Gå til innhold

Portabel musikkavspiller kompatibel med Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whee :D

Dritbra. Tror dog ikke det blir en iPod likevel...for den er meget dyr, og har litt lav batterikapasitet. Har også testen en i sommer, og lyden var heller ikke så mye å skryte av. Så valget ligger mellom Creative MuVo, og Zen NX. Fant dette programmet: http://gnomad2.sourceforge.net/

 

Iom at Zen NX kun koster 2300kr for den med 30gb harddisk, tror jeg det blir den. Har også lest at lyden skal være veldig bra i forhold til andre spillere.

Lenke til kommentar

At Creative Jukebox Zen NX fungerer i Linux, kan jeg bekrefte :-) Vel å merke har vi ikke på noen måter Creative å takke for dette, men heller arbeidsvillige utviklere som har måttet lage et grensesnitt for å kommunisere med spilleren vha. overvåking av trafikken over usb-kontakten...

 

Zen NX og Zen Xtra støtter iallfall hverken ogg eller FLAC, men dette gjelder såvidt jeg vet også alle versjoner av iPod(?). Jeg tror spillerne fra iRiver støtter ogg. Spillere som bruker regnes som "usb mass storage" er uansett kjempelett å få til å virke i Linux

Lenke til kommentar

:D

 

Fikk igjen låne en iPod av en klassekamerat i dag. Tenkte kanskje å kjøpe en likevel, pga det geniale navigeringssystemet. Men etter å ha hørt litt på den husket jeg igjen hvor utrolig stor nedtur lyden på disse greiene er. Hørte på et album jeg selv gav til ham, i 192Kbps MP3 format. Hodetelefonene var Koss PortaPro. Dette høres ut som CD kvalitet på stereoannlegget, men på iPoden ble det nesten ikke musikk lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...