje innlegg, ja.)

Har som sagt ikkje internett.

Hva skal eg gjøre?

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Vel, da skal det ikke være noe problem med HL2. Synd. Men for folk som trenger å få tak i spillet billig, så er det naturligvis kjempekult.

Tja, det er nå så.

Jeg skal ikke lyve så om Half Life 2 kommer ute på nettet før lansering så skal jeg ikke se bort ifra at jeg muligens kommer til å få tak i det. Uansett så skal jeg kjøpe det, må jo støtte Valve siden de er en av de beste utviklerene i verden (som ikke er påvirket av EA blant annet).

Lenke til kommentar
Hvem blir med å boikotter Valve og H-L2 viss dette er tillfell.

Mange??? (noen som ler?)

Er ikkje dette det forbrukerorgensasjoner har kjempa mot siden kopi-sperre på CDer. Pålagte restriksjoner av forp...

Eg forlanger en kode! arrrrg

Kode får du... :roll:

Du må bare legge inn Steam og opprette en konto hvor du skriver inn koden, og deretter er Half Life 2 aktivert på harddisken din.

Lenke til kommentar

Valve skal vel ha vedlikeholdsavgifter om man skal aktivere hl2 flere ganger :!:

Er det ikke mulig å ringe noe support telefon? Massiv masing, kanskje det hadde fått dem inn på bedre tanker. Det er jo kipere for oss som eventuellt betaler en masse penger for produktet.

Lenke til kommentar
Valve skal vel ha vedlikeholdsavgifter om man skal aktivere hl2 flere ganger  :!:

Er det ikke mulig å ringe noe support telefon? Massiv masing, kanskje det hadde fått dem inn på bedre tanker. Det er jo kipere for oss som eventuellt betaler en masse penger for produktet.

Kontoen befinner seg på Valve sine egne servere.. En aktivering er nok. Dersom du har lagt inn spillet på nytt etter en formatering så er det jo bare å logge seg inn på kontoen din og *tada* så er spillet aktivert igjen (noe i den duren ihvertfall).

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Enormt som folk tar på vei med den aktiveringa da. Er det virkelig et så stort problem? Mistenker visse her gjerne vil "prøve" spillet før de kjøper og at det er den virkelige grunnen. Vel, til dere det gjelder: :tease:

Ja, jeg blir nesten lei meg når jeg leser :cry: ...skjønner ikke helt problemet da de fleste her har internett??

Bare syting og klaging.. glad jeg er over 18 og har internett! :!:

Lenke til kommentar

EDIT: hva med spill som allerede er låst opp? De er sikkert knyttet til brukerkonto, og PC-id, på en måte som gjør det veldig vanskelig å distribuere en generell cracket versjon av spillet.

Vi må jo bare vente og se hva som skjer. Jeg har kjøpt spillet, så jeg bryr meg ikke så mye om det kan crackes (selv om jeg håper at ingen klarer det).

HL2 blir garantert crakcet uansett hvor vanskelig det skulle være....

Lenke til kommentar

Nix, hele poenget blir at de finner aktiversingsdelen i programmet, og "overrider" den, slik at programmet lokalt tror aktivisering har gått riktig for seg. Liknende ting har skjedd mange ganger før.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Et moment ved en slik aktivering er jo at du har fint liten garanti for at du kan spille spillet du har kjøpt hvor langt inn i fremtiden du måtte føle for. Det er helt sikkert grenser for hvor lenge servere osv. er oppe. Jeg liker å ha mulighet til å hente frem mine spill 10 år senere, det er ingen selvfølge at det er en enkel sak å få noe fornuftig ut av HL2 om 10 år (uten å måtte cracke det).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...