iver89 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei. Har tenkt å kjøpe ny portabel musikkavspiller (eller hva man kaller det). Hvilke av de på markedet er kompatible med Linux? Tenker mest på MiniDisc m/NetMD, iPod Mini, Creative Zen NX/Zen Touch/MuVo. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Alle spillere som dukker opp som "flyttbar usb-disk" (eller hva det nå heter) i windows er kompatible med Linux (ettersom man dermed ikke behøver tredjeparts programvare for å bruke det). Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Ok. Så alle de jeg nevnte bortsett fra Creative MuVo funker ikke under Linux? Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ett kjapt søk gav meg GNUpod og gtkpod Dette var for iPod. Det finnes sikkert flere prgrammer også. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Whee Dritbra. Tror dog ikke det blir en iPod likevel...for den er meget dyr, og har litt lav batterikapasitet. Har også testen en i sommer, og lyden var heller ikke så mye å skryte av. Så valget ligger mellom Creative MuVo, og Zen NX. Fant dette programmet: http://gnomad2.sourceforge.net/ Iom at Zen NX kun koster 2300kr for den med 30gb harddisk, tror jeg det blir den. Har også lest at lyden skal være veldig bra i forhold til andre spillere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Støtter ikke Zen ogg og flac også? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Støtter den flac? :o En kjapp google ga meg dette though... Audio Codec Support MPEG Audio Layer 3 (MP3) and Windows Media™ Audio (WMA) and WAV Ikke noe å skryte så veldig av... Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 min ipod fungerer utmerket i linux v2 ipod med firewire batterikapasitet i nyeste ipoden er forbedret betraktlig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 *mesa wantses den lekre med OGG støtte* Det greie er at de funker som flyttbare disker også. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Angående iPod så har jeg i det siste hatt trøbbel med min. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 At Creative Jukebox Zen NX fungerer i Linux, kan jeg bekrefte :-) Vel å merke har vi ikke på noen måter Creative å takke for dette, men heller arbeidsvillige utviklere som har måttet lage et grensesnitt for å kommunisere med spilleren vha. overvåking av trafikken over usb-kontakten... Zen NX og Zen Xtra støtter iallfall hverken ogg eller FLAC, men dette gjelder såvidt jeg vet også alle versjoner av iPod(?). Jeg tror spillerne fra iRiver støtter ogg. Spillere som bruker regnes som "usb mass storage" er uansett kjempelett å få til å virke i Linux Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Fikk igjen låne en iPod av en klassekamerat i dag. Tenkte kanskje å kjøpe en likevel, pga det geniale navigeringssystemet. Men etter å ha hørt litt på den husket jeg igjen hvor utrolig stor nedtur lyden på disse greiene er. Hørte på et album jeg selv gav til ham, i 192Kbps MP3 format. Hodetelefonene var Koss PortaPro. Dette høres ut som CD kvalitet på stereoannlegget, men på iPoden ble det nesten ikke musikk lenger. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikke glem at man kan putte linux på ipod. Ikke så brukbart i praksis, men på den måten kan man f.ex spille av ogg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikke glem at man kan putte linux på ipod.Ikke så brukbart i praksis, men på den måten kan man f.ex spille av ogg. ... i halv fart OGG krever flyttallsprosessering. Det kan ikke ipod tilby. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Mener da jeg leste at den spilte opp ogg greit, men sleit litt mer med mp3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå